Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angellady, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik ben nu 3 dagen overtijd, terwijl mijn maximale cycles 29 dagen is. Nu heb ik al 5 dagen last van zeurende lage rugpijn, krampen in mijn buik met name aan mijn linkerkant, en een harde plek in mijn onderbuik aan de linker onder kant. Nu komt het volgende. Ik heb nu ook al sinds 3 dagen last van vreselijke schouderpijn aan mijn linker kant. Ik heb getest, maar deze was negatief.

Nu las ik dat symptonen van buitenbaarmoederlijke zwangerschap, lage hcg is en schouderpijn.

Ik moet erbij vertellen dat mijn trilhaartjes in mijn eileiders niet werken.

Herkent iemand deze klachten, of ben ik voorbarig en ben ik helemaal niet zwanger. Ik heb ook geen last van bruinverlies, terwijl ik dit altijd heb 4 dagen voor mijn NOD.

Wat kan ik het beste doen, even wachten om te zien of ik wel zwanger ben of niet?

Sorry, maar wilde het even kwijt.

2. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    ik zal als ik jou was de verloskundige eens bellen en het voorleggen waar je last van hebt misschien zegt die van kom maar even dan kijken we even!
    ook al heb je nog geen verloskundige je kunt er gewoon 1 in jou buurt bellen voor informatie.

in elk geval sterkte en succes!

groet

3. Trees

Trees Niet meer actief

je kan bellen, maar doordat je nog zo kort overtijd bent kunnen ze een bbz nog niet vaststellen of uitsluiten. Bij een zwangerschap vanaf 5-6 weken wordt vaak de 'bbz-echo' gemaakt. Als er op dat moment niets in de baarmoeder te zien is, gaan ze bloed prikken om het niveau van het HCG te bepalen (boven de 1500-2000 is gevaarlijk en dan heb je zeker weten een positieve test). Mij is altijd verteld dat een bbz pas gevaarlijk kan worden vanaf 6 weken. Ik zelf kreeg vanaf 5,5 week de eerste klachten. Het was een pijnaanval waarbij ik oud bloed verloor en een hele felle pijn rechtsonder in buik en rug. Na een paar uur was het over. Zelf heb ik nog nooit de schouderpijn gehad. Bel een vk en leg je verhaal uit en vertel dat de trilhaartjes niet werken. Als je over een week nog steeds dezelfde klachten hebt, kunnen ze misschien wel een echo maken. Oh ja mijn vk nam me in eerste instantie helemaal niet serieus, omdat ze dacht dat ik gewoon weer een mk had. Ik ben toen zelf naar de eerste hulp gegaan, omdat mijn intuitie zei dat het goed mis was. Eventueel ook nog een tip? Succes ermee!

4. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Op echo kan je nu nog niet zien of net niet zien of de zwangerschap in je baarmoeder zit, ook niet of die in je eileider zit.
    Maar wat je wel nu kan doen is naar de HA gaan en je bloed laten prikken, zit er hcg in dan ben je zwanger en dan kan je dat ook opvolgen, hcg moet verdubbelen op max 75u, liefst per 48u, gebeurt dat niet dan is het verdacht. Heb je bvb nu al 1200 eenheden hcg in je bloed dan zou je volgende week op echo zeker iets moeten zien in je baarmoeder.

5. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    di e schouderklachten is het enige wat mij bekend voorkomt! Ik had helemaal geen klachten tot 5 weken daarna begon ik hier en daar wat te verliezen heb bij mijn dochter ook tot 20 weken gevloeid dus maakte me er niet druk op, voor de zekerheid toch ff gebeld en kreeg meteen een echo. Niets te zien kon links of rechtsom. uiteindelijk na drie keer bloedprikken, HCG bleef stijgen maar niet voldoenden, hebben ze vlokken/slijm uit mijn baarmoeder gehaald auw auw auw. Dat is opgestuurd naar de patholoog 25 minuten later was er zekerheid een BBZ. Wil niemand bang maken maar mijn schonnzus heeft vorige maand haar collega verloren omdat ze niet serieus is genomen eileider is geknapt en waren en te laat bij. Je kan beter 1 keer teveel bellen dan te laaat

6. marjolein05

marjolein05 Niet meer actief

Ik ben 23 oktober aan een bbz geopereerd, waarbij mijn rechtse eileider is verwijderd. Ik had in het begin ook negatief getest en door gemenstrueerd. Uiteindelijk bleek ik veel langer zwanger dan ik dacht. Dit komt doordat je HCG waarde laag blijft bij een bbz. Zelf kreeg ik op een gegeven moment licht bloedverlies. Ik heb gelijk de VK gebeld toen ik twijfelde. Die hadden gelijk een vervroegde inwendige echo gepland, en zeiden dat als ik heftige buikklachten zou krijgen ik accuut aan de bel moest trekken. Dit is uiteindelijk een week later gebeurd. Ik kon amper lopen van de pijn. Ik bleef de aandrang houden dat ik naar de wc moest, maar er kwam maar niets. Toen was er ook de bekende schouderpijn, en moest ik gelijk naar de VK komen. Daar bleek dat het een bbz was, en ben dezelfde avond geopereerd. Ikzelf dacht 6 weken zwanger te zijn, maar het bleken er al ca 10 weken te zijn. Ik was verder dan gedacht. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou wel gelijk de VK bellen of de gynaecoloog en je verhaal en angst voor een bbz duidelijk kenbaar maken. Ze zullen je dan veel eerder op controle laten komen, zodat je onzekerheid wordt weggenomen. Gelukkig ben ik nu weer 6.5 week zwanger, maar de angst voor een nieuwe bbz zit er goed in. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

7. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Dames dank jullie wel voor jullie adviezen en antwoorden.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik zou ook ff bellen ,want idd je kunt beter 100 mkeer teveel belleb dan 1x te weinig ..
    Ik heb ook een bbz gehad en ik was ook verder dan dat ik dacht .
    Ik zou uitleggen dat je trilhaartjes niet werken , en vragen om een bloedtest !

Ik hoop voor je dat het meevalt , veel liefs
    Marrjon

Deel Deze Pagina