wond na keizersnee

Discussion in 'Na de bevalling' started by hihi, Jul 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo!
    Een vraagje: hoe lang duurde het voordat je de wond van de keizersnee niet goed meer voelde? Bij mij is het nu 4 weken geleden en ik voel het elke dag nog wel. Er begint wel een mooi korstje op te komen, maar het blijft gevoelig allemaal.
    En wat mag ik absoluut niet doen, zo kort na de keizersnee?
    Mag ik wel autorijden, fietsen etc.?
    Liefs Hihi

2. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Ze zeggen dat je 6 weken geen zware dingen mag doen..
    ik ben ook bevallen doormiddel van keizersnee en ik voel mijn wond nog steeds wel eens.. het blijft natuurlijk nu een gevoelig punt..
    ik zou als ik jou was gewoon echt even de 6 weken afwachten.. als je te overhaast gaat doen duurt het herstel alleen maar langer.. en vergeet niet het is en blijft toch een operatie.. tis niet niks

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb ook een ks gehad, nu bijna 5,5 maand geleden. Wond heb ik niet zoveel last van gehad, wel is de buik daar waar de spieren zijn doorgescheurd, nog ongevoelig op de huid. Je mag weer autorijden als je zelf voelt dat je dat aankunt, verder moet je je ongeveer 4-6 weken houden aan niet zwaar tillen, dweilen, stofzuigen enz. Ik was heel snel opgeknapt gelukkig en zat na 2 weken weer in de auto, maar aan de andere kant, als je een aanrijding of zo krijgt lijkt me een ruk aan die gordel niet erg lekker...maar dat bedacht ik me pas achteraf.

4. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    Ik heb ook een ks gehad..zo´n 6 weken geleden en heb er eigenlijk geen last meer van.
    Wat ik me wel afvraag is hoe jullie buiken zijn na de bevalling..ik heb namelijk zo´n hangbuikje boven mn ks..een afdakje zeg..ben zo bang dat het overtollig vel is en dat het niet meer goedkomt.

5. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik heb precies hetzelfde!!!!
    Niet echt mooi inderdaad...:(
    Helaas heb ik ook veel striemen overgehouden aan de zwangerschap, dus mijn is zowieso al niet mooi meer.
    Maar ga wel proberen mijn spieren weer wat strakker te maken dat ik, als ik kleding aan heb, die buik wat weg is.
    Heel andere vraag... vanaf wanneer mag je officieel weer fietsen en auto rijden??? Is dat ook pas vanaf 6 weken?
    x

6. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    autorijden deed ik na 2wk..voel je zelf het beste aan wanneer het kan. Fietsen valt denk ik onder sportenus na 6 wk. Wanneer heb jij je ks gehad

7. Autorijden mag echt pas na 6 weken! Mijn kraamverzorgster zei dat als je een ongeluk zou krijgen, het eerder niet vergoed wordt!

Dus nog eventjes geduld!

En ik voel echt helemaal niks mee, nu 6 en halve maand geleden. (behalve als ik buikspieroefeningen doe, maar die doe ik dus maar niet;))

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik voelde na 6 weken niets meer. En echt niet gaan autorijden. Het kan wel goed voelen, maar het is echt niet goed voor je spieren. Het intrappen van de koppeling vergt veel van je. En je bent idd niet verzekerd!

9. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland

Morgen 4 weken geleden, dus nog maar even wachten met autorijden en fietsen (wil wel verzekerd rondrijden:)).
    Net even de kleren van voor de zwangerschap gepast, maar bijna niks past meer:(! Broeken enzo kunnen allemaal niet meer dicht.
    Ben wel terug op mijn gewicht, maar mijn buik is dus nog te dik voor mijn kleren...bale. Wanneer was jullie buik weer normaal na de keizersnede???
    Binnenkort toch eerst maar even nieuwe broeken halen....

Share This Page