help 12 wk sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik weet nooit wat ik van die sprongetjes moet denken... maar heb "oei ik groei" maar voor de zekerheid aangeschaft...

Eef is altijd heel makkelijk geweest, maar nu wordt ik er een beetje gek van, ze slaapt opeens niet meer door, ze wil eten, geef ik haar de fles, drinkt ze 140cc i.p.v 180 en dan gaat ze sabbelen.. het kwijl loopt haar de mond uit.. ze wil slapen, gaat slapen (snel), maar veel korter dan eerst.. de babygym is veel minder interessant, ze wil rechtop zitten of hangen.. haar speen wilde ze eerst zelden, nu is het haar grootste vriend en weer zuigt ze niet echt, ze sabbelt... ze is ontzettend eigenwijs.. ze heeft een spreidbroekje en dat was nooit een probleem, maar nu trapt ze hem boos los, heb gisteren de hele dag "vrij zijn" van marco borsato gezongen.:D

ik dacht eerst dat ze ziek was omdat ze veel slaapt en hangerig is, maar tussendoor lacht ze veel.. vanmorgen was ze de kat aan het aaien, wat ook nieuw is en ze volgt nu veel met haar ogen in plaats van haar hoofd.. als ik een doek op haar hoofdje leg dan trekt ze het nu er zelf af en stopt ze hem ook maar meteen ff in haar mond, een boek? in haar mond.. ze probeert te staan als ik haar oppak uit de box..

ik maak me vooral zorgen om het eten, dadelijk valt ze gigantisch af of zo... maar ja, ze plast wel nog steeds normaal...

bestaan ze nou echt die sprongetjes? ze is trouwens 3wk te vroeg geboren.. en valt ze echt niet gigantisch af nu ze minder drinkt? dadelijk droogt ze uit...

aaah wat een zorgen en het erge is dat ze dus echt het tegenovergestelde is (was) van een huilbaby.. help!!

x

2. Kejay

Kejay Niet meer actief

Je verhaal is heel herkenbaar. Keana had dat ook rond die leeftijd. Ze ging heel slecht drinken en ik was ook bang dat ze te weinig binnen zou krijgen, ze dronk op een gegeven moment nog maar 100cc.
    Iedereen zei dat het een fase was, en... dat is het ook. Ze was er na een tijdje doorheen en dronk in 1x 210+7!
    Zolang ze goede plasluiers heeft en goed alert is, is er niets aan de hand. Probeer tussendoor anders nog een flesje te geven als ze echt te weinig binnenkrijgt. Ik ben ook met een lijstje gaan bijhouden wat ze dronk.
    Ik heb ook rond die leeftijd het boek gekocht. Ik herkende er veel in. Weet niet of die sprongetjes echt bestaan, maar ik merk wel dat ze rond die periode nieuwe dingen kan...

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier ook herkenbaar, Nina is nu 15 weken maar 3 weken te vroeg dus zit nu ook in de 12 weken sprong. Afgelopen dagen ook heel slecht drinken, huilerig, overdag slecht slapen.
    Vanmorgen dronk ze wel weer haar fles leeg.
    Ze is verder wel goed alert en heeft goede plasluiers dus ik maak me niet te druk:)

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Pfff zou ook weleens willen weten of meer moeders dit zo ervaren. Docherlief heeft elke keer 1 tot 1,5 week eerder het sprongetje. Nu al een paar dagen moeilijk aan het doen. Veel nieuwe dingen kunnen opeens, maar ook slecht drinken, vaker drinken.
    Echt, ik wordt er gek van. Momenteel ben ik effe heel gefrustreerd, NIKS is goed bij d'r.
    Ze was altijd makkelijk en lief maar nu is alles na 1 minuut al niet meer leuk. Honger, drinkt 60cc en stopt dan. Tijdens het drinken ook jammeren. Spelen in de box..... ook leuk voor 1 minuut. Nou, dan maar naar bed... ook weer gillen. Ik laat haar nu maar effe liggen want het maakt toch niet uit wat ik doe!

Whaaaaaaa!

Oja en moontje, ik maak me ook erge zorgen dat ze te mager word. Als ze momenteel een goed drinkmoment heeft drinkt ze max 120:(
    maar vaak pakt ze 80-90cc....

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik vond ook al dat ze de laatste tijd zoveel met haar handen over haar hoofdje heen aan het wrijven was, maar dat blijkt dus ook al iets nieuws te zijn, alsof ze zichzelf uitbundig aan het aaien is..

en ze vind het geweldig als ik kleuren aan heb... vanmorgen was ze ook aan het lachen, kijk ik, was er een videoclip op van de white stripes vol met psychedelische zwart/rood/witte vlakken... ze lag er een eind vanaf, maar ze keek met veel plezier naar..

echt honger lijkt ze niet te hebben, sabbelen is al ok.. ga zo maar een nieuwe speen halen, eerst wilde ze het ding amper, nu vreet ze hem half op..

ze is niet ziek of zo, heeft geen koorts... gelukkig wil ze wel slapen.. overdag dan...

x

6. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Het is echt een fase... En maak je geen zorgen - ze vallen niet zomaar veel af hoor. Nils heeft hier ook echt van die buien gehad en nu nog krijg ik er de ene keer zó 200cc (180+voeding) in en de andere keer stopt 'ie bij 110cc. Wat hier dan wel werkt, is 'm even in de box leggen. Fles uitspoelen, nieuwe (kleintje) maken en dan drinkt hij vaak nog wel 40 of 50cc (soms nog meer) en komt 'ie nog op een 'redelijke' fles uit. Moet 'm dan wel écht even weg leggen om te spelen, anders werkt het niet en blaast hij alle melk terug... :| Very nice... Leuk he, die sprongetjes?!

