Hoi Meiden! Vanmorgen toen ik mijn dochter naar de creche (mijn werk) bracht, zeiden mijn collega's gelijk toen ik binnen kwam dat mijn gezicht aan het tekenen is en dat ik vast snel ga bevallen! Toen ik zwanger was van onze dochter zei de vk dat ook een paar dagen voordat ik moest bevallen. Nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik het rustig ga afwachten en niet ongeduldig mag zijn hahah. Ik ben de zwangerschap ook nog helemaal niet zat en geniet van het wondertje in mijn buik en mijn dochter daarbuiten! Maaaaaar ik ben wel vreselijk nieuwsgierig naar hem! Bij mijn dochter ben ik met 38,2 weken bevallen en de bevalling begon met weeen. Hebben meer meiden de ervaring dat wanneer hun gezicht ging tekenen ze ook snel gingen bevallen??? Ben benieuwd of er een kern van waarheid zit in dit "bakerpraatje"
Toen ik hoogzwanger (40+2) was van de eerste kwam ik bij mn vriend op de hondenvereniging en de persoon die de bar runt is ambulanceverpleegkundige. Hij kende mij verder niet, zag mij meen ik zelfs voor het eerst maar hij zei al meteen dat het geen week, zelfs geen dagen meer ging duren voor ik zou bevallen. Ik had een bepaalde kleur in mn gezicht waardoor hij die opmerking maakte..... nou ik ben dus de volgende dag spontaan bevallen En toen ik een maand of twee later weer op de club kwam... "ik zei het je toch" Bij de tweede heb ik dat geloof ik niet gehad, want ben ingeleid ivm suiker. Al herinner ik me wel dat mn schoonzusje wel een dergelijke opmerking over mn gezicht maakte.
Het tekenen is een wat zachtere rondere gezichtsuitdrukking met rode wangen en vaak ook een beetje een plofkop! Haha! Grappig te lezen dat meer mensen dit hebben! Nu vind ik het helemaal spannend worden! Heb veel voorweeen en vanavond ook ineens een beetje reutelige ontlasting (eetsmakelijk) nu 2x achter elkaar! Maar ja net als met zwanger worden is dit ook weer iets waar je geen grip op hebt... Ik ben een symptoom zoeker denk ik haha! Zal je zien dat ik tot 41wk doorloop!!!
Grappig dit. Wel de laatste dagen meer kleur in mijn gezicht (telt dat ook) En heb het elke keer bloed heet. Verder alles goed met je jojo? Jammer dat je niet meer in ons topic bent. Groetjes Maaike.
Haha..ik heb altijd een plofkop!.. Geen idee dat er mensen waren die in je gezicht kunnen zien dat je bijna gaat bevallen..grappig zeg!
Hier sinds 2 dagen ook een plofkop haha.. En mijn moeder zegt dat mijn ogen anders staan!! Ben benieuwd of ze gelijk hebben. Bij mijn 1e zwangerschap kon je het de laatste week ook zien! Toen precies met 39 weken bevallen!!!
Bij mij zeiden ze met 26 weken al dat ik de 40 weken niet uit ging zitten/dragen. ( en dat zeiden verschillende in het ziekenhuis) 39+2 geboren, maar dat was door een inleiding ivm te hoge bloeddruk.
werd tegen mij ook vanaf week 37 met regelmaat gezegd. ben met 38+6 ingeleid ivm suiker. Ik geloof er niet zo in.
Veel verschillende ervaringen dus! Ik geloof normaal ook niet zo in deze dingen, maar bij mijn dochter zeiden ze het ook (incl de vk) en toen beviel ik binnen een paar dagen!
de buurvrouw vroeg van de week hoe het met me.ging. ik zei goed en.dat ii dacht dat t nog wel ff zou duren. toen zei ze ook trgen mij ja je kijkt ook nog goed en fris toe! en ja mn wondertje wil zich nog steeds niet laten zien! dus dat klopt dan ook weer
Wat grappig, dus als je gezicht gaat "tekenen" (plofkop) dan is het een teken dat je kunt gaan bevallen?? Ik moest meteen aan mijn vriendin denken, die had namelijk 2 weken geleden echt een zoals jullie noemen plofkop, en haar vliezen braken en ze kreeg weeën. Ze was pas 32 weken dus opgenomen in zh en toen ik haar na bevalling zag was haar gezicht echt wel minder dik ja!!!
Oeh met 32 weken dat is vroeg! Alles goed gekomen met haar kindje? Hier rommelt het trouwens flink! Gisteravond met onze dochter Sint Maarten gelopen en toen zij op bed lag kreeg ik echt pijnlijke krampen. Echt die menstruatiekrampen icm harde buik. Dit hield zo'n 20 tot 30 sec aan en ging dan weer weg om na 10 min weer terug te komen. Helaas heeft het niet doorgezet.... Vandaag wel veel harde buiken en wat kramp maar ook dit is niet noemenswaardig. Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd of het de laatste keer zal zijn! Verder bij iedereen nog rustig?
Echt heel erg grappig..ik reageerde eerder hier in het topic met de opmerking dat ik altijd een plofkop heb, haha.. Maar afgelopen zondag waren we op een verjaardag, waar mijn zwager ineens zei: "goh, je gezicht is ineens heel anders, je hebt hele volle lippen enzo..je ziet er echt een beetje anders uit".. Maandagochtend ben ik bevallen van een prachtige dochter..dus hier een positieve ervaring nu! Haha!
Bij mij zei de vk zoiets een paar dagen voor de bevalling. Zij noemde het heel netjes een 'a terme gezicht', ik noemde het een plofkop