Hallo, Wie oh wie kan mij helpen Ik ben weer zwanger en heb straks een baby en een zoontje van 2 rondlopen. Ik vroeg me af hoe dat straks moet met slapen enzo. Mijn zoontje krijgt tegen die tijd een peuterbedje, maar hoe zorg je ervoor dat hij niet in de babykamer gaat rondspoken. Nu is namelijk de deur dicht in zijn kamertje, maar hij is nogal lang en duurt niet lang meer voor hij de deur zelf open gaat doen. Ben zo bang dat ik hem niet hoor s'ochtends en dat hij dan bij de baby gaat rommelen. En hoe doe ik dat straks met de babyfoon? Hij staat nu bij mijn zoontje in de kamer, is 2 al een leeftijd dat ze zonder babyfoon kunnen? En ik maak me nog steeds ook zorgen als hij straks eenmaal zelf boven zijn bed uit en in kan kruipen over het traphekje. Mijn ergste nachtmerrie is dat hij hem zelf openkrijgt. Tips? Verhalen of ervaringen zijn meer dan welkom
Deurklinken omhoog En de babyfoon had ik gewoon op de babykamer. Mijn oudste was toen 1,5 jaar en die hoorde ik ook wel met de babyfoon wat verder weg
Maar gaan ze dan niet gewoon ergens op staan om de deurklinken open te krijgen? En had jij dan allebei de kamers de klinken omhoog of alleen in de babykamer?
ik hou dit topic ook even in de gaten. Weet ook echt niet hoe ik het allemaal moet gaan doen straks Alle tips en ervaringen zijn welkom, of niet Tinkerbel?
Overal in huis zijn de klinken omhoog. Tja, wat moeten ze pakken om op te gaan staan. Als ze zo klein zijn heb ik geen speelgoed op de kamer. Zeker niet als ze in een peuterbed gaan. Dat maakt het namelijk aantrekkelijker om weer uit bed te klimmen. Moet er wel bij zeggen dat die van mij nooit zo slim was om iets te pakken en er bovenop te gaan staan...maar goed ze was ook nog maar anderhalf
Een maand ongeveer geloof ik. Maar het ging gelijk goed. Ze voelde zich zo groot En tuurlijk klimde ze er wel eens uit, maar dan ging ik naar boven en vertelde haar dat ze weer in bedje moest. Dit duurde trouwens maar een week of 2. Toen was de lol van het erin en eruit klimmen er wel van af.
wij wonen in een appartement en het is de bedoeling dat de mijn 2 kindjes bij elkaar op de kamer slapen! ik heb vandaag is bij de creche gepolst (daar slaapt hij wel eens terwijl er ook andere kindjes op de kamer liggen/huilen) en daar slaapt hij gewoon door... de eerste maanden leg ik de kleinste bij ons op de kamer in een wiegje (of gewoon in de woonkamer/ hal ofzo.. vanaf het moment dat ook hij/zij geen voeding meer nodig heeft snachts (maand of 3) gaan ze bij elkaar op de kamer! hier geen klinken omhoog, hij is dan 2 en moet leren dat hij als zijn broertje of zusje slaapt niet op de slaapkamer mag. trouwens, al zijn speelgoed staat binnen: slaapkamer is om te slapen.. nu komt hij er ook nooit (behalve om te slapen)
Ja hij is dan 2 en moet het leren."Ik ben 2 en ik zeg NEE" "Ik ben 3 en doe het nog nie" Nou dat klopt als een bus. Ik vind het verrekte handig met die klinken omhoog, vooral boven op de slaapkamers en overloopdeur. Ze zeggen ook altijd zo mooi, laat alles op je salontafel staan, en leer ze maar er niet aan te komen. Na een aantal gesneuvelde dingen heb ik alles wat kapot kon maar verwijderd
Ik heb mijn oudste ruim van te voren laten wennen aan het grote bed, een maand of 4 van te voren geloof ik. Dan is dat tenminste helemaal 'normaal' als er een kleine bijkomt. Babyfoon heb ik idd niet meer op zijn kamer. Hij roept wel als er iets is. Van de babykamer hebben wij de deurklink omhoog, maar hij maakt 'm nu alsnog open, niet handig! Gelukkig gaat hij eigenlijk nooit zelf zijn bedje uit, maar roept hij ons, dus dan zijn we er gewoon bij en kan ik hem nog net tegenhouden voordat hij de babykamer opdanst . Een ander optie is een haakje aan de buitenkant maken? En dan wel hoog, anders maken ze 'm nog zo open, die slimme peuters! Kan natuurlijk ook op de deur van de oudste.... (mijn banner doet het niet, maar mijn oudste was net een paar dagen 2 toen de jongste geboren werd)
Hier ook straks met een baby en een knul van 2! Hij is vandaag 2 geworden! Jesse slaapt al een tijdje in een groter bedje.. en dat is in 1 keer helemaal goed gegaan! (maar goed dat kan bij iedereen anders zijn he) Ook hebben wij bijna geen speelgoed staan op de slaapkamer (is toch om te slapen he) babyfoon gebruiken wij al tijden niet meer..hoor hem toch wel.. de babyfoon zal denk ik wel straks bij de kleine op de kamer komen. Betrek je kindje wel bij je zwangerschap. En ook als je het kamertje in orde gaat maken.. Jesse rent iedere avond nu even de kamer in... en doet de deur dicht en zegt.. slaap lekker baby kamer hahahha! Te grappig.. Soms zie ik er ook wel tegenop hoor.. wordt hij ook wakker straks als de baby voor de voeding wakker wordt.. en zoizo hoe reageert hij erop.. Verder blijf ik meelezen voor andere tips
xenas81: Gefeliciteerd!! En qua snachts voeden: hier werd hij er de eerste paar keer wel wakker van, maar hij was er al heel snel aan gewend en wordt nergens meer wakker van (ook niet als hij overdag slaapt en de jongste huilt ofzo). Went vanzelf is mijn ervaring!
tjah dat van ik ben 2... gewoon blijven volhouden (denk ik!!) en anders doe ik de tussen deur wel dicht (appartement) jamie begon zich met 7 maanden op te trekken en danst nu letterlijk rond de tafel! hij pakt"e" dan ook naar alles wat op tafel stond. maar na een paar x "straffen (in de box zetten)" is hij er snel mee gestopt. ik kan nu gewoon alles op tafel laten staan zonder dat hij er naar pakt dus ik hoop dat hij dan nog zo netjes luistert
Mijn dochtertje is 19 maanden en mijn andere dochtertje bijna 3 weken. -Alles babyproof maken (Als je dat nog niet hebt gedaan)Want als je bijvoorbeeld met je kleine bezig bent en niet direct achter je zoontje aan kan lopen dat er geen gevaar voor hem is. -Babyfoon gebruik ik niet. Geen ervaring mee,omdat onze flat klein en gehorig is. -Oudste dochtertje slaapt nog in een ledikantje, dat wil ik graag nog effe zo houden, maar ligt ook aan haar. -Schuifslot of klinken omhoog op de babykamer, wij hebben de 2e dag gemerkt dat mijn dochtertje zo in het ledikantje van haar zusje kan klimmen,erg gevaarlijk dus. -Eventueel traphekje voor zijn slaapkamerdeur? En geen dingen op zijn kamer waar hij mee kan schuiven of op kan gaan staan. Ons dochtertje reageert heel goed op haar nieuwe zusje. Idd haar erbij betrekken, en altijd laten meekijken, badje,luier verschonen, naast je laten zitten met het voeden. En vooral laten meehelpen, luier weggooien en overdreven prijzen. Het eerste wat ze doet als ze s ochtends wakker wordt is kijken waar baby of susje is en een kusje geven. Verder aait ze haar en kietelt haar handjes en voetjes. Ze pikt ook hardhandig haar speen hoor dus altijd bijblijven.
Ik denk dat dit van die typische dingetjes zijn waar je je nu druk om maakt en straks denkt dat het reuze meevalt... hier zat er 19 mnd tussen. De babyfoon ging gewoon bij de baby, de oudste kan hard genoeg roepen, evt. zet je 'm op de overloop maar ik zou geen extra kopen. Hir blijft iedereen vanaf dag 1 gewoon keurig in bed. Komen er nooit uit, heb gewoon meteen gezegt dat ik het zeg als ze eruit mogen en wonderwel luisteren ze gewoon De oudste werd de eerste paar nachten wakker van de baby maar daarna nooit meer Het gaat soms ff stressy zijn maar het merendeel van de tijd met 2 kids gaat gewoon goed hoor... het went zo snel dat je na een paar dagen al niet meer anders weet en de kinderen, zeker als ze zo klein zijn weten binnen no-time ook niet anders meer. Mn oudste kan zich nu ze 4 is niet voorstellen dat ze ooit geen broertje had en is als we foto's kijken van voor zijn tijd ook verbaasd dat hij er niet bij was.
Jeetje meiden! Allemaal bedankt voor jullie verhalen hoor. Ik zie die tip wel zitten met een schuifje op de deur. Heeft iemand dat toevallig nog op zijn babykamer zitten en daar misschien een foto van? En de babyfoon dus gewoon doorschuiven.
Hier ook dalijk ong 20 maanden verschil. Noah ligt nu al 3 weken in zn peuterbedje.. gaat prima, natuurlijk komt hij er weleens uit maar hij klimt er ook zelf weer in. Ik heb tafeltje en stoeltjes in zn kamer staan maar daar klimt hij niet op en ik heb wat zachte speeltjes in zn kastje liggen. Hij heeft op zn kamer haakje hoog en de babykamer ook. s nachts gaat bij hem het haakje eraf en het traphekje dicht zodat hij de gang op kan om ons te roepen. Gaat prima. Babyfoon hebben we niet, nooit gehad ook.. ervaring leert mij dat je je kindje toch wel hoort. Op de babykamer blijft dalijk wel haakje er snachts op zodat Noah niet bij de baby kan komen.. Verder denk ik dat het idd allemaal wel vrij snel went op deze leeftijd!!!