Mijn dochter is 13 maanden, s ochtends en s middags krijgt ze een boterham met een flesje melk (120, Hero pep 2). S avonds krijgt ze voordat ze gaat slapen nog een flesje (150, Hero pep 2). Nu is ze vandaag niet helemaal fit en ze is net dan ook tijdens de fles in slaap gevallen. Ze heeft 120 van deze fles laten staan. Nu is mijn vraag, kan ik de fles met melk bewaren tot d'r ontbijt morgen en hoe kan ik dat dan het beste doen? Ik vind het zonde en duur om een volledige fles door de gootsteen te gooien.. De pep is erg aan de prijs ( geeft verder niet, alles voor m'n meisje maar toch)
Ik maak savonds wel eens een flesje klaar voor de volgende ochtend... Zet hem dan in de koelkast.. Dan kam de jbpm ook lekker indikken 😉
Lees even op de verpakking Bij mijn oudste stond dat ik het niet kon bewaren bij mijn jongste stond dat ik het wel kon bewaren
Wij hebben het ook weleens bewaard hoor.. Zelfs in de kraamweek al, door de kraamverzorgende. Hij is er nooit ziek van geweest.
Ik zou t niet gokken. Straks heeft je kindje pijn of wordt t ziek alleen omdat je t zonde vond van de melk. Die paar centen.
Ik zou het ook niet bewaren zeker niet nu ze niet fit is. Ze heeft er al aan gedronken dus evt bacteriën of virussen zitten dan hele nacht in de melk te zwemmen die je morgenvroeg dan weer opnieuw laat opdrinken. Nee helaas ik zou het weggooien. Beterschap!
Pfff moeilijke vraag heb ook echt geen idee... Maar lees dat je dochtertje 13 maanden is, dan heeft ze in principe geen speciale melk meer nodig he? Mijn dochtertje kreeg vanaf 12 maanden gewoon halfvolle melk en sinds een maand helemaal geen avondfles meer.. Misschien is er een reden dat je die speciale melk nog geeft? Maar anders zou ik snel overstappen, scheelt je sowieso een berg geld Succes!
Hoi Liza28, ik snap wat je bedoelt maar we hebben de eerste maanden redelijk veel gesukkeld met eten en slapen, vervolgens was er een vermoeden van koemelkallergie en daarom krijgt ze die speciale melk nog. Ik heb al sojamelk naturel en met een smaakje geprobeerd maar mevrouwtje wil het niet. Wanneer ze 'veel' producten met gewone koemelk binnen heeft gehad lijkt ze nog altijd last te hebben van haar buikje.. Vandaar dus...
Ah ja dacht het al, daarom vroeg ik het ook.. Is het dan wellicht een idee om sowieso te stoppen met de melk 's avonds? Als ze er ook zoveel last van heeft? Ik gaf dochter nadat ik stopte met de melk 's avonds soms nog wat lauwwarme thee bijvoorbeeld.. Zo heeft ze toch iets warms en daar heeft ze misschien minder last van? Succes ermee!
Het is nogal een verschil of je een koude fles melk maakt en bewaart in de koelkast of dat de fles al eens warm is geweest en wordt bewaard. Ik zou dat laatste niet doen i.v.m. bacterievorming.