Voor oudejaarsavond ben ik op zoek naar recepten van hapjes, waar je op de avond zelf de minimale tijd oor kwijt bent. Zowel koude hapjes als warme, die dus alleen nog even de oven of de pan in moeten. Natuurlijk zet ik ook toastjes en andere dingen neer, die mensen zelf kunnen pakken. Maar het punt is dus dat ik er ook gezellig bij wil zitten en maar een paar keer even de keuken in hoef. Dussss... wie heeft er wat (linkjes naar) lekkere recepten? Ik denk dat er ook wel een aantal dames zijn, die graag meelezen Oja, ook nog zwangerschapsvriendelijk graag.
Wraps met kip of zalm...of andere vulling. Gehaktballetjes in tomatensaus met stokbrood. Mini worsten en saucijzenbroodjes en knakworst hapjes. Kaas-uien stokbrood. Mini loempia's
Ik ben zelf druk bezig met uitzoeken en tot nu toe heb ik alleen: Mini pizza stukjes. Die kun je dus prima de dag ervoor maken En mini oliebollen met cranberry en witte chocolade. Ik denk dat je die ook van te voren kan maken. Recept van de oliebollen staat in de allerhande van de Albert Heijn. Mini pizza is naar eigen recept en inzicht. Verder nog druk bezig met bedenken haha
Chicken wings uit de oven... Hmmmm zit je wel met botjes te kijken... Kip stokjes met sate saus... Mini portobella's gevuld met heksenkaas en daarover geraspte kaas,dit even in de oven op 200 graden voor 15 a 20 minuten....dit is vegetarisch
Alvast bedankt! Ik heb geen frietpan, trouwens... Oja, als er toevallig nog wat Turkse dames meelezen... Ik ben hard op zoek naar Nederlandstalige recepten voor börek. Bijvoorbeeld driehoekjes met gehakt, maar dan wel authentiek Turks gekruid en niet zoals de recepten, die ik ook wel op smulweb enzo vind... En met witte kaas en spinazie, maar dan niet su böregi... Maar bijvoorbeeld sigara börgei... Kun je die ook van tevoren klaarmaken en ze dan 's avonds afbakken? Hoe lang kost het bakken dan?
Kippenpootejs uit de oven kan warm of koud, in een ovenschaal zetten oven oo 200 graden en ongeveer 20-30 minuten en klaar. Bladerdeeghapjes met gehakt, kunnen ook warm of koud, gehakt rul bakken met een uitje (of wat je ook lekker vind er door) laten afkoelen dan in bladerdeeg doen en in de oven voor 15 minuten. Kniepertjes Gewoon lekker oliebollen en appelbeignets
Sigara borek heb ik recepten voor op mijn blog staan. Zowel traditioneel (gefrituurd) voor als uit de oven - laatste vind ik zelf lekkerder. Kun je makkelijk overdag maken, 's avonds even 5 minuutjes opwarmen in de oven. Dus dat is prima te doen. Linkje: Sigara borek uit de oven
Dank je Eylem! Ik kwam ook al poğaça tegen. Niet voor 31 december, maar die ga ik echt nog wel een keer maken! Nom nom nom. Btw: Gaaf dat je het zo met foto's doet. Ziet er heel profi uit! Oeh, deze is ook lekker!!! Sucuklu karnıyarık böreği
Andere lekkere hapjes die prima van te voren te maken zijn: Mijn mixed kitchen: Pizzarolls (opgerolde pizzabroodjes) Mijn mixed kitchen: Quiche (hartige taart) met brie, gerookte zalm en prei Lekker voor op toastjes: Mijn mixed kitchen: Cacik (Turkse tzatziki) Mijn mixed kitchen: Humus (dip van kikkererwten met tahin en kruiden) Mijn mixed kitchen: Peynir ezmesi (pittig smeersel van Turkse witte kaas) Mijn mixed kitchen: Rus salatasi (Turkse huzarensalade) En zelfgemaakte tonijn- en zalmsalade doen het natuurlijk ook altijd goed. Ik had laatst een salade van gerookte forel met dille en yoghurt gemaakt, dat was ook heel lekker.
Jaaa lekker hoor pogaca . En met de foto's, dank je wel! Het is soms wel een gedoetje tijdens het koken, maar ik vind het recept er zelf veel duidelijker van worden. Daardoor zie je meteen dat het meestal gewoon heel simpel te maken is.