Gratis zn haren knippen of ben ik gek?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Een poosje geleden hadden we een trouwerij van de werkgever van mijn man. Een collega van mijn man ( werkt er net een half jaar ) moest zn haar geknipt hebben, hij zei in ruil daarvoor kunnen jullie met mij mee rijden naar de trouwerij en weer terug. Met zn haar ben ik een uur bezig, hij heeft een enorme bos.. We waren met hem mee gereden en eenmaal daar zette hij het op het zuipen en kon hij ons dus niet meer terug brengen. Gelukkig kregen we ander vervoer anders hadden we nog een probleem ook...

Mijn man vertelde dat hij geld problemen heeft, zn werkgever betaald vaak zn eten maar wiet roken doet hij elke dag en daar heeft hij wel geld voor.

Hij vroeg aan mijn man of ik zn haren wou doen, ik zei vind het prima maar ik ga niet iedereen zn haren voor niks knippen en al helemaal niet iemand die ik niet eens ken. Ik moet zelf ook naar de kapper en betaal daar ook voor.
    Zn collega werd daar best pissig over.. Hij liep mn man aan te dringen om mij over te halen om het gratis te doen.

Wat zouden jullie doen?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Niet. Blijkbaar kun je niet op die man aan. Dus waarom hem wel helpen?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom zou je het gratis moeten doen?! Als je drank en wiet kunt kopen, kun je ook een kapper betalen. Jij krijgt je spullen ook niet gratis, toch?

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Normaal zou ik echt wel iemand helpen ook gratis. Maar als hij iets beloofd en dan niet na komt hoeft het voor mij niet meer.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik had het ook niet gedaan.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Nee joh. Ben je mal. Een keer hebben jullie een duidelijke deal gemaakt en hij heeft zich niet aan die afspraak gehouden. Jammer dan.
    Dan wordt ie maar kappersmodel of gaat naar de kappersschool waar hij het heel goedkoop kan laten knippen. Of bij een thuiskapper of zoiets.
    Ik zou hem sowieso niet knippen, ook al zou hij nu ineens wel zeggen te willen betalen. Straks doet ie dat niet en heb je nog meer gedoe. Lekker gescheiden houden werk en zakelijk.

7. MamavC

MamavC Niet meer actief

Mijn schoonzus is kapster en die knipt mijn vriend, mij of andere bekenden gratis. Maar ze zegt ook dat ze het niet continue wil doen.
    Collega's van je man lijkt me helemaal niet nodig hoor en zeker niet verplicht dat ie er boos om wordt enzo kom op :(

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Nee hoor, lekker voet bij stuk houden. Een gratis dienst aanbieden is iets wat je doet omdat JIJ dat wilt en je daar goed bij voelt, niet omdat een ander dat van je verwacht. Ongeacht je vak, jullie relatie of voorgeschiedenis, dat mag jij lekker zelf bepalen.

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nee, ik zou zijn haar niet gratis knippen. Het is niet zo dat hij je beste vriend is ofzo. Anders kan je wel iedereen die weinig geld heeft gratis knippen..
    En in dit geval al helemaal niet want het lijkt mij een duidelijk gevalletje van geef je hem een vinger dan pakt hij niet hele hele hand maar hij neemt je arm er ook nog bij..
    Als je hem nu gratis knipt heb je grote kans dat hij dat als een soort van verworven recht gaat zien.. Niet aan beginnen..

10. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Niet doen als het je zelf tegen staat. Laat hem de tondeuse over zijn hoofd heen halen.

11. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Ja hoor, gewoon nog één keer gratis doen, maar dan wel het kapsel dat jij uitkiest. Zo'n leuke asymmetrische coupe of drie kapsels op één hoofd.:D

Maar zonder gekheid, is die man helemaal van de ratten besnuffeld. Laat hem lekker voor zijn kapsel betalen. Lekkere klaploper zeg.

12. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik zou het ook niet doen. Vind het nogal lef hebben trouwens om dit aan de vrouw van een collega te vragen.. Knippen oké, maar dan ook nog eisen dat je het voor niets doet! Zou zeggen dat ie lekker verder kon dromen, voordat je straks iedereen op de stoep hebt staan.

13. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik vind het inderdaad ook asociaal dat ie het überhaupt durft te vragen... Zou het zeker niet doen!

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Als ik kon knippen, had ik het heus wel gratis gedaan voor een paar mensen. Dan wel wanneer het mij uitkomt he, ik zou er mijn afspraken niet voor verzetten.
    Als er een collega is die nood aan de man heeft en een knipbeurt wil, dan zou ik dat ook wel doen.
    Maar die vent blijkt een pipo te zijn die zich niet aan een afspraak kan houden en nu gaat hij ook nog pissig worden en aandringen?
    Nee, dan is het geen vriendendienst meer. Misschien kan hij bij een kapsalon naar binnen stappen en vragen of er iemand nog een enkele lift moet...;)

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha dit!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ammenooitniet :D Hij mocht onze tondeuse niet eens lenen ofzo. Ik hou er niet van wanneer mensen zich niet aan de afspraak houden - en al helemaal niet wanneer ze je als vanzelfsprekend beschouwen. Zo van; ik trek wel even een blik *naam* los, die heb ik namelijk ook nog op de kast staan. Daar komt het hier volgens mij wel op neer.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eh niet! Ik ben best voor mensen helpen, maar niet als iemand zijn afspraken niet na kan komen. Hij rijdt in een auto, hij werkt en kan wiet kopen. Kan hij ook wel een keer naar de kapper. En zo niet, pakt ie een tondeuse. Ook gratis. Hoe deed hij dat voorheen dan toen jij nog niet in beeld was?

18. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Maar ts heeft het over een poosje geleden. Is het al echt nodig dan? Zo snel groeit het toch niet?
    Als je geen geld hebt kan je toch ook een keertje overslaan. Of is het net chewbacca?

19. misa

misa Niet meer actief

Jeetje, wat bijzonder dat iemand boos wordt op een min of meer vreemde omdat diegene iets niet gratis voor hem wil doen. Vind het te bizarvoor woorden! Gewoon niet doen als je het niet wil.

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou het niet gratis doen. Net wat je zegt: zelf moet je ook betalen voor de kapper... En als je eentje gratis doet, dan willen anderen ook gratis bij je knippen. Geld voor vragen is niet meer dan normaal vind ik.

En ik zou misschien nog terugkomen op dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden bij die bruiloft, dat jullie omhoog zaten met het vervoer terug en dat je dat niet netjes van hem vond.

Deel Deze Pagina