Houdbare maaltijden voor onderweg

Discussie in 'De lounge' gestart door floppie888, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wij gaan over een paar weken met auto richting Marokko en nu zoek ik tips voor maaltijden onderweg die lang goed blijven. Ik heb al tonijnsalade in blik gezien, maar zijn er nog andere dingen?

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Je kunt natuurlijk dingen in een koelbox in de auto doen om ze wat verser te houden. Ik denk dat je wel een dag of 4 onderweg bent? Waar slaap je dan? Ik zou dan nl meteen een supermarkt meepakken voor iets vers, dan hoef je niet zo te slepen.

floppie888 vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wat mijn voorganger ook schrijft koelbox mee en onderweg aanvullen.

Als we langer rijden ( italie) nemen we broodjes/ rozijnenbollen, kleine komkommers, fruit ( appel of banaan), drinken mee. Op brood ham, kaas. Stoppen we nasst de broodjes anders trekt het er zo in. Lekker met plakjes komkommer of eten sat er zo bij. Voor die keer hebben we een tube pasta voor gemak.
    ( extra water onder de stoel voor nood/ file)

Verder verpakt koekje of voir de luefhebbers ontbijtkoek sultana

Voor de volgende dag halen we wat extra fruit en of broodjes.

Vooral niet te veel

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Er zijn op zich genoeg houdbare dingen te koop. Het is natuurlijk anders dan vers, maar je prima mee te redden. Er is van alles in blik of pot te koop, fruit, groente, krieltjes en zelfs maaltijden als hachee of goulash. Kant en klare diepvriesvak eenpansgerecht wat je vanuit de vriezer in een koeltas doet is de eerste 24 uur ook prima te gebruiken.
    Je hebt van die vacuüm verpakte burgers e.d.
    Er bestaan ook van die pastagerechten die je met water aan de kook moet brengen.
    Crackers en dan met dingen als een blikje leverpastei, kleine kuipjes jam, mini verpakkingen hagelslag e.d.
    Als je je verder niet instelt op culinaire hoogstanden kan je best ver komen :).

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Verpakking wraps die kan je dan zelf belegen met van alles en nog wat bv tonijn wat mayonaise komkommer tomaatje.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.699
    113
    Eerste vraag: heb je koeling, heb je de mogelijkheid wat op te warmen of te koken? Zo nee, dan denk ik niet dat je gelukkig wordt van 3 dagen koud blikvoer en crackers met lauwe drankjes. In zo'n warme volgepakte auto wordt brood, kaas, rauwkost echt snel klef. Ik zou toch wel brood scoren bij bakkertjes onderweg en voor avondeten ergens bij een wegrestaurant/hotel stoppen (ik neem aan dat je ook niet 2-3 nachten in de auto doorbrengt?)

floppie888 en Ysabella vinden dit leuk.
  7. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    We hebben wel een koelbox, maar daar past niet echt veel. We zijn ong. 3 dagen onderweg en slapen in hotels langs de snelweg. Voor de eerste dag kom wel een eind met broodjes en pastasalade, de dagen daarna zal het wraps met tonijn ofzo worden en dan af en toe stoppen om iets te halen. Ik wil het vooral niet te duur maken.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    De lokale supermarkt dus. Frankrijk Spanje.. het zijn net mensen die er wonen ;) elk dorp heeft een supermarkt en een bakker.. kost weinig, toch vers.

Shay25 en TotalBella vinden dit leuk.
  9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Veel hotelkamers hebben een waterkoker. Cup a soup en instant noodles kun je dan makkelijk klaarmaken. Unox heeft ook instant pasta varianten. En een waterkoker neemt ook niet veel ruimte in beslag om zelf mee te nemen.
    Knakworsten kun je ook opwarmen in heet water en broodjes blijven best een dag of 2 lekker als je ze meeneemt zonder beleg.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Pocket stove met een klein pannetje en potjes cup a soup. Van t merk Coertjens is ook t nodige aan blik gerechten te krijgen, prima eetbaar spul!

Camping Gaz pitje met die verwijderbare gasbusjes (de luxe blauwe bolletjes zeg maar) zijn ook een uitkomst. Daar kan je prima op koken.

Onderweg klein plaatsje pakken en boulangerie opzoeken voor de heerlijkste broden. Wilde zeggen vergeet de ham niet, maar verwacht dat dat afvalt gezien de bestemming.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij nemen bij lange roadtrips een klein brandertje en pannetje mee. Kunnen we koffie zetten en (vega)worstjes opwarmen, soep uit blik opwarmen. Daar kun je wel een maaltijd mee maken.
    Eerste dag maaltijdsalades mee voor iedereen, dan zijn ze nog fris.

Ik snap ook wel dat je niet iedere dag zin hebt om van de snelweg af te gaan zoeken naar supermaktjes en daar met de kinderen doorheen. Bij ons zijn dat nooit de beste momenten van de vakantie zeg maar:)

Shay25 vindt dit leuk.
  12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zou dus kijken welke plaatsen je verblijft en naar de route die jullie gaan rijden, daar gaan kijken voor eetgelegenheden. Misschien juist wel overdag warm lunchen en s avonds een broodje?
    Is er een pizzaria nog open? of een Carrefour die heeft ook vaak warme maaltijden etc

Deel Deze Pagina