Ik ga voor het eerst beginnen met ovu testen. Ik heb de dipsticks van zwanger en kids besteld. Aangezien ik een redelijk onregelmatige cyclus heb (zie onderschrift) had ik gedacht om op dag 14 te beginnen en dan minstens 10 dagen? Hebben jullie nog tips/waar moet ik op letten?
Ik test altijd rond 12 uur (laat het kwart voor 12 zijn of kwart over 12). Vooral goed de gebruiksaanwijzing lezen en dan komt het goed. Als jij op bijv. dag 16 een positieve test heb, hoef je geen 10 dagen te testen. Op je uitschieter van 194 dagen, vind ik dat jij een redelijk regelmatige cyclus hebt. Probeer een beetje het gemiddelde van de op-een-na langste cyclus en de kortste aan te houden en dan hoop ik dat je je ei snel vind.
Thanks! Hoop echt dat ik een eisprong ga ontdekken.. Heb een beetje onregelmatige werktijden maar kan dan bijvoorbeeld sommige dagen om half 4 testen en andere dagen om half 3, dan is het alsnog rond bijna dezelfde tijd. Is het nodig dan later op de dag nog een x te testen of is 1 x per dag genoeg?
Ik weet dat het lullig klinkt, maar dat raad ik je af.. Je LH piek is rond 12 uur het hoogste. Als je dan pas 3 à 4 later test, vind je de piek misschien niet. Ik heb tijdens mijn 1e ronde ook 2 keer om 12 uur getest en 1 keer rond 17.00. Bij de laatste test had ik maar 1 lijn.
HEt kan zijn dat de test donkerder wrod en dan ineens licht heb ik ook vaak maar daarna word hij wel donker dus niet gelijk denkne dat je je ei hebt gemist Ik test vaak rond half 1 en als hij echt donkerder word test ik savonds nog en keer dus dan test ik 2x dan weet ik dat ik hem niet mis werk zelf ook ongerelmatig Gewoon door blijven testne totdat je test netzo donker of donkerder is dan de teststreep dan is die positief
Ok! Ik dacht dat je de hele middag wel kon testen, dat het niet Perse uitmaakt of het eind ochtend is of eind middag? Of maakt dat wel uit? Ik werk NL 1 week tot 3 uur en de andere week vanaf 3 uur (tot 23 u). En ik denk haast dat ik wel langer dan 1 week moet testen, maar goed misschien ook niet haha..
Het staat zelfs in de gebruiksaanwijzing dat je piek rond 12 uur ligt. Nu zal je, denk ik, rond half 1 ook nog wel kunnen testen, maar deste later je het doet, deste lager de piek weer is/wordt.
Rond half 3/half 4 is geen probleem hoor. Ik heb wel eens rondes gehad waarbij ik veel later op de dag testte. Je LH-piek duurt meestal wel langer dan 24u, ik had meestal 2 dagen heel soms 3 dagen een positieve test als ik het begin van mn piek te pakken had. Omdat je ook een cyclus van 32 dagen hebt gehad, zou ik voor de zekerheid beginnen op dag 12 en gewoon net zolang doorgaan tot je een knaller hebt Misschien is het een idee om (ook) te tempen? Dat is wat makkelijker met een onregelmatige cyclus, alleen weet je dus wel pas achteraf wanneer je ei is geweest.
Ik dacht dat je tussen 10 en 20 uur kan testen. Dit staat ook in mijn bijsluiter. Afhankelijk van mijn werktijden test ik om 11 of 18 uur en heb altijd mijn piek gevonden. Ik heb ze al 4 rondes gebruikt. Ik begin ook op dag 14 omdat en ga door tot de piek, heb soms wel wat testen nodig. Succes!
Ik heb net ook op internet gelezen dat het tussen 10 uur s ochtends (niet met ochtend urine) en 8 uur s avonds kan. Maar ivm werk heb ik eigenlijk geen andere keuze dan het of om half 3 te doen of om half 4. Ik hoop echt zo dat ik een eisprong vind. Ja temperaturen heb ik ook aan zitten denken! Maar denk dat ik nu eerst deze rond eens met ovu testen probeer. En als dit dan nog onduidelijk is bijv dan wil ik ook temperaturen denk ik. En je moet twee uur van tevoren ongeveer niets meer drinken he, als je de ovu test gaat doen?
Idd 2 uur van te voren niet drinken en plassen. Dan komt het helemaal goed Hopelijk spot je snel je ei!
Ok thanks! En wanneer kun je dan het beste gemeenschap hebben, om de dag? Of als je een lichte streep ziet komen elke dag? Ik las wel eens dat de kwaliteit van het sperma dan minder kan worden?
Vaak zie je elke dag wel een lichte streep. Dit zegt niets, want elke vrouw heeft altijd ongeacht je cyclus, wat lh in haar urine. In de middag testen moet echt geen probleem zijn. Je ei spring zo'n 24 uur na je eerste positieve test. Dus is je test positief, dan zou ik het die avond extra gezellig maken en als je zin hebt de volgende dag nog eens. Succes!
Ok dankjewel! Ik heb eerder wel eens 1 x los een test gedaan uit nieuwsgierigheid wanneer ik iets 'dacht te voelen ofzo' maar dan zag ik vrijwel geen streepje. Dus ben benieuwd hoe t gaat. Ik begin zaterdag cyclus dag 12 voor de zekerheid en dan gewoon elke dag doortesten tot het donker is!