word nu toch wel wat onzeker. Iedereen zegt tegen me,goh,jij bijna 20 weken zwanger maar je ziet nog bijna niks!!! ik heb idd een heeeel bescheiden buikje en vind uiteraard zelf wel,zeker in de avond,dat ik echt een zwangerschapsbuikje heb maar dan kijk ik net nd 20 weken buikfoto's en dan zie ik echt al zwangere vrouwen met buikbanden enzo.....en die voelen hun kindje ook allemaal al en volgens mij heb ik dat nog niet gevoeld,durf het niet met zekerheid te zeggen nml. Zijn er meer dames die 19/20 weken zwanger zijn van hun eerste en ook een heel klein buikje hebben??
Geen zorgen maken hoor! Ik ben ook 20 weken zwanger en heb nog geen 'megabuik'. Ook zie je het 's avonds beter bij mij inderdaad. Vanmorgen een goede 20 weken echo gehad, dus de grootte van je buik zegt niet zoveel hoor.
Ben op 2 maart bevallen van een weliswaar kleine baby , en nu zijn er mensen die mij regelmatig zagen , en die niet gezien hebben dat ik zwanger was.... Komt heus goed, niet luisteren naar al die mensen, dat zei de verloskundige ook tegen mij...
Bij mijn dochtertje had ik ook helemaal niks. Je kon echt niet zien dat ik zwanger was. Vond ik echt niet leuk, maar na de 5de maand was dat snel over en kon ik ook genieten van mijn buikje. Toch waren er ook bij mij veel mensen die achteraf niet door hadden gehad dat ik zwanger was.
Geen zorgen meid. Heb ik ook de hele zwangerschap al last van! Soms zitten me zo aan te kijken van, 30 weken? Dat meen je niet. Maar het ligt maar net aan de ligging van je baarmoeder. Die kan helemaal naar achteren liggen. Het is alleen voor jou niet leuk om te horen, maar het zegt niks over de groei van je ukkie
Mijn buik begon pas rond 20w te groeien. Daarvoor was ik iets dikker geworden, maar sommige mensen dachten dat ik gewoon wat was aangekomen (snoepte vrij veel ) Maar wacht maar... Met 42w had ik een mega buik! Rond 35w begon mijn buik ineens enorm te groeien.
Bij mij is het juist andersom, heb echt een grote buik. Iedereen denkt dat ik binnenkort al met verlof gaat of een tweeling krijg. Is ook niet altijd even leuk. Ik heb me er maar bij neer gelegd en geniet lekker van m'n mooie buik. Het gaat er om hoe je je er zelf over voelt en ik voel me prima met m'n buik...
Jahoor, had ik ook. Hier een foto van 28 (!!!) weken (begon het net een beetje te groeien): View attachment 138914
En dit is het nu geworden, een foto van vorige week, met 36+5 week: View attachment 138915 Toch nog goedgekomen dus En ik ben nu alleen maar blij dat ik niet zo'n megabuik heb! Ik kan alles nog doen: fietsen, autorijden, scheren, schoenen aandoen, mn voeten zien, lekker slapen EN geen striae!
Bij de 1e zwangerschap kreeg ik ook pas na 25 weken een beetje een buik! Ik kwam bij de VK voor de 20 weken echo en de mensen daar dachten dat ik voor een intake kwam Maar die buik kwam er echt wel hoor, na 36 weken kon ik niet eens meer bukken
Zolang de groei van de baby goed is moet je, je er niet druk om maken. Ik ben 24 weken zwanger van nummer 3. Bij de eerste kon je pas iets zien met 30 weken en bij de 2e al met 10 weken. En nu kan ik nog steeds me eigen kleding aan en heb ik nergens last van... njah kleine buik. Niet al te druk om maken. Je kan het ook positief bekijken... nog niet nodig om uitgebreid kleding te shoppen voor jezelf, je kan je schoenen nog dicht doen etc ...
Bij mijn vorige zwangerschap had ik hetzelfde. Met 20 weken zag je nog echt niet dat ik zwanger was. Ik heb zelfs extra controles gehad om te kijken of ik wel genoeg vruchtwater had en of alles wel goed groeide. Ik droeg blijkbaar heel erg naar binnen en had sterke buikspieren. Met 7 maanden begon het echt een beetje ergens op te lijken, maar hoogzwanger heb ik er nooit uitgezien. Aan de ene kant vond ik het een beetje jammer (ik wou er ook zwánger uitzien) maar aan de andere kant heeft het het grote voordeel dat er niks in de weg zat. Uiteindelijk is er een keurige 7-ponder uitgekomen. Nu bij mijn tweede zwangerschap toont het allemaal wel sneller. Met 24 weken nu zie je echt wel dat ik zwanger ben en geniet ik ervan.
