Hallo dames, Vandaag ben ik 7w en 2d zwanger. Sinds week 5 is de erge zwangerschapsmisselijkheid toegeslagen en ik heb al van alles geprobeerd. Emesafene ( van de huisarts), armbandjes, gembercapsules, blijven liggen sochtends en gelijk wat eten.. niks helpt. Ik eet en drink zo weinig dat onze vrienden en mijn vriend gisteren vroegen of ik was afgevallen ( bleek ook zo te zijn zag ik vanmorgen op de weegschaal). Morgen wil ik weer de huisarts bellen om te vragen voor iets anders. Wst hielp bij jullie? En welke week stopte de misaelijkheid? Alvast bedankt!
Ik denk dat je de meeste middeltjes al hebt geprobeerd. Ik heb geen medicijnen geslikt, maar ook hier hielp helaas niets en is het soms een kwestie van uitzitten. Wat het wel beter maakte was een wandeling in de buitenlucht. Dan had ik er het minste last van. Ook het zorgen dat mijn maag niet leeg raakte hielp. Dat je niet kunt eten begrijp ik wel, maar je moet wel echt blijven drinken om straks niet aan een infuus te eindigen. Ik nam heel veel van die goedkope ijslollies die je zelf in moet vriezen. De kou hielp tegen de misselijkheid en zo kreeg ik toch mijn vocht binnen. Bij mij duurde het de volle 16 weken, maar ik hoop dat het bij jou na week 10 beter wordt. Sterkte!
Kleine slokjes cola maakte het draaglijker. Er is een variant zonder cafeïne. Verder at ik watermeloen, zit ook veel vocht in. Maar da's nu een beetje uit het seizoen. Ik ben uiteindelijk 5 kg afgevallen, voor ik naar de dokter ben gestapt voor een voorschrift Primperan (siroop). Bestaat ook in zetpil. Dit hielp erg goed! Veel sterkte, het is zo vervelend!
Vanille vla schijnt ook te helpen. En Cola inderdaad. (Ik heb er gelukkig geen ervaring mee) Hopelijk ben je er snel vanaf!
Hier hielp waterijs en ijsklontjes... en cola. Daarnaast emesafene en dan niet zo nodig gebruikt maar standaard elke 8u een zetpil. Na een week hield ik wat binnen. ...was nig wel misselijk maar het meeste eten en drinken bleef er in. Sterkte!
Wat hielp bij mij? Bevallen ... Zonder dollen, het is een vreselijke rotkwaal waar niet altijd echt iets aan te doen is. Belangrijk is om genoeg rust te nemen, in mijn ervaring wordt zwangerschapsmisselijkheid een stuk erger als je te veel doet. Het was hier in avond altijd het ergste... omdat ik dan de dag erop had zitten en moe was. Je kunt via huisarts idd ook andere medicatie krijgen. Voor mij persoonlijk heeft het tegen misselijkheid nooit geholpen, alleen tegen spugen. In mijn 2e zwangerschap hielp 'nooit een lege maag' ook (heel vaak kleine beetjes eten, zelfs in nacht...), in mijn 3e absoluut niet omdat ik nauwelijks wat weg kreeg. Waterijsjes waren een makkelijke bron van vocht. In veel gevallen neemt de misselijkheid weer af ergens tussen de 12-20 wkn... sterkte!
Hier hielp niets, ik at vooral dingen waar ik zin in had zodat het eten me niet (nog meer) tegenstond, maar echt helpen.. nee. Bij de eerste was ik er bij de geboorte van af. Bij de tweede werd het rond de achttien weken minder. Bij dit kindje werd het rond de zestien weken langzaam minder. Sterkte!
Hoi hoi, Ik ben ook vaak misselijk. Bij mij helot t om de hele dag door iets kleins te eten en de zonnatura gember thee werkt ook fijn als ik misselijk ben
Hier helpt helaas ook niks Vorige 2 zwangerschappen tot een week of 24/25 misselijk en beroerd geweest. Ik slik een combinatie van Emefasene en Omeprazol. Het wordt, naar mijn idee, erger als je maag leeg is of door vermoeidheid. Ik neem dus veel rauwkost en crackertjes en fruit mee naar mijn werk. En ik lig rond 9 uur op bed Sterkte!
