Ik vind mezelf er sinds ik ben bevallen nogal slecht uitzien... De deels slapeloze nachten zullen wel een grote rol spelen, maar ik weet niet wat ik ermee moet. Ik dacht, misschien dat een aantal dames hier wel tips hebben. Te denken valt aan cremes, iets om wallen mee weg te werken, schoonheidsbehandelingen, etc. Ik heb vandaag gewinkeld en iedere keer als ik in de spiegel keek schrok ik Ik zie er echt uit als een afgepeigerde moeder. Ik wil me weer zo graag vrouwelijk voelen Ben al naar de kapper geweest maar dat hielp voor geen meter. Ik heb erg last gehad van haaruitval en dat begint nu allemaal weer terug te groeien. Gevolg is ontzettend pluizig haar wat echt niet in model wil zitten.
Hoi Merleq, Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik was zelf ook nog eens verschrikkelijk aangekomen wat het helemaal niet beter maakte. En ik voelde me daardoor de hele tijd futloos en lomp en lelijk. Wat bij mij helpt is sporten. Ik ben niet zo'n sportfanaat en deed al wel de afgelopen maanden 1 avond yoga en moderne dans, maar sinds een paar weken ben ik gaan fitnessen (drie keer per week) en ik voel me zo veel beter. Ik merk dat mijn huid er ook beter uitziet, wat natuurlijk ook komt door netjes smeren, goed water drinken en gezond eten. Maar ja, ik moet dan ook nog wat kilo's kwijt, dus ik heb wel een goede reden. Toen mijn zoontje van de week buikgriep had en ik een nacht amper geslapen heb, merkte ik pas goed hoe goed dat sporten mij doet. Ik voelde me nog behoorlijk fit, en dat was een paar maanden terug wel anders. Ik moet ook zeggen dat ik een hele lieve vriend heb die er ook vaak uitgaat 's nachts en die mij in het weekend ook een ochtend uit laat slapen. Trouwens, ik denk dat ook meespeelt dat je je de ene week gewoon beter voelt dan de andere. Als je zelf niet helemaal lekker bent en je kind is ook ziekig of slaapt een paar dagen slecht, kan je zelf niet uitrusten en dan zie je er meteen beroerd uit. En je kan zoals vroeger dan ook niet meer even een paar dagen slaap inhalen, dus het duurt dan ook weer een tijdje tot je je beter voelt. Nou, succes! Je gaat je heus wel beter voelen. Echt! En anders laat je je inderdaad een dagje verwennen ergens. Dan voel je je ook meteen een stuk vrouwelijker.
ik lees even mee in de hoop op wat tips! als ik de spiegel kijk dan schrik ik ook.. ik ben echt 10 jaar ouder geworden in de afgelopen 6 maanden. sporten is een goeie tip.. maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. waarschijnlijk helpt het wel ja om me wat minder futloos te voelen
Ik herken het deels. Ik zei altijd dat ik er nooit als een moeke bij wilde lopen. Ik draag gelukkig nog wel dezelfde hippe kleding als voor mn zwangerschap, maar verder....Mn haar wil niet meer... dan wil ik het weer lang groeien (want lekker praktisch in een staart en vrouwelijk), maar omdat t zo slap hangt dan maar weer de schaar erin. En dan zie ik mezelf en denk ik: daar is het moeke.... Verder heb ik nog totaal geen zomers kleurtje opgebouwd. In combi megt de korte nachten lijk ik wel een spook! Geen tijd voor zonnebank en met het mooie weer zit ik onder de parasol met mn kind... Toch probeer ik te relativeren en te denken: ik zie mezelf zo, maar een ander valt dat wrs minder op. Ik doe alsof er niks veranderd is en blijf me leuk kleden, leuk make upje op en hou mn haar zoveel mogelijk in model en probeer het bij te houden. met wat blush tover ik een kleurtje op mn gezicht et voila! Het hoeft niet veel te kosten of heel veel tijd te vergen...
Wat bij mij geholpen heeft? Bewegen en mijn nagels laten doen!!! Hahaha, heerlijk even mijn nagels helemaal mooi laten maken. Daardoor voel ik me weer vrouwelijk en verzorgd! Nu ik een kilo of 4 onder mijn startgewicht zit, begin ik me eindelijk ook weer een beetje goed te voelen. In het totaal bijna 30 kilo kwijt vanaf het hoogtepunt van de zwangerschap! Toch knap. Gun je zelf even tijd, ga eens naar de sauna, laat je nagels / haren etc doen EN trek je leukste kleren aan. Ach, dat hoeft niet elke dag maar doe het eens.. je voelt je gelijk een stuk beter!
denk dat iedere newborn moeder daar doorheen moet je weet wat ze zeggen 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren! en dat geldt helaas ook voor je uiterlijk... maar wat bij mij enigszins hielp was idd lekker naar de kapper, nieuwe kleren, zonnebanken voor weer wat kleur, crempjes, make-upjes enz.
Het stomme is ook trouwens dat anderen dat vaak niet zo zien... Toen ik net een maand daarvoor bevallen was en me oerlelijk (en hyperdik) voelde schreeuwde een kennis van de daken dat jonge moeders er altijd zo pracht-tig uit zien. Ik dacht even dat ie me in de zeik nam, maar hij vond het echt. Zo zie je maar, je hebt zelf ook een vertekend beeld...
dat is inderdaad zo, het is nu 5 maand na de bevalling, en iedereen zegt : goh wat ben je weer slank aan het worden, je buikje word steeds platter... terwijl ik het idee heb dat ik zoiets heb van : ik lijk wel nog steeds zwanger
Ik woog tijdens mijn zwangerschap bijna 95 kilo, ruim 35 kilo aangekomen dankzij een zwangerschapsvergiftiging (veel vocht vasthouden e.d.). Tot 2 maanden na mijn bevalling leek het nog steeds alsof ik 20 weken zwanger was... Vreselijk. Haar onverzorgd, pluizig, vel in overvloed, lijkbleek, nog steeds in zwangerschapskleding omdat ik mijn eigen broeken nog niet paste. Enz. 4 maanden na mijn bevalling zat ik zonder sporten op mijn oude gewicht (60 kg) inmiddels weeg ik nog maar 58, verzorg ik mijn haar weer goed, probeer mijn huid weer in shape te krijgen met cremetjes e.d. Sporten doe ik nog steeds niet echt, al begin ik binnenkort wel weer met mijn paarden trainen. Ik laat mijn nagels regelmatig doen, en probeer de moeite te nemen weer met make-up in de weer te gaan. Zo af en toe verwen ik mezelf met een nieuw setje, en mijn negatieve 'hosanna-ik-zie-eruit-als-een-moeder' gevoel is al een stuk verminderd. Mja voor de buitenwereld lijk ik gewoon weer slank, maar ik blijf een overdosis vel houden helaas. Zit me niet lekker... Maargoed volgens de meeste mannen uit mijn omgeving is het verre van storend en zijn er zelfs mannen die bijv over mijn zwangerschapsstreep zeggen: "Het siert je juist, zo kan iedereen zien dat je al het leven hebt geschonken aan een babe'je. Zie het juist als compliment dat je dat ding nog hebt" Wat mij doet realiseren dat de buitenwereld het helemaal niet zo storend vind.