verweking/ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door jipje, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi hoi

Ik kom net bij de verloskundige vandaan..
    Vorige week heeft de gynaecoloog besloten dat ik ingeleid mag worden. Vandaag is er dus gekeken of ik al verweking of ontsluiting had. Helaas alles nog dicht, bbm was nog 2 cm.. omdat ze eerst dan nog moeten gaan primen heb ik ervoor gekozen om npg te wachten. Ik moet vrijdag terug en dan gaan ze me opnieuw touchere .
    Weet iemand of heeft iemand de ervaring dat er in een paar dagen tijd iets kan gebeuren kwa ontsluiting of verweking??
    En kan toucheren hier ook een steentje aan bijdragen?

2. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik heb geen ervaring maar lees wel graag even mee naar ervaringen hierin van andere dames.

Zit namelijk in hetzelfde 'schuitje', vandaag (met 40w4d) bij de verloskundige tijdens het toucheren geconstateerd dat ik nog niet gestript kon worden omdat er nog niets qua verweking aan de gang is.

Volgende week heb ik intake bij de gyn en dan eventueel met 42w1d inleiden, uiteraard hoop ik voor die tijd nog gewoon met behulp vd verloskundige thuis te bevallen, maar dan moet m'n lijf wel gaan meewerken aan de verweking en ontsluiting. ;)

Succes met de laatste loodjes iig ook jij.

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Pff balen dat er bij jou ook nog niets is... met ruim 40 weken hoop je toch dat er het 1 en ander is gebeurd...
    Hoop dat er iemand met positieve ervaringen reageert ;)

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hoi wrm wordt je eigenlijk ingeleid als ik vragen mag? zie dat je 38.5 wk bent

5. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik mag ingeleid worden vanaf 39 weken.. vanaf morgen eigenlijk.
    Ik ben via ICSI zwanger geraakt en ik heb toen heel heftig op de hormonen gereageerd (kon er niet goed tegen).. hierna een zwangerschap, waar ik super blij mee ben