Wond slordig/verkeerd gehecht..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Thyrza89, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Hallo dames,

Ik ben acht weken geleden in het ziekenhuis bevallen.
    Ons mannetje had het moeilijk, dus hebben ze een knip gezet.
    Verloskundige heeft gehecht.. Maar bovenste laagje mocht een stagiaire doen (deze deed het voor de eerste keer). Op dat moment maakt je dat toch niets uit..
    Ik moest nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Niemand keek naar mijn wond en ik had er zelf ook nog niet zoveel last van. De vierde dag begon ik steeds meer last te krijgen van de wond.. Verpleegkundige heeft gekeken -> ontstoken.. Mocht naar huis en daar twee keer op een dag in de biotex gezeten!! Grrrr... kon niet zitten of staan.. Verloskundige (andere) kwam langs en heb de wond laten zien. Ze schrok best wel.. Vertelde me dat het heel raar gehecht was.. Zo raar dat er een open wond was van 5 cm.. Niet gek dus dat ik zoveel pijn had! Ze was erg boos op tziekenhuis.. (En ik ondertussen ook).. Deze moet vanzelf genezen. Twee weken later weer aan vk laten zien.. Maar nog steeds is de wond niet dicht. Geduld hebben tot 3 maanden..
    Nu is het 8 wk geleden, maar heb heel erge pijn. Er komt nog steeds
    bloed van de wond! Naar de huisarts geweest, deze heeft me doorgestuurd naar gyncaecoloog. Daar moet ik volgende week heen...->spannend!!!
    ZIjn er meer die dit meegemaakt hebben???
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

lfs Thyrza

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hé Thirza, dit herken ik. Zelf heb ik 1,5 jaar geleden een tangverlossing gehad en daardoor een flinke knip. Mijn hechtingen (ik was wel goed gehecht) zijn gesprongen (ws allergische reactie). Hierdoor had ik een flinke open wond. Dat is gaan ontsteken. O wat doet dat zeer, heb met je te doen. Plassen deed ik onder de douche, dan was het te doen. Ik mocht ook niet veel doen. Geen BV, geen wandelingen, niet tillen (behalve mijn baby). Na 9 weken was de wond dicht, de buitenkant. Ik heb hiervoor arnica druppels geslikt, die helpen de wond sneller te genezen.
    Ik moest nadat de wond dicht was bekijken of het te doen was of dat het erg pijn/gevoelig bleef. Anders zou ik een hersteloperatie krijgen, dat hoefde gelukkig niet. Alleen met fietsen voel ik het soms, voor de rest geen last meer!

Heel veel sterkte!

3. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Ha Machtelt,

Bedankt voor je reactie.. Idd het is erg pijnlijk! Ik ben gewoon doorgegaan.. Arme jij, maar wel opbeurend dat het bij jou goedgkomen is! I hope so, bij mij ook!! Hoe lang duurde het voor de wond dicht was?
    BIj mij zitten 'de verkeerde lapjes aan elkaar'.. En er zit ook veel wild vlees.. Had jij dat ook!?
    Rare vraag, maar na hoe lang had jij gemeenschap? Kgloof dat hier nooit meer gebeurd :(

lfs

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey Thyrza,

ten eerste wil ik even zeggen dat ik het werkelijk schandalig vind dat je in het ziekenhuis hebt gelegen en niemand even naar je wnd heeft omgekeken!!! Thuis keek de kraamzorg echt elke dag.

Hier zijn de hechtingen vroegtijdig verwijderd (te strak) en is het ook vanzelf dicht moeten gaan. Duurde wat langer maar ishelemaal goed gekomen (al heb ik zelf nachten wakker gelegen nadat ik had gekeken).

Wat hier goed hielp is spoelen met fysiologische zoutoplossing (prikt niet!!).

Sterkte!

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Bij mij was het na 9 weken dicht, maar nog zooooooo gevoelig. Er wordt bij een knip in 2 lagen gehecht. Dus dat de wond dicht was verteld niet hoe het intern was.
    En sex hadden we na 3 maanden, geloof ik. Ook dat was zo spannend, vergelijkbaar met je eerste keer. Het gaat goedkomen, echt waar!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Oh, trouwens, hier was het met een week of 6 dicht. Eerste keer vrijen hebben we een vrouwencondoom gebruikt, dan schuurt er niks langs je litteken.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    bij mij is mijn knip ook gaan ontsteken, waarschijnlijk omdat mijn lichaam niet goed reageert op hechtingsmateriaal. Ook ik had een open wond van 5-6 cm lang. :(
    Ik kon ook de eerste 2 weken niet zitten/lopen/tillen en ik heb er ook echt wakker van gelegen zo beroerd zag het er uit. Ik zat helemaal in een dip, ik geloofde nooit dat mijn onderkant weer zou herstellen.
    Maar bij mij is het echt vanzelf goed gekomen! Na 7 weken was het dicht! Ik kan gewoon fietsen en sexen, voel alleen soms steken als ik lang gestaan heb.

Bij mij maakten de badjes met soda de wond alleen maar weker, net als het plassen onder de douche. Pas toen ik daarmee stopte en de wond juist zo droog mogelijk hield groeide hij dicht.
    Als het blijft bloeden kan het zijn dat je wild vlees hebt, dan schuur je het steeds open met wc-papier of ondergoed. Bij mij heeft de gyn dat aangestipt met zilvernitraat, daarna was het over.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is mijn knip ook gaan ontsteken in de kraamweek. Ik mocht in de soda tot de rommel eruit was, dan is het beter om geen zitbadjes meer te nemen.
    Na 4 weken weer een ontsteking. Na 10 weken ongeveer was de wond dicht.
    Hier was het ook even afwachten of ik last bleef houden, anders een hersteloperatie. Maar het is gelukkig goed gegaan en heb geen last meer. Alleen soms met weersveranderingen ofzo dat het even steekt. Maar 't schijnt dat bijna elke vrouw nog voelt waar haar knip heeft gezeten.

9. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    bij mij zit er na 7 weken nog een rode plek ( geen ontsteking) en heb ik een verwijzing gekregen naar de gyneacoloog. Ook zag ik in de verwijsbrief staan dat er harde strengetjes in de vagina zitten?!! vaag.........

Ook zei de verloskundige dat het wat scheef aan elkaar zit toen ik vroeg hoe het eruit zag en zei iets over aanstippen/aantippen? van de knip.

Ik wordt maandag door de verloskundige gebeld wanneer ik naar de gyneacoloog kan

Deel Deze Pagina