mijn baby houd mij niet vast :((

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lorena81, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    mijn zoontje is 6 maanden oud,ik heb gemerkt wanneer we hem vasthouden of iemand anders hij degene niet vasthoud.Hij kijkt ook nooit recht naar voren enkel links of rechts kijkt niet in ons gezicht,ook heeft hij zijn handen-armen langs zijn zij.
    Ik begin me zorgen te maken,heb gelezen dat dit een kenmerk kan zijn van autisme,of is dit normaal??

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik lees niets schokkends... Maar weet natuurlijk niet hoe hij verder is. Dus dit lijkt mij een vraag voor het CB.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Als je je echt zorgen maakt zou ik idd gewoon even een afspraak maken bij het cb. Gewoon doen hoor!

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Klinkt normaal hoor.

Hier keek ze ons ook nooit aan in het begin. Vasthouden ook niet. Dat kwam allemaal pas later. Nu begint ze eindelijk echt haar armpjes soms om onze nek te slaan.

Niet te veel zorgen maken hoor, en niet te veel googlen ;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanaf de pc moeilijk te beoordelen, dus ik zou het even oppakken met je CB!
    Dat vastpakken deed Thirza trouwens volgens mij toen ook nog niet echt, is meer iets van de laatste 2 mnd ofzo? Maar lijkt me dat ook daarbij het per kind verschilt... ieder z'n eigen tempo.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het ook even vragen, maar Sterre houdt ons ook niet echt vast hoor. Heel af en toe doet ze dat, en nu wat meer want ze begint een beetje eenkennig te worden.

7. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Voor de rest is hij hartstikke lief.Speelt met speeltjes en lacht begint nu wat meer te brabbelen als eerst maar doet dit ook lang niet altijd.maar ergens maak ik me toch zorgen,is dit raar?

Dus dit is niet zo raar dat hij dit niet doet?hij rolt om en kan al een paar minuten zelfstandig zitten eet en drinkt goed.

@Debbie,je hebt wel gelijk ik ben dan ook iemand die teveel gaat googelen.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    ;)
    tuurlijk, elke moeder maakt zich soms zorgen...
    en daarom heb je ZP waar andere moeders je even kunnen oppeppen :)

en dat je niet moet googlen... hoe denk je dat ik bij die opmerking kom, haha... als ik me zorgen maak google ik net zo goed hoor...

Geniet van de kleine!

9. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik zou het ook even bespreken met het CB. Het kan inderdaad een sypmtoom van autisme zijn.
    Maar dat wil niet zeggen dat het dat ook is. Is er een reden voor dat je hier zo op let? Zijn er mensen in je omgeving die autistisch zijn of werk je met mensen die autistisch zijn?
    Het hoeft niets te betekenen hoor, maar ik zou het wel even bespreken. Misschien wordt je dan ook wat gerustgesteld.

10. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik moet zeggen dat mijn kindje precies hetzelfde doet (alleen houdt ie zijn armen dan niet langs zijn lichaam).
    Is je kindje niet gewoon te nieuwsgierig? Jayden kijkt de hele tijd rond en vindt het daarom niet leuk als we hem vasthouden.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij doen alle kindjes dat in het begin. Onze meid keek ons of anderen ook nooit recht aan als je haar vasthield of als ze op schoot zat, en ze hield ons niet vast. Dat komt pas als ze wat ouder zijn. Volgens mij niks om je zorgen over te maken.

12. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0

Ja hij is inderdaad heel erg nieuwsgierig dat sowieso.als ik hem vastheb dan houd hij zijn armen niet langs zijn lichaam,maar wel hoog zeg maar zeg maar een soort van vliegtuigje, ze zijn dan gestrekt en probeerd dingen te pakken enz. hij draait zijn hoofdje alle kanten op om maar dingen te zien en reageerd supergoed op geluiden.

13. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0

o gelukkig jou verhaal doet mij deugd.ben iets gerustgestelder. bedankt.

14. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Volgens mij kun je sowieso nog niet van autisme spreken bij kindes jonger dan 2. Zo iets kan nog niet geconstateerd worden. Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Mss probeert je kind wel bepaalde prikkels te mijden

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar is dit echt de enige reden waarom je je zorgen maakt? Vanwege het feit dat hij wat afstandelijk lijkt als je hem vasthoudt? Of vind je sowieso dat ie wat minder op jullie reageert?

Al zou mijn zoontje mij niet aankijken als ik hem vasthield etc, het zou nooit in mij opkomen dat hij autistisch is. Hij is namelijk super alert, reageert veelvuldig op ons, reageert ook op vreemden, brabbelt er lustig op los, etc. Nee, die is echt niet autistisch. Dus waar komt jouw onzekerheid dan vandaan? Echt alleen hierdoor?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn ervaring met ook andere baby's is juist dat baby's lekker om zich heen willen kijken en dus vooral niet naar de persoon waar ze bij zitten. Dacht ik altijd, leuk, een baby op schoot! Maar geen enkele baby had ooit oog voor mij. Dat kwam volgens mij vaak pas rond een maand of 8, ook bij Eva. Dan kunnen ze soms wat eenkennig worden en zich juist wel aan je vastklampen ;)

17. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Goeie vraag, ik heb geen idee waar het vandaan komt, wist niet eens wat autisme was, totdat ik ging googlen, had ik natuurlijk ook niet moeten doen. Eigenlijk is hij superalert en kijkt heel graag om zich heen alles wat beweegt vind hij fasinerend, vooral als ik in mijn handen klap. Hij lacht altijd tegen ons, tegen vreemden wat minder maar hij lacht wel.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Klinkt als een "gewoon" kindje hoor:D! Ik zou me nergens zorgen over maken. Als je gaat googelen, dan kan je kindje de meest vreemde dingen hebben;).

19. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Mijn meisje heeft mij ook nooit vast als ik haar optil, houd haar armen ook als een vliegtuigje. Ook kijkt ze dan veel om zich heen en kijkt mij amper aan. Maar mij aankijken doet ze wel als ik met haar speel, als ik haar roep, als ze in de wipper zit etc.
    Dus lijkt me niks raars aan:D

20. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Heel herkenbaar dit;).

Mijn zoontje slaat sinds deze week bewust z'n armpjes om ons heen en kijkt ons nu ook recht in de ogen aan als hij op schoot zit ofzo.

Het heeft dus even geduurd, maar het komt, echt!

Deel Deze Pagina