" in verbinding" staan met je baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamav2boefies, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw vlees mag eten,kattenbakken verschonen e.d
    Ik vraag me af vanaf wanneer dit is want ik weet dat je in de eerste weken nog niet " in verbinding" staat met je baby ( ik weet zo ff niet hoe ik het beter kan omschrijven,zal mijn zwangerschapsdementie wel zijn :p)

Kan iemand mij vertellen vanaf welke week dat ongeveer is?

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

Jun 16, 2010
    1,170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik dacht zelf dat je pas na 6 weken een "bloedband" met je baby kreeg maar weet het niet zeker

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik weet niet of wel of niet eten van 'verboden voedsel' afhankelijk is van de voeding uit de dooierzak of je placenta. Ik zou het in ieder geval niet gokken.

Vanaf 12 weken heeft de placenta het volledig overgenomen van de dooierzak. In de weken ervoor vindt de overgang plaats van de dooierzak naar de placenta.

4. Chai

Chai Niet meer actief

Vanaf 12 weken deel je sowieso de bloedsomloop met je kind, volgensmij zelfs al eerder.
    Maar dat wil helemaal neit zeggen dat je daarvoor onderanderen rauw vlees moet eten en wild kattenbakken moet gaan verschonen..
    De ziektes die daardoor veroorzaakt kunnen worden hebben sowieso een incubatietijd en als je het krijgt is het ook niet zomaar weg..
    Op een vroege termijn zoals bijvoorbeeld 6 weken kan van alles waaronder ook bijvoorbeeld koorts al ervoor zorgen dat het lichaam de vrucht afstoot.

Share This Page