12 dagen geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje. Het was een pittige bevalling met de nodige "kleerscheuren". Een flinke epi gehad en de kleine is met de vacuüm gehaald. Nu zit er een plek onderaan bij mijn vagina die pijn blijft doen. Dus net even gekeken met een spiegeltje. De plaats die pijn doet lijkt "bloot" te liggen, is rood en volgens mij zelfs een beetje pussig. Kan niet goed onderscheiden of het dat is of afscheiding. Het lijkt een soort van schaafwond. Zou ik hier even naar moeten laten kijken? En bel ik dan de vk of beter de huisarts / zkh? Ik heb namelijk geen flauw idee hoelang het zou kunnen/moeten duren voordat het down under allemaal redelijk genezen is..
Bij twijfel gewoon nog even je verloskundige vragen te kijken. Soms kan het wat langer duren voor de wond dicht is. Dan zijn de hechtingen al opgelost (geen functie meer). Laat haar/ hem even kijken voor de zekerheid
Ik heb ook vrij lang last gehouden, denk dat na 6 weken alles pas echt goed geheeld was. Vrijen deed de eerste maanden ook echt nog wel zeer. Nu alles weer zoals vanouds als je denkt dat het ontstoken is, zou ik de verloskundige even bellen. En, gefeliciteerd!
Als je je zorgen maakt, zou ik zeker even met je vk bellen. Mocht het niks zijn, ben je gelijk gerust gesteld Bij mij loste de hechtingen te snel op, waardoor de hele boel weer open ging staan. Heeft ongeveer 4 weken geduurd. Ik slikte Arnica D6 druppels trouwens, echt een aanrader, daardoor zag "het" er al gauw beter uit.
Hier ging de huidlaag van de knip ook open staan toen de hechtingen verwijderd werden, de onderste lagen waren wel goed gehecht. Ik slikte ook Arnica D6 druppels van A. Vogel en die werkte heel erg goed, daarnaast deed ik 3 keren per dag onder de douche spoelen en dan 30 minuutjes met de billen bloot op bed liggen zodat de lucht eraan kwam. Na ruim 1 week was het gewoon volledig genezen
Gewoon bellen hoor! Hier nog steeds last ervan en moet daarom over een week terug naar de gyn, in de hoop dat ze wat aan de pijn kunnen doen