Bij mij hielp eerst cola, maar de misselijkheid nam met de weken toe en bereikte een piek rond de 8 weken en is toen een 6 weken zo erg geweest dat ik emesafene vd huisarts gekregen heb. Deze heb ik tot 14 weken gebruikt, daarna werd het iets minder. Ik had het dag en nacht, ik werd s nachts gewoon wakker en dan moest ik overgeven. De tips vh internet hielpen bar weinig. Met ongeveer 19 weken was het bij mij weg. En toen begon het met 25 weken weer. Ik draag hem hoog dus hij duwt tegen mijn maag aan. Vanmiddag kreeg ik zo'n harde vuist van de kleine in mijn maag dat ik meteennaar het toilet kon rennen. (Hij ligt nog in stuit). Op dit moment kan ik me redelijk helpen met cola. Maar als hij flink aan t bewegen is, dan kan ik niks eten. Als hij stil ligt kan ik langzaam kleine beetjes eten. Helaas is er weinig aan te doen, behalve proberen om toch goed te eten en te drinken, met name drinken, en afwachten tot het over gaat. Sterkte
ik ben vanaf 6 weken echt hel ziek geweest. ook paar keer bij de huisarts gezeten voor van alles omdat het echt niet meer ging. Maar ze mogen bijna niks meer geven qua medicatie ivm de kleine. Wat misschien nog kan helpen zijn gember capsules. De verloskundige zei al dat dat nog het meeste werkt tegen over andere tabletten. Maar dat is natuurlijk ook erg verschillen. Ik had mijn kwalen ook heel extreem tegenover andere. Ben nu 17 weken en ben er nog niet helemaal vanaf. Heb dagen dat ik me redelijk goed voel maar ook dagen dat ik me beroerd voel en bijna niks kan. Zou tussendoor kleine beetje proberen te eten. Al zijn het wat crackertjes. Proberen goed te blijven drinken en rusten als het niet gaat. Af en toe even naar buiten helpt ook wel eens. Sterkte ermee.
Van healthy farm is er een pil tegen reisziekte, die mag als je zwanger bent. Zit 50mg cyclicine in. Ik neem er (in overleg met gyn) 3 per dag. Zit in de hoek vd emesafene maar is weer net anders. Ik heb zelf nog zofran erbij maar dat is echt een laatste redmiddel en wordt niet altijd voorgeschreven (ook niet als het nodig is). Zonder zofran had ik het niet tot 12 weken geschopt
Wat mij de eerste 3 maanden doorgeholpen heeft... vanille vla, chuppachup lollies en cream crackers. En om de een of andere reden kon ik vet voedsel (denk friet) beter verdragen dan gekookt "gezond" eten.
Hier ook erg misselijk geweest. Emesafene hielp alleen tegen het spugen maar de misselijkheid bleef. Primperan ook gehad maar bijwerkingen hierheen erg vervelend. Verder vaak eten.. probeer een lege maag te voorkomen en vooral eten waar je trek in hebt. Hier was de misselijkheid met een week of 11/12 zo goed als verdwenen. Sterkte
Thee met gember wortel! Werkte bij mij perfect. Gemberwortel kan je gewoon in de supermarkt kopen. Klein stukje afsnijden, schillen en in kleine stukjes in een kopje doen. Heet water er bij en klaar! Smaakt ook nog eens prima.
Bij mij hielp het wel om zeker om de twee uur wat te eten. Cola, vanille vla etc helpt allemaal maar voor hooguit een half uurtje ofzo. Uiteindelijk heb ik bandjes gekocht maar die hielpen bij mij juist wel, ik was met vlagen nog wat misselijk maar niet meer de hele tijd, gelukkig. Na 13 weken was het helemaal weg.