Zwanger en ongesteld?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Milouu, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag en de drie dagen erna drie keer een positieve test gehad. Afgelopen dinsdag (12 juli) was mijn NOD. Ook heb ik gisteren een positieve clear blue test gedaan. En tevens ben ik sinds gisteren 'ongesteld' geworden. Nu ben ik benieuwd wat dit precies inhoudt?

Alvast bedankt.

Groetjes Milouu

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

is het een ongesteldheid zoals je gewend bent qua hoeveelheid bloedverlies?

Mirjam

3. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Het lijkt wel op een normale ongesteldheid en dat is in ieder geval de afgelopen twee dagen geweest. Het is dezelfde hoeveelheid bloedverlies als normaal. Over vandaag kan ik nog weinig zeggen. Vanochtend had ik niks in mijn maandverband zitten (vanaf gisteravond (tweede dag) 21.00 uur heb ik die in gedaan) en heb vanochtend wel een tampon in gedaan.

Het vreemde wat ik eraan vind is dat ik een regelmatige cyclus heb gehad de afgelopen maanden (7). Ik heb voornamelijk dagen gehad van 25 en 26 met 2 uitschieters naar 29 dagen. Juist omdat ik het zo regelmatig heb gehad en de testen positief zijn vind ik het vreemd.

Kan je mij meer inzicht geven wat dit precies kan zijn?
    Dank je wel.

Groetjes Milouu

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

of je ongesteldheid zet verder door en dan is het een vroege miskraam. ( je hebt immers een positieve test gehad).
    Of het is tussentijds bloedverlies en je blijft zwanger. Even afwachten nu dus of het verder doorzet.

Mirjam

5. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Hoelang moet ik dan wachten met testen? En hoelang kan het bloedverlies doorzetten als het een vroege miskraam zou zijn? Ik heb zojuist wel weer een normale bloeverlies gehad bij het verwisselen van een tampon.

Groetjes Milouu

6. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik zou even een week afwachten en dan nogmaals testen.
    Hoe lang bloedverlies duurt bij een miskraam varieert. Kan enkele dagen zijn ook langer.

Succes.

Groetjes Ineke

7. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ineke,

Ik heb je raad opgevolgd en heb vandaag weer een test gedaan. Deze was negatief. Ik ga er nu dus vanuit dat het een vroege miskraam is geweest. Ik vroeg mij nu alleen af of ik mijn volgende eisprong dan heb op navolging van deze menstruatie? Of de vorige? Het lijkt mij dat ik hem dan heb op navolging van deze maar ik wil het graag even zeker weten.

Alvast bedankt!

Groetjes Milouu

8. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Is het inderdaad een vroege miskraam geweest, balen!

De eisprong zal komen op navolging van de miskraam.
    Het kan zijn dat deze langer of korter op zich laat wachten ivm de verstoring van de hormoonhuishouding.

Groetjes Ineke

9. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vorige maand onderstaand bericht geplaatst. En als ik de testen van deze maand mag geloven ben ik weer zwanger! Het is een wonder, na 9 rondes, twee keer achter elkaar zwanger. Alleen vertrouw ik het nu niet meer zo snel doordat het de vorige keer niet is goed gegaan. Wellicht dat jullie mij meer zekerheid kunnen geven?

Ik heb afgelopen zondag getest (dag 28) en deze was positief, daarna heb ik vandaag weer getest en die was ook zeer duidelijk dus positief. Ik wil a.s. zaterdag nog een clear blue test gaan doen (die andere twee waren van de kruidvat) om het dan weer zeker te weten. Ondertussen ben ik gelukkig nog geen bloed verloren. Mijn gevoel is op dit moment eigenlijk goed. Dat had ik ook al voordat ik zondag ging testen. Maar kan ik er nu ook vanuit gaan (dat kan natuurlijk nooit), maar in mijn situatie gezien, dat het goed gaat?

Groetjes Milouu

10. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Milouu,

gefeliciteerd. Wat fijn dat het dan nu inderdaad zomaar achter elkaar lukt. De kans blijft het grootste dat het goed gaat,m aar uiteraard blijft het spannend. Bel op tijd een vk om je aan te melden en waarshijnlijk kom je in aanmerking voor een vroege echo bj 7-8 wkn omdat het vorige keer is misgegaan.

groeten Brigitte

11. Milouu

Milouu Actief lid

Dec 7, 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

Inderdaad erg fijn dat het nu zo snel weer positief is. Ik heb vanochtend nog een kruidvat test gedaan en het tweede lijntje was echt heel donker. Mijn gevoel daarbij is ook goed dus ik hoop echt dat het goed blijft. Ik ga morgen nog de clear blue test doen en is die positief dan ga ik maandag de verloskundige bellen om mij aan te melden.

Dank je wel voor je reactie. Daardoor voelt het voor mij wel weer beter/positiever!

Groetjes Milouu

Share This Page