Weet niet zo goed of dit topc hieronder moet of onder flesvoeding dus maar gekozen voor hier... Ik had in ieder geval een vraagje, ik ben vast op me laptop een lijst aan het maken met wat ik mee moet nemen naar het ziekenhuis. Maar wat ik me nou afvroeg, neem je, je eigen fles mee voor de kleine? en je eigen flesvoeding? en luiers? bedankt alvast
in het ziekenhuis hebben ze nutrillon dus als je een ander merk wilt dan moet je dat mee nemen. Qua flessen: ze hebben de melk vaak in de flesjes van de nutrillon. Na een paar dagen gingen we oefenen met de flesjes van thuis. Luiers en billendoekjes krijg je gewoon en ook kraamverband is aanwezig zolang je bent opgenomen.
Wij willen dus geen nutrilon gaan geven, en willen de voeding in de dokter brown flles gaan geven. Dus denk dat het dan wel handig is om het zelf mee te nemen toch?
Dit vroeg ik me ook af, ik weet wel dat sommige ziekenhuizen ook andere merken hebben dan alleen nutrilon. Maar ik ben 'bang' dat onze zoon dan went aan het flesje van het ziekenhuis en we dan thuis problemen krijgen met het flesje wat we daar hebben. Mag je dus ook gewoon je eigen flesje meenemen? Ik krijg een keizersnee dus ben ongeveer 5 dagen daar.
Hier een kraamverzorgende. Elk ziekenhuis heeft een contract afgesloten met een ander fabrikant van flesvoeding. Bij de een kan dat dus friso zijn en bij de ander nutrilon. Ik weet dat ze hier in Helmond friso hebben. Kijk ook even of er allergieen voorkomen in je fam. anders liever hypoallergeen geven. Is dat niet dan kan je de normale gewone flesvoeding geven. In het ziekenhuis hebben ze van die aparte flesjes (tenminste hier) waar je zo'n weg werp speen op kan draaien. Als je toch een andere fles wilt dan zou ik meteen daarmee beginnen. Soms heb je namelijk kans dat ze moeten wennen aan weer een ander soort speen. Kan, is niet altijd zo. Verder kan je gewoon luiers, doekjes, wikkeldoeken, van die charmante netbroekjes en kraamverband van het ziekenhuis pakken. Sommige ziekenhuizen geven soms voorlichtingsdagen. Anders bel je gewoon op naar je ziekenhuis waar je komt te liggen en informeer je daarnaar. Kan je meteen al je vragen stellen. Voor nood hebben ze ook kleertjes daar voor je kleine in het ziekenhuis. Shampoo hebben ze ook voor je kleine daar. Maar als je eigen merk wilt geven of zo kan je dat ook van thuis mee nemen. Hier in Helmond gebruiken ze zwitsal dus als je dat niet wilt gebruiken (i.v.m. droge huid of zo) dan kan je beter van jezelf mee nemen. Douchespullen voor jezelf wel meenemen. Kan je hier iets mee?
mamavanjordy heel erg bedankt voor je verhaaltje. Dan gaat dus gewoon de eigen fles en flesvoeding mee. Luiers blijven thuis En bad producten voor de kleine dan ook. En goed idee van die voorlichtingsavond, ga ik de volgende afspraak gelijk om vragen wanneer die is. Dan weet ik inderdaadn beetje hoe en wat. Nogmaals bedankt voor alle antwoorden allemaal.
Bij ons in het ziekenhuis ( Heerlen ) hebben ze nutrilon en friso. Na de bevalling heb ik nutrilon gegeven, omdat dit het meest overeenkomt met kruidvat-voeding. Ook hebben we de flesjes van het ziekenhuis gebruikt en thuis hebben we helemaal geen probleem gehad met overstap voeding en flesjes avent. Uit eindelijk zijn we over gestapt op de flessen van kruidvat, omdat hij erg slecht dronk uit avent. En met kruidvat geen problemen. De rest luiers, doekjes, kraamverband, broekjes ed hebben ze allemaal daar. Ik kreeg zelf 2 broekjes mee vanuit het ziekenhuis, en die zitten heerlijk! Heb ze nu nog wel eens aan na het douchen Het zijn geen netbroekjes, die had ik in het kraampakket, maar een soort boxertjes van een dun stofje.
Hier in het ziekenhuis hebben ze friso. In van die glazen flesjes met een veel te groot gat in de speen. Wij hebben toen onze eigen fles van Avent gebruikt (die manlief snel in de stad is gaan kopen en kon uitkoken in het ziekenhuis) Bij thuiskomst zijn we overgegaan op Nutrilon.