Werkt dat dan ook tegen (hardnekkig) kalk op de glazen douchedeuren? Die krijg ik dus echt niet mooi schoon. En ook kalk van water op de stenen vloer krijg ik er niet af. Is een ruwe steen. Iemand daar nog de ultieme tip voor alsjeblieft?
ik gebruik een goedje van de big bazaar kost rond de 2,80 uit het hoofd, is een lijn van hun zie je er kan kopen, werkt super.
Ik gebruik voor de voegen toch wel de HG voegenreiniger en voor evt schimmel de HG schimmelreiniger. Opspuiten, in laten werken en afspoelen. Ideaal spul en geen moeite
On topic: voor de voegen zweer ik bij Glorix. Er op doen, kwartiertje in laten werken en dan goed afspoelen. Gegarandeerd hagelwitte voegen.
Deze staat ook nog op mijn wensenlijst, maar man vindt het onzin.. Ik wil 'm aanschaffen als we gaan verhuizen, vanwege de vloer & badkamer. Nu ik hier lees dat iedereen dolenthousiast is over dat ding, moet ik toch nog iets meer m'n best doen om man over te halen..
Ik gebruik antikal in de badkamer, heerlijk spul en doet wat de reklame belooft. Nu voor 1,59 in de aanbieding bij het kruidvat, maar voor 5 koop ik het ook. Ik ga mijn kostbare tijd niet verdoen aan tegeltjes laten glimmen met azijn... Keuken gebruik in Muscel, ook heerlijk en makkelijk. Vaatdoekjes heb ik ook niet, lang leve de glorixdoekjes! Ramen zemen doe ik niet! Laat ik doen Voor mijn voegen gebruikte ik in mijn vorige huis HG, idd duur, maar het werkt beter dan wat dan ook. (Nu gewoon niet meer nodig) In 2015 ga je toch niet meer schoonmaken op de 1950 manier?? En ook hiep hiep hoera voor de stoomreinigers.
Ik gebruikte altijd Antikal, vind ik lekker ruiken en in aanbieding niet zo duur. Maar op bepaalde plekken zat best wat kalk opgehoopt (op de thermostaatkraan aan de onderkant en rond de moeren bijv). Voorheen liet ik dan Antikal kwartier - half uurtje intrekken, en dan hard schrobben tot je compleet bezweet bent en werd het nog niet helemaal schoon. Om eerlijk te zeggen doe ik dat ook eigenlijk niet regelmatig genoeg Maar toen eens azijn geprobeerd. Van de Action met lavendelgeur (iets minder stinkend haha). 's Avonds de doucheslang + kop in een emmer met 2 flessen azijn, en de thermostaat etc met doeken gedrenkt in azijn omwikkelen. De volgende ochtend kwam ik in de badkamer terug en geloofde m'n ogen niet. Al de kalk was gewoon volledig opgelost zonder iets te doen! Was echt heel verbaasd. Jammer genoeg werkte hetzelfde trucje niet op de zwarte ruwe stenen vloer, daar krijg ik de kalkaanslag niet goed weg. Met niks, ook de stoomreiniger niet, heb ook een Karcher. Wel oppassen met azijn en zuren trouwens als je een bepaalde soort natuursteen hebt ofzo. Dan lossen ineens je muren op...
Ik poets al douchend met een spons met groene zeep. En na iedere douchebeurt droog ik alles (wanden, kranen, etc) af met een zeem. Scheelt ontzettend veel geschrob en geboen, want kalk krijgt gewoon geen kans op te gaan hopen. Met 2 minuutjes drogen iedere dag bespaar ik me een uur schrobben en zwoegen, worth it!
Serieus, elke keer? Ik zie mezelf echt niet om 6.45 mijn badkamer afdrogen... Vind mezelf afdrogen al een klus 's ochtends! Kiwi, ik heb wel met Cilit Bang gehad dat mijn voegen ook BANG weg waren... Ik heb idd natuursteen ook, dus nog een goed excuus om aan de antikal te blijven. (Ik vind het ook zo vreselijk lekker ruiken!!)
Ik gebruik dus ook een afwasborstel en schuurmiddel in de douche maar ik word er zelf gek van. Ik ga dettol eens proberen en die tip met azijn is ook een goede! Morgen maar even gaan halen.
Ik zou willen dat ik die discipline had! In de 18 jaar dat ik bij mijn ouders woonde moest de douche ook na elk gebruik drooggemaakt, verschrikkelijk. Voor mij haalt dat echt het hele plezier van douchen weg, elke dag weer. Heb mezelf toen beloofd voor later in mijn eigen huis dan maar wat kalkaanslag/schrobben. Heb nu ook een huurhuis, misschien dat ik met een koophuis en nieuwe badkamer er wel zuiniger op ben.
Sinds ik zelf moet schrobben, begrijp ik waarom mijn ouders wilden dat we de trekker over de glazen wanden haalden Ik vind even de zeem erover halen écht geen werk, scheelt ontzettend veel geschrob en die glimmende kranen na het afdrogen zijn het me waard En al douchend poetsen vind ik ook gewoon leuk, voel me net Pippi Langkous
oh dat van de wc eend ga ik eens proberen aangezien mijn allesreiniger op is ben benieuwd Ik ben trouwens ook aan het overwegen een stoomreiniger in huis te halen Ben al die schoonmaakmiddelen en geboen echt zat!
En voor dat geld zijn je kinderen ook nog beschermd tegen oneigenlijk gebruik, ik ga hem direct kopen
Cilitbang echt waar het vuil is zo weg :O geloofde er ook nooit in tot ik het zag En heel goedkoop bij de action