Lieve dames, Ik ben 13 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, welke ik met heel veel liefde 13 maanden lang borstvoeding heb mogen geven. Sinds een week ben ik gestopt hiermee. Tijdens mijn zwangerschap ben ik helaas 27 kilo aangekomen, waarvan er 16 af zijn gegaan na de bevalling. De overige 11 kilo's zijn blijven plakken LETTERLIJK! Het geven van borstvoeding, intensief sporten, op m'n voeding letten hebben er helaas niet toe geleid dat ik deze kilo's kwijt ben geraakt. Zo veel moeite heb ik ervoor gedaan, maar nee ik bleef op hetzelfde gewicht. De een valt van het borstvoeden af, de ander zodra ze ermee gestopt zijn. Nu heb ik me er al bij neergelegd dat ik gewoon geen geluksvogel ben, maar ik hoop natuurlijk wel dat het straks eraf gaat, want ik ben echt niet blij met dit lichaam. Ik weet het: 'geef het de tijd, komt goed, blablabla', maar mijn vraag aan jullie is: hoe lang duurde het bij jullie, NA HET STOPPEN met borstvoeden, dat je wel ging afvallen (met of zonder dieet)??? Ik ben nu begonnen met een streng dieet en het is natuurlijk nog maar sinds een week, maar na die teleurstellingen van de afgelopen 13 maanden word ik toch ongeduldig. Ik wil een soort vooruitzicht hebben, wat mij dat extra zetje geeft om verder te gaan. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Mama met 11 kilo overgewicht
hier ook niets afgevallen na 12 maanden borstvoeding ben nu 2 maanden gestopt maar kan je niet vertellen of je daarna wel afvalt. Ik niet maar goed ben ook weer zwanger. succes in ieder geval
Ik volg, ben benieuwd of je afvalt!! Ik ben zelf ook iemand die dus helemaal niet afvalt van borstvoeding grrrr.
Jaja leuk die verhalen over afvallen door borstvoeding (vooral van die bn'ers die al superslank waren voor de bevalling..) maarrre... Dat werkte hier dus niet. Zoon is gestopt in december (na 2,5 jaar) en ik ben nu 4 kilo afgevallen. Ben niet meer gaan sporten of zo en mijn eetpatroon is hetzelfde. Dus tja... Maar goed, ik had die periode niet willen ruilen voor de kilo's )) Nog 8 te gaan!!
Super Zoe! Dat geeft weer een beetje hoop! En inderdaad al die verhalen van iedereen dat ze binnen enkele weken weer op gewicht waren. Heel fijn, maar ik dus niet (en jullie dus ook niet ). En ik heb er echt zo veel moeite voor gedaan, niet normaal! Maar precies wat je zegt, ik had het borstvoeden nooit willen missen. Het was echt fijn en ik mis die intieme momenten nu al... Maar ja, overal komt een eind aan. Dus hopelijk ook aan die strijd met de kilo's!!! Dan voel ik me weer een stuk gelukkiger.
Hier was ik 15 kg aangekomen en na de bevalling raakte ik er 7,5 kwijt. De rest bleef plakken, ook met borstvoeding. Ik heb mijn dochter 16 maanden gevoed en hier begon ik pas na 13 maanden af te vallen. Zomaar, ik deed er eigenlijk niets voor. Ik viel zelfs meer af dan de bedoeling was. Nu ben ik weer zwanger en begin ik weer rustig aan te komen, gelukkig maar.
Kijk, ik ga niet meer terug naar maat 36 Dat hoeft ook niet, en volgens mij past mijn lijf daar gewoon ook niet meer in qua uitzak gehalte na 3 kids Maar met die 8 kilo er af zit ik netjes in maat 38/40. Waar het mij vooral om gaat is dat die buik er af gaat. Ik pas dan bijvoorbeeld een broek, die zit dan overal goed, maar vervolgens probeer ik dan die broek dicht te doen en hopla: rollade... En zo'n uitpuilert daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk. (draag tegenwoordig van die skinny high rise broeken, wat een uitvinding, alles blijft binnen je broek haha bye bye muffin top). Dus inderdaad, ik hoef geen superslankert meer te worden, maar met die kilo's er af ga ik me ook gelukkiger voelen!
Ik geef ook al bijna 6 maanden borstvoeding. Tijdens mijn zwangerschap ongeveer 16 kilo aangekomen en zit nu nog steeds 4,5 kilo boven mijn startgewicht. In het begin ging het er vrij geleidelijk af, maar die laatste paar kilo's blijven maar hangen. Ook letterlijk, met mijn hangbuik, hihi . Keizersnee gehad, dus ook nog moeilijk buikspieren trainen helaas... High rise jeans zijn inderdaad de meest geweldige uitvinding ooit!
High rise broeken? Nog nooit van gehoor! Maar ja, ik pas nog niks, dus loop al sinds een jaar met jurkjes en een legging / panty. Zodra de kilo's eraf zijn ga ik zooooooooooo veel shoppen Dan zal ik ook eens zo'n high rise spijkerbroek kopen
Ik heb ook een keizersnede gehad. Ik ben wel dik gebleven, maar mijn buik is wel bijna zo goed als plat. Heb alleen nog een klein bol onderbuikje. Iedereen zei dat je altijd een dikke buik zou houden na een keizersnede (ook dat nog dacht ik) en ik had tot 10 maanden erna inderdaad nog een dikke buik. Maar ineens werd mijn buik een stuk platter. En ik heb geen buikspieroefeningen gedaan hoor, alleen cardio, maar dat is om kilo's kwijt te raken en niet om mn buik plat te krijgen.
Ik hoor ook van iedereen dat je je buik nooit meer plat krijgt na een keizersnee inderdaad. En tot nu toe klopt het ook behoorlijk. Mijn benen en billen zijn duidelijk minder dik dan voor mn zwangerschap, maar die buik blijft en valt daardoor alleen nog maar meer op (vind ik zelf in ieder geval wel). Die 4,5 kilo is volgens mij alleen buik Wel fijn om te horen dat bij jou na 10 maanden die buik ineens een stuk minder werd. Hoop dat het bij mij ook zo gaat . Ik doe nu ook bijna alleen cardio tijdens het sporten. Sowieso, als ik te veel buikspieren probeer te trainen (en het is blijkbaar nog steeds erg snel te veel) krijg ik last van mijn rug... Maar heel cliché; als ik kijk wat ik ervoor terug heb gekregen heb ik nergens spijt van hoor! Heb het er allemaal voor over