Hoi, Via deze site ben ik op de site van Dianatal geboortegel terechtgekomen. Het klinkt best goed, maar is nogal prijzig en wordt zoals ik het nu lees nog niet vergoed door verzekeraars. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee. Zijn er al meiden die dit gebruikt hebben? En hoe 'beviel' het? Groetjes, Floor
ik volg dit topic ook even want ben erg benieuwd en zal mijn Vk de volgende controle ook eens even vragen....
je kan het even googlen en dan kom je op de sitemet heel veel uitleg. Ik hou het hier ook even in de gaten want ondanks dat het nog lang niet zover is ben ik wel benieuwd naar de resultaten. Ik zou alleenwel bij je VK vragen o ze het wil aanbrengen want het mag niet door jezelf worden gedaan.
Je kunt er over lezen op hun website: http://www.dianatal-geboortegel.nl/introductie.html Allemachtig, nou lijkt het net alsof ik er reclame voor maak! Niet dus, maar ben erg benieuwd naar de effectiviteit hiervan en of het echt doet wat het beloofd. Ga het ook bij mijn vk aanzwengelen en vragen of zij er al mee heeft gewerkt. Groetjes Floor
Ben even verder gaan googelen en kwam op een ander forum van Viva de volgende ervaring tegen die op 3 maart is geplaatst daar: hoi meiden, ik ben 3 weken geleden bevallen van een wolk van een zoon 4140 gram. ik heb de geboortegel gebruikt, en ik kan er alleen maar positief over zijn. ik liep vooraf ook bij de bbfysio. omdat mijn bekkenbodem te strak was. dus ook nog aan perineum massage gedaan. en tijdens mijn bevalling de geboorte gel gebruikt. het resultaat was dat ik niet ingescheurd of geknipt ben. had alleen aan de binnenkant van mijn schaamlip een scheurtje waar 2 hechtingen in moesten. mijn kindje had een behoorlijke bos met haar en was gelijk voorzien van gel. het was echt ontzettend vet en het was erg glibberig. ik ben er zeer over te spreken en kan het iedereen aaraden. Da's alvast één! Verder vooral het standaard persbericht aangetroffen, maar zoals we allemaal weten komt daar zelden een objectief beeld uit naar voren. Liever real-life ervaringen van echte vrouwen, nietwaar? Groetjes Floor
ja ik zal mijn VK zoiezo eens vragen of ze ermee "werken"als hun niet achter dat product staan houd het zoiezo een beetje op denk ik zo..
Ik ga er ook een balletje over opgooien. Duurt nog een paar weken voor de volgende afspraak, maar hij staat op mijn lijstje. Maar in geval mijn vk er niet achter staat, terwijl ik er in de loop der tijd door diverse berichten toch een positief beeld van gekregen zou hebben en het om die reden wél zou willen gebruiken als het eenmaal zo ver is (mits er geen medische indicaties zijn) dan is het toch echt pech voor de vk! Het is tenslotte mijn bevalling, niet die van haar.
ik heb niks gebruikt bij mijn eerste, perineumolie heb ik geprobeerd maar kon er echt niet bij om het goed in te masseren. Uiteindelijk bevallen van een zoon van 4460 gram en net als hierboven: een klein scheurtje in mn schaamlip maar verder ook niet uitgescheurd. Dus dat zegt niks..
Het kan natuurlijk ook allemaal zonder die gel zonder inscheuren, knippen etc verlopen. Maar dat lijkt toch meer een uitzondering te zijn. Uiteraard hoéft dit bij die dame idd niets te maken te hebben met die gel. Het kán echter wel. Maar dat is nou precies de reden dat ik zoek naar meer ervaringen van vrouwen die het hebben gebruikt, anders krijg je er toch geen goed beeld bij.