'Wondermiddel' douche

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Werkt dat dan ook tegen (hardnekkig) kalk op de glazen douchedeuren?
    Die krijg ik dus echt niet mooi schoon. En ook kalk van water op de stenen vloer krijg ik er niet af. Is een ruwe steen. Iemand daar nog de ultieme tip voor alsjeblieft?

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik gebruik een goedje van de big bazaar kost rond de 2,80 uit het hoofd, is een lijn van hun zie je er kan kopen, werkt super.

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik gebruik voor de voegen toch wel de HG voegenreiniger en voor evt schimmel de HG schimmelreiniger. Opspuiten, in laten werken en afspoelen. Ideaal spul en geen moeite :D

4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij hebben geen douchedeuren of douchecabine. Wat gebruiken jullie voor tegels en voegen? :)

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    On topic: voor de voegen zweer ik bij Glorix. Er op doen, kwartiertje in laten werken en dan goed afspoelen. Gegarandeerd hagelwitte voegen.

7. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
  8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik gebruik antikal in de badkamer, heerlijk spul en doet wat de reklame belooft. Nu voor 1,59 in de aanbieding bij het kruidvat, maar voor €5 koop ik het ook. Ik ga mijn kostbare tijd niet verdoen aan tegeltjes laten glimmen met azijn...
    Keuken gebruik in Muscel, ook heerlijk en makkelijk. Vaatdoekjes heb ik ook niet, lang leve de glorixdoekjes!
    Ramen zemen doe ik niet! Laat ik doen :)
    Voor mijn voegen gebruikte ik in mijn vorige huis HG, idd duur, maar het werkt beter dan wat dan ook. (Nu gewoon niet meer nodig)
    In 2015 ga je toch niet meer schoonmaken op de 1950 manier??
    En ook hiep hiep hoera voor de stoomreinigers.

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik gebruikte altijd Antikal, vind ik lekker ruiken en in aanbieding niet zo duur. Maar op bepaalde plekken zat best wat kalk opgehoopt (op de thermostaatkraan aan de onderkant en rond de moeren bijv). Voorheen liet ik dan Antikal kwartier - half uurtje intrekken, en dan hard schrobben tot je compleet bezweet bent en werd het nog niet helemaal schoon. Om eerlijk te zeggen doe ik dat ook eigenlijk niet regelmatig genoeg ;)
    Maar toen eens azijn geprobeerd. Van de Action met lavendelgeur (iets minder stinkend haha). 's Avonds de doucheslang + kop in een emmer met 2 flessen azijn, en de thermostaat etc met doeken gedrenkt in azijn omwikkelen. De volgende ochtend kwam ik in de badkamer terug en geloofde m'n ogen niet. Al de kalk was gewoon volledig opgelost zonder iets te doen! :$ Was echt heel verbaasd. Jammer genoeg werkte hetzelfde trucje niet op de zwarte ruwe stenen vloer, daar krijg ik de kalkaanslag niet goed weg. Met niks, ook de stoomreiniger niet, heb ook een Karcher.
    Wel oppassen met azijn en zuren trouwens als je een bepaalde soort natuursteen hebt ofzo. Dan lossen ineens je muren op...

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik poets al douchend met een spons met groene zeep. En na iedere douchebeurt droog ik alles (wanden, kranen, etc) af met een zeem. Scheelt ontzettend veel geschrob en geboen, want kalk krijgt gewoon geen kans op te gaan hopen. Met 2 minuutjes drogen iedere dag bespaar ik me een uur schrobben en zwoegen, worth it!

11. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Als ik er op Google, zie ik meerdere. Welke heeft ze?

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Serieus, elke keer? Ik zie mezelf echt niet om 6.45 mijn badkamer afdrogen... Vind mezelf afdrogen al een klus 's ochtends! :D

Kiwi, ik heb wel met Cilit Bang gehad dat mijn voegen ook BANG weg waren...
    Ik heb idd natuursteen ook, dus nog een goed excuus om aan de antikal te blijven. (Ik vind het ook zo vreselijk lekker ruiken!!)

13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik gebruik dus ook een afwasborstel en schuurmiddel in de douche maar ik word er zelf gek van.
    Ik ga dettol eens proberen en die tip met azijn is ook een goede! Morgen maar even gaan halen.

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij gebruiken ook HG, werkt perfect! 😁

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou willen dat ik die discipline had! In de 18 jaar dat ik bij mijn ouders woonde moest de douche ook na elk gebruik drooggemaakt, verschrikkelijk. :) Voor mij haalt dat echt het hele plezier van douchen weg, elke dag weer. Heb mezelf toen beloofd voor later in mijn eigen huis dan maar wat kalkaanslag/schrobben. Heb nu ook een huurhuis, misschien dat ik met een koophuis en nieuwe badkamer er wel zuiniger op ben.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Citronella!! Voor de wc eigenlijk. Haal t bij de action

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik zelf moet schrobben, begrijp ik waarom mijn ouders wilden dat we de trekker over de glazen wanden haalden :D
    Ik vind even de zeem erover halen écht geen werk, scheelt ontzettend veel geschrob en die glimmende kranen na het afdrogen zijn het me waard :D
    En al douchend poetsen vind ik ook gewoon leuk, voel me net Pippi Langkous :D

18. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    oh dat van de wc eend ga ik eens proberen aangezien mijn allesreiniger op is :D ben benieuwd ;)

Ik ben trouwens ook aan het overwegen een stoomreiniger in huis te halen ;) Ben al die schoonmaakmiddelen en geboen echt zat!

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
  20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Cilitbang echt waar het vuil is zo weg :O geloofde er ook nooit in tot ik het zag

En heel goedkoop bij de action

Deel Deze Pagina