Ook nog een (ex)verpleegster.... die vrouw had beter moeten weten. Verder leven met het volle besef van wat ze gedaan heeft, lijkt me nog de meest gepaste straf.
Dat baby'tje heeft de hele zwangerschap verschillende medicijnen binnen gekregen dus wie weet hoe hij/zij zich al die tijd gevoeld moet hebben. .
Wat een verhaal.... Bizar dat je borstvoeding geeft als je zoveel medicijnen gebruikt.... Als eerste natuurlijk bizar DAT iemand zoveel medicijnen gebruikt.
Heel heel erg dit . Maar ik vind het wel vrij schokkend dat ze hier 20 jaar voor krijgt!! Een fikse straf vind ik prima, maar dit vind ik wel erg lang. Ze heeft het kindje niet met voorbedachte rade gedood en is zelf ook helemaal kapot. Een jaar of 5 had ik meer op z'n plaats gevonden.
Ik denk dat de doses dusdanig groot moet zijn geweest, als de baby overlijd, want er wordt wel eea. afgebroken als je BV geeft. Als het fataal was voor een volwassenen, waarom is ze zelf dan niet allang overleden? erg dit. Ze is nu ws. wel al genoeg gestraft, vreselijk als je kind overlijdt, mevrouw lijdt aan een zware verslaving me dunkt.
Dat vind ik dus wel! Morfine is een paardemiddel en zeker als verpleegkundige moet je dit weten! Ieder normaal mens weet dat dat levensgevaarlijk spul is. Een verpleegkundige weet dit absoluut. Ook probeerde ze dat spul nog illegaal te verkrijgen...dus wel degelijk weet ze wat de gevolgen zouden zijn. Arm babytje
Ze had van mij levenslang moeten krijgen. Als ze de morfine met een spuit in het kind had gespoten, zou het dan anders zijn geweest?? Nee hoor, terecht (en wat mij betreft te kort)
Ben ik het niet mee eens, dit is in mijn ogen wel degelijk met voorbedachte rade en ze mag van mij betreft levenslang krijgen.
Ik heb tijden 90 Mg per dag morfine geslikt en was alleen wat moe. Deze vrouw gebruikte waarschijnlijk al jaren en heeft waarschijnlijk gedacht dat de dosis wel meeviel Ze is en blijft een verslaafde en gepaste hulp ipv 20 jaar straf zou meer opleveren denk. Gebruik in zwangerschap bijv en het krijgen van verslaafde baby's is niet strafbaar.
Hier sluit ik me bij aan... Als je óf verslaafd bent óf je hebt dusdaninge pijn dat je zoveel pijnstilling nodig hebt- dan kan ik me voorstellen dat je niet meer 'helder' denkt (al dan niet door de medicatie ook) . Een afkickkliniek zou beter op zijn plaats zijn geweest denk ik i.c.m straf.
Welke idioot geeft nu borstvoeding met een morfineverslaving? Dan zit er echt iets niet goed in je kneiter. Ik ken trouwens ook iemand die rookte en zoop en haar kinderen bv gaf. Zeer apart vind ik dat.
Ze zal gedacht hebben dat ze haar kind zo toch nog het beste gaf. Op bv.com vind je ook het verhaal van iemand die zowel tijdens de zwangerschap als ook tijdens de bv periode stevig doorrookte maar hey, haar kind kreeg wel het beste en geen verderflijke fv.
Gatver zeg, wat een shitbericht!!! Alleen moet die vrouw wel heel veel morfine hebben genomen, want je mag wel voeden als je morfine krijgt, omdat morfine een heel korte halfwaardetijd heeft. Via de melk zijn er ook geen bijwerkingen bekend, een baby kan hooguit slaperig worden bij heel hoge doseringen. Dus die vrouw heeft wel heel veel zooi geslikt/gespoten!
Technisch onmogelijk dat de baby via de borst een overdosis die een volwassene zou kunnen doden binnengekregen heeft. Morfine gaat heel slecht over in moedermelk door de grootte van de moleculen, en heeft een heel korte halfwaardetijd. Daarom mag je ook meteen na een keizersnede aanleggen, ook als je de dagen daarna nog een morfine-infuus hebt. Ik twijfel er niet aan dat dit kind aan morfine overleden is, maar dat moet dan op een andere manier binnengekomen zijn. Via de borst kan technisch gesproken niet.