Nou ik heb me even helemaal suf gegoogled... of ik kan niet zoeken of er is gewoon niet echt goede info over te vinden. Wat ik in het kort kan vinden: - effect is nooit bewezen - zou alleen werken als bevalling toch al op het punt staat te beginnen - Kan vervelende darmkrampen veroorzaken - kindje zou in vruchtwater kunnen poepen Echter zie ik in verschillende folders van ziekenhuizen staan dat het geen bewezen functie heeft, maar niets over dat een kindje ervan zou gaan poepen in het vruchtwater. Ik kan ook niet vinden dat het het effect zou hebben op het kindje door de laxerende werking van het middel of dat het door de hevige krampen te veel stress zou geven of iets dergelijks. Het zou werken omdat je baarmoeder dicht bij je darmen ligt en dan deze krampen over zou nemen. Echter heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat ik baarmoederkrampen/menstruatiepijn kreeg van diarree of andersom. Puur het meedoen omdat het in de buurt ligt lijkt mij niet echt voor de hand liggend. Er liggen wel meer organen in de buurt die (hopenlijk) niet spontaan gaan mee doen. Kortom, ik denk dat je werking niet bewezen is..echter de mogelijke nare effecten zijn duidelijk. Mijn keuze zou duidelijk zijn. Er loopt ook een topic over voetreflextherapie om de bevalling op e wekken, geen idee over het hoe of wat...maar misschien wel iets om in te verdiepen?
Hihi ik herken jouw opstandigheid wel. Meid je kan je er beter bij neerleggen dat je je tijd moet uitzitten. Ben het ook meer dan zat. Ben alleenstaand met 2 kids. Topzwaar zowel lichamelijk als geestelijk.. Had 3 weken geleden al willen bevallen... Maar goed tot nu zit ik potdicht en kan er door de verloskundige weinig gedaan worden. Je dagen duren alleen maar langer als je sago gaat zitten doen en er tegenaan gaat schoppen. Die laatste loodjes zijn zwaar en heel vervelend je zal er hoe dan ook doorheen moeten...
Sorry hoor, jou topic eindigd al niet geheel lekker en ik lees nergens dag je aangevallen wordt! Door mij in ieder geval niet ik geef alleen mijn mening op jou reactie. Ik kan je helaas geen tips geven omdat ik het zelf nooit gebruikt hebt omdat ik deze verhalen al eens gelezen heb ik en dus het risico niet wilde lopen Maar Mss heb je hier wat aan Ik was echter mijn zwangerschap ook zat vanaf 38wk en heb toen inderdaad het een en ander gelezen over het stimuleren van de bevalling. Zo ben ik naar een kruidenier geweest om frambozenbladthee te kopen en 2-3 koppen thee per dag gaan drinken. Frambozenbladthee: Deze thee zou kunnen bijdragen aan het opwekken van weeën, maar is vooral ook bedoeld voor na de bevalling. Het herstel na de bevalling zou bespoedigt kunnen worden door het drinken van frambozenbladthee. Verder had ik gelezen dat je in je voet een bepaalde drukpunten zitten die weeën kunnen veroorzaken als deze geprikkeld worden Dus heb ook veel op de bank gezegen om mijn hielen en voeten te maseren. Massage: Er zijn een aantal 'drukpunten' te vinden in het lichaam die in contact staan met de baarmoeder. Door deze drukpunten te stimuleren zouden weeën opgewekt kunnen worden. Een drukpunt zit bijvoorbeeld bij de hiel van een zwangere vrouw. Andere drukpunten kunnen rond de borsten, tepels en armen gevonden worden. Een goede massage kan dus helpen. Én deze vond ik nog: maar nadat ik alles hierboven geprobeerd had heb ik de moed opgegeven en ben ik ingeleid met 41.1 weken. Homeopathie: Als zwangere vrouw kun je je pijlen richten op de wereld van homeopathie om weeën op te wekken. Zo bestaan er tabletjes (of druppels) van VSM die weeën zouden kunnen opwekken. Naam van het homeopatische middeltje is Caulophyllum, en bedoeld om de baarmoedermond te laten rijpen. De tabletjes (of druppels) mogen vanaf week 37 worden ingenomen. De werking ervan is nooit bewezen, maar het kan geen kwaad om ze in te nemen. Het kan lastig zijn om het middeltje te krijgen bij de apotheek of drogist, aangezien de meeste apotheken of drogisterijen het speciaal moeten laten maken (het is niet op voorraad).
Vroeger gebruikte mijn moeder dit, hielp niks....kreeg er alleen maar errug veel buikpijn van... En ik besloot om pas met 41,5 week uit t warme nestje te komen... Maarre ik heb de gouden tip.... GEDULD en de natuur zijn gang laten gaan... das toch de beste methode voor de baby denk ik... En na 42 week wordt ervalsnog wel actie ondernomen...