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ha Moontje!

Geen zorgen maken hoor, klinkt echt alsof Eef haar sprongetje heeft! Julie is met precies dezelfde dingen bezig, wel erg herkenbaar wat je schrijft. Vooral dat kluiven! We noemen haar puppie; ze knauwt op alles wat ze tegenkomt: speen (die ze voorheen ook niet wilde), mouwen, speelgoed, mama's neus, whatever! En dan zo lekker kwijlen erbij! Juul is steeds vrij vroeg met die sprongetjes, ze heeft deze al gehad denk ik. Ze dronk dus ook slechter, soms maar 80 cc. Zolang ze goede luiers blijven maken en alert zijn, is er niks aan de hand. Julie was ook gewoon goed gegroeid ondanks haar mindere drinken die week.

Succes ermee! Ik merk ook wel dat Julie na zo'n sprongetje weer nieuwe dingen kan. Dan denk ik, jee, wat wordt ze al groot... (en het kind is 3 maanden haha!)

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

heerlijk he sprongetjes, onze zoon heeft altijd alles tegelijk gekregen.
    of sprongetjes en ziek,
    of sprongetjes en tandjes
    en zo kan ik wel door gaan...

mijn vriend geloofde niet in sprongetjes totdat ik ook het boek kocht en het hem mee gaf zodat hij het kon bestuderen ;)
    en het klopt wel .. ook al klopt de leeftijd niet altijd mar ja dat is een ruime schatting

succes

9. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    En wat vind je van het boek? Ik heb hem ook gekocht maar vindt het echt helemaal niks!!

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, hoe gaat het vandaag met onze "springers"?

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    mijn springer zuipt nu ineens veel meer! echt heel vaag...

en we hadden verleden week zo'n bloom stoel van marktplaats gehaald, maar ik vond dat ze nog een beetje schuin zat met haar hoofdje, nu opeens heeft ze gisteren in de stoel 10 min nijntje gekeken.. ahum.. schuld van mijn vriend hoor! was beter dan die keer dat ik ze samen aantrof en ze samen mtv aan het kijken waren, compleet met clips met half blote vrouwen :D maar nek rechtop..

en gisteren waren we bij de winkel, komt er zo op een afstand een vrouw langslopen in een rode jas, maar geloof maar wel dat het hoofdje mee ging en ze zelfs over haar schoudertje heen probeerde te volgen!

ojee.. honger!!! ga mijn meis pakken!

dikke kus

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ach jee ja die sprongetjes!! wat een ellendige periode..althans hier is dat een ellendige periode. de afgelopen 2 weken was niks goed genoeg voor maddox. maar we hebben het door..meneertje is nu aan het ontdekken. alles dat ie al "kent" is saai voor hem maar als we iets pakken bijv. een afstandsbediening is hij helemaaal stil en bestudeerd hij het totdat hij er genoeg van heeft dan moeten we weer iets anders pakken en vertellen wat het is. zn speen is nu ook zn grootste vriend, wilde hij vroeger niks van hebben maar kan nu niet meer zonder als hij moet gaan slapen.
    eten doet hij wel goed...beetje te goed zelfs. en drinken ook. appelsap is zijn favoriet (mag eingelijk niet) maar ik geef hem om de 2 dagen een klein beetje appelsap met water en dat vind ie heeeerlijk

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja ik merk ook duidelijk als emma een sprongetje maakt. Ze wil dan minder drinken, minder slapen is meer huilerig en dreinerig. In het begin denk ik dan, wat is er toch? en dan kijk ik in het boek oei ik groei en dan klopt het ook wel dat ze een sprongetje maakt. Na een tijdje word het dan gelukkig weer beter, Zit dan ook soms met mijn handen in het haar omdat ze niks wil. Daarna merk ik opeens dat ze veel meer kan en weer wat meer wil drinken. Echt van de een op de andere dag is ze een ander kind. Dan lacht ze weer heel veel en wil ze weer vanalles en kan ze ook veel meer.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wilde net foto's maken.. was drama, pakte verdikkeme zo de lens vast! HAHA...

en hier het bewijs!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    aaah nog een foto dan, omdat ik zo trots ben..

mag toch wel een keertje? hebben jullie nog leuke foto's? ben benieuwd!

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat een mooi poppetje!

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ben helemaal emo hier, slaan en grijpen naar dingen deed ze al, maar nu heb ik haar voor het raam neergezet (brede vensterbank) in haar wipstoel en heb er zo'n poppetje bij gehangen.. nu gaat ze heel voorzichtig er naar toe, hand los, voelen, handje dicht.. niet meer slaan, maar ze is nu echt heel ingespannen bezig om hem rustig te pakken.. zo mooi!!

sprongetje was een succes! en dat voor eentje die 3wk te vroeg was!

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    glunder glunder :p

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hey ellen, die foto's van emma in je fotoalbum zijn ook schattig! waar heb je dat t-shirt gehaald met hollands next topmodel? geweldig!!

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee wat een leuke foto's!!!! Inderdaad een mooi grietje!
    Hier is het gelukkig sinds gister weer wat rustiger en heb ik een blij kind. En veel babbelen in bed doet ze. En idd ook dingen goed pakken, echt zo leuk. Een sprong, tis effe doorbijten maar dan hebbie ook wat :p

Deel Deze Pagina