Eerst even een kleine inleiding over de situatie met de buren.. Leuke mensen (wonen op de hoek iets verderop), nooit problemen met ze gehad.. Ze hebben een zoontje van 3 jaar oud. Leuk kereltje op zich, alleen de laatste weken erger ik me kapot aan hem. Laat ik voorop stellen dat hij er niks aan kan doen, hij weet niet beter. Sinds een aantal weken mag hij alleen buiten spelen. In mijn ogen te jong, maar goed, ik ben zijn moeder niet. Zijn moeder heeft een bedrijf aan huis en als ze een klant heeft mag het ventje alleen buiten spelen op straat.. (letterlijk op straat). Hij fiets met zijn fiets tussen geparkeerde auto's door, waardoor een aantal auto's leuke krassen hebben gekregen. De overbuurvrouw zag het gebeuren en heeft het tegen zijn moeder gezegd. Nou ze werd kwaaaad! Waar ze het lef vandaan haalde om zo over haar kind te praten, hoe durfde ze haar zoon ergens van te beschuldigen etc. Tja, daar sta je dan met je goede gedrag. Hij ligt midden op straat, gaat ook echt niet aan de kant als je aan komt rijden met de auto. Ik weet dat hij elke middag op straat speelt dus ik kom stapvoets de hoek om, maar de meesten weten het niet en rijden op normale snelheid de straat in. Dat gaat ook een keer fout dus.. Zijn moeder is bezig met een klant en let totaal niet op. Vanmorgen stond hij 4 straten verderop vlak voor de kruizing, wij waren lopend dus heb hem meegenomen terug de straat in en het bij zijn moeder gemeld. Tja, zij is van mening dat het geen kwaad kan.. Oke, hij is 3 jaar, steekt zonder kijken de straat op (logisch, gezien zijn leeftijd), schiet met zijn fietsje zo de weg op en ligt dus midden op straat) zijn fiets en autootje staan midden op straat als hij binnen is.. Zo kan ik nog wel even doorgaan.. Nou goed, ik was net klaar met koken en hij rammelde aan de schuttingdeur. Onze hond schrikt zich lam en blaft welgeteld 1 keer.. Beestje lag lekker te zonnen en te maffen dus logisch.. Beestje sjouwt naar binnen en gaat op haar kussen liggen.. Kind is zich ook lam geschrokken en begint te huilen. Ik had zoiets van; eigen schuld, leer het maar eens (al herhaaldelijk gewaarschuwd om niet aan onze poort te zitten.. 2 weken geleden is onze fiets gejat terwijl de poort op slot stond, zo vanuit de achtertuin, dus beestje heeft geloof ik een trauma opgelopen) Zitten we te eten, gaat de deurbel.. Kwaaie buurvrouw. 'Waar is jullie hond' schreeuwt ze.. Uh, op haar kussen in de keuken. 'Jouw hond heeft mijn kind gebeten!' Huh? Lijkt me sterk.. Schoot direct in de lach.. Heb haar gevraagd om haar zoontje te halen, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.. En of ze dan direct die grote wond en kapotte kleding mee wil nemen.. Kan ze niet natuurlijk, onze hond is nergens geweest en zal ook niet bijten (nee, dat zal ze niet voor er commentaar op komt) En dan daarbij, we hebben een bull terrier en die heeft een paar hoektanden in haar bek zitten waar je u tegen zegt, dus als haar zoontje zo hard is gebeten als dat zij zegt dan blijft zijn kleding echt niet heel.. Na nog wat gebekvecht werd ik zo ontzettend kwaad, waar haalt ze het lef vandaan zeg.. Heb haar gewaarschuwd dat als zij haar kind niet in de gaten houd, ik dat voor haar doe. En ik ben een heel stuk strenger dan dat zij is.. Ze droop wel direct af. Ik heb zo'n idee dat ze me voorlopig niet meer aankijkt..
wat een ontzettende SLECHTE moeder! ze zit te zeiken als haar kind zogenaamd gebeten is maar laat haar kind wel buiten spelen, een kind van 3 jaar wat geen verkeersregels kent! Geeft ze wel om haar kind? Die kleine kan er niks aan doen, arm jochie! Ik snap niet hoe ouders zo kunnen zijn, zo dom, hopelijk ziet ze haar dom gedrag niet pas in als het te laat is!
Tjonge jonge wat lekker verantwoord bezig zeg, die moeder... Vind het heel erg dat ze hem zo aan zijn lot over laat. Straks komt hij onder een auto. En dan dat verhaal over de hond, dat slaat helemaal nergens op. Zit vat een steekje los bij haar. Jij hebt niks verkeerd gedaan, laat haar maar naar zichzelf kijken.
Gevaarlijk! En herkenbaar, heb ook eens van dat soort buren gehad. De poortdeur moest gewoon op slot, omdat ze hem anders te pas en te onpas opentrokken en onze hond misschien ook weg zou lopen. Liepen als dreumes al alleen over straat. Maar dan jullie nog beschuldigen dat de hond hun kind gebeten heeft, pfff! Waar haalt ze het lef vandaan? En trouwens, jullie hond heeft niet gebeten, maar een andere hond zou zo gebeten kunnen hebben hoor als er zomaar iemand de poortdeur open doet.
Los van jouw conflict met de buuf, zou ik het amk bellen en dit melden. Het is namelijk gewoon verwaarlozing. Je kunt ook met hen overleggen over wel/niet melden en wat je ermee aan moet. Als jij een melding maakt gaan ze eerst onderzoek doen, ze zullen niet gelijk bij buuf op de stoep staan. Maar lijkt me wel belangrijk dat je iig met amk overlegt.
hmmm da's wel heeel erg idioot..... die voelt dr eigen zeker heel erg schuldig dat ze weet dat ze dat kleine manneke maar afpoederd en probeerd zo gigantisch voor dr zoontje op te komen om van dr schuldgevoel af te komen... Lijkt t wel... Bizare moeder eigenlijk Layla is 3 jaar en 9 maanden maar NOOOO WAY dat die alleen op straat gaat!
'waar is je hond?' <- wat wil ze daar nou mee bereiken? Wil ze dan jou hond op zijn kop geven op dat moment? Wat wil ze daar nou mee? Wat een vreemd mens.. echt heel naar, de manier waarop ze zo makkelijk omgaat met haar kind op straat laten lopen...
Ik zou toch ook het AMK bellen, of iemand anders. Zo je kleine alleen op straat laten lopen, dat is gewoon absurd Gaat ze dan ook tegen de automobilist staan vloeken die haar kleine niet heeft gezien? Dan is het netjes te laat hoor...
pff bizare situatie!! Ik vind het ook wel heel erg dat een kindje van die leeftijd zomaar alleen buiten loopt.
Gek mens! Hoe komt ze erbij dat de hond gebeten heeft??? Hier een meisje van bijna 5, maar ook die laat ik niet alleen buiten spelen! Zu niet rustig kunnen blijven zitten, laat staan gewoon aan het werk zijn. Je hebt van die mensen....
Een andere hond heeft hem zeker niet gebeten, hij was volgens de buurvrouw heel duidelijk dat het onze hond was. nu kan dat uiteraard niet dus wat dat betreft ben ik nergens bang voor.. ik vraag me alleen wel af of het vebtje uberhaupt heeft gezegd dat hij gebeten is, maar dat ze het compleet verzonnen heeft. Amk inschakelen gaat dat niet te ver? Enerzijds ben ik het met je eens dat ze hem wat dit betreft verwaarloosd, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat binnenshuis gaat. ik hoor hem weleens schreeuwen en gillen,maar dat zullen mensen van mijn zoontje ook wel horen. die moest vanmiddag de hoek in en schreeuwde moord en brand.. ik weet er verder weinig vanaf bij hun. Mijn buurvrouw direct naast me ergert zich ook enorm aan de situatie. zal het er emt haar eens over hebben
Ik zou het kind een keertje bij de wijkagent afleveren met dit verhaal. Misschien als de wijkagent hem een keertje terugbrengt dat ze dan eens op gaat letten...
Dat is eens een idee! Kindje meenemen naar het politibureau. En dan zeggen dat ie zomaar alleen over straat liep. Al laat je dat natuurlijk best niet door iemand van de buren doen.
Ik heb maar 1 ding te zeggen: AMK. Ik zou dit als mijn verantwoordelijkheid voelen tegenover dat arme kind. Die kent nog geen verkeersregels (wat wel duidelijk is) en ze laat hem gewoon aan zijn lot over. Echt zielig.
Dit is op zich wel een idee.. maar wie dan? Plus hij weet de weg naar huis...zal het morgen eens bespreken met de buurvrouw.. kijken hoe zij er over denkt
Getver wat een naar mens zeg. Van dat soort mensen kan ik helaas alleen maar denken dat ze beter geen kind hadden kunnen krijgen. Behalve het verkeersgevaar lopen er ook nog gekken op deze wereld die m zo maar zouden kunnen meenemen en weet ik wat met m zouden kunnen doen. Ik vind de wijkagent zeker een goed plan. Denk dat haar dat wel zou afschrikken.
Er is hier vorige week een kinderlokker actief geweest maar ze lijkt zich er weinig van aan te trekken.. Anoniem advies vragen kan toch ook?
Arm kind... dat kan nooit goed aflopen. Het verbaast me dat die moeder uberhaupt nog om haar kind geeft. Had dat waarschijnlijk ook wel zo gemeld. Het feit dat haar kind door een hond gebeten zou zijn dat maakt haar kwaad, maar het feit dat haar kind iedere dag kans loopt om doodgereden te worden of misschien wel meegenomen, dat maakt haar niks uit??? IK zou de wijkagent inschakelen of het jochie op het politiebureau afleveren. Hij kent je alleen al, dus dikke kans dat hij dat ook zo tegen zijn moeder vertelt. Maar ik zou zeker wel bellen!