heb/had precies hetzelfde, was al wekenlang onzeker omdat er (bijna) niks te zien was.. begint nu pas beetje te groeien maar nog steeds bescheiden.. elk buikje is weer anders, zeker bij de 1e kan het even duren. volgens de verloskundige zouden veel zwangere vrouwen erg jaloers zijn op zo'n lief, bescheiden buikje denk daar maar aan! en zolang de baby goed groeit is het ook helemaal prima! ik voel het kindje al vanaf 18 weken maar rond 20 weken of iets erna is heel normaal bij je 1e kindje, misschien voel je ook al dingen maar herken je het nog niet als zodanig? geniet lekker van je zwangerschap! ik weet uit ervaring hoe je je zorgen kunt maken om alles maar dat is zo zonde van deze bijzondere periode
Ik heb ook maar weinig buik. Hoor dit ook iedere keer. Bij de Etos ging ik met 22 weken de zwangerschapsdoos ophalen en toen vroeg ze of het voor mezelf was (oke met een jas aan valt het helemaal in het niet natuurlijk). Na de 25 weken begon het wel iets te groeien maar ook nu, met bijna 32 weken, is het nog altijd een bescheiden buikje... Ben ook pas 9 kg aangekomen, ook niet echt enorm veel dus (met 20 weken pas 2,5 kg).
ik ben nu 37 weken en zelfs de verpleegkundigen in het ziekenhuis (van kraamafdeling) stonden verbaast naar mijn buik te kijken. ben 1,5 week geleden met verlof gegaan en niemand van mijn clienten (thuiszorg) was het nog opgevallen. zelf een oud-gynecoloog vertelde me dat hij had gehoord dat er iemand zwanger was. maar hij had opgelet en had diegene er echt nog niet uitgepikt hoor heb toen maar gezegd dat ik diegene was. hij was zeeeer verbaast. en weetje, het kan me niets schelen dat ik niet zo'n dikke toeter heb. ben er eigenlijk wel blij mee. m'n zusje was 2x zo dik en het zat ook aardig in de weg. nee, dit is beter zo.
bedabkt voor al jullie lieve berichtjes,het helpt me toch wat minder ongerust te zijn en het positief te zien! wel fijn eigenlijk,een topic plaatsen en dan ook echt er wat aan hebben! bedankt meiden! En MINIME,wat een vreselijk mooie buik!!!!!echt niet normaal!!!!!jij bent prachtig zwanger meid!!!
Ik heb het andersom. Al vanaf het begin kon je zien dat ik zwanger was. Ook niet echt leuk hoor. Ik krijg heel vaak reacties dat ik echt heel dik ben en of het er geen 2 zijn. Ik heb altijd het gevoel mezelf te moeten verdedigen. Mijn buik zit echt alleen maar van voren. Had al snel andere kleding nodig. Ben echt onhandig geworden met bukken, lopen, zitten, opstaan, omdraaien in bed. Heb nu ook striae. Kortom een kleine buik is niet leuk, maar een grote buik ook niet. Ik heb me echt heel erg onzeker gevoeld of ik niet te dik was geworden, of ik geen zwangerschapsdiabetes had ontwikkeld of dat ik zelf zoveel was aangekomen. Allemaal niet het geval, gewoon alles van voren in combinatie met een holle rug. Ik zou zeggen, geniet van je zwangerschap!
Hier was ook pas met ruim 20 wkn wat te zien en bleef ook een bescheiden buikje houden. Maar toch een ruime 7ponder hier. De week voor mn verlof zei een patiënt nog tegen me. Hoe ver ben je, een maand of 5 (was al 35,5 wkn toen) Ik vond het wel lekker zo'n klein buikie
Ik heb ook een kleine buik, het heeft zeker z'n voordelen hoor! Je blijft wat beweeglijker en ik heb geen striae. Ik krijg overigens ook kleine (maar gezonde) kindjes. Nu bij de tweede zwangerschap was hij sneller dik in het begin maar het eindresultaat is hetzelfde als toen. Ben nu 10 kilo aangekomen. (toen 12, hield meer vocht vast door de warmte) Geen zorgen dus! Het is bij iedereen anders
Bij mijn eerste zwangerschap lipe ik tot 30 weken met mijn eigen kleding aan en toen vond ik het wel genoeg en heb ik expres enkel zwangerschapskleing gedragen.... Ik liep nog rond met 42 weken en dan nog waren mensen verbasd dat ik zwanger was, dachten ze dat ik enkel wat dikker was geworden..... Voordeeel is wel dat j eidd je schoenen nog kan aandoen en heel veel nog kunt doen. Na de vbevalling was ook in eens de hele buik weg. De tweede keer had ik al veel eerder zwangrschapskleding nodig en voelde ik me wel meer zwanger, op het eind kon ik niets meer, schoenen aantrekken was een ramo, terwijl ik beviel met 38 weken! Maak je niet druk het maakt niets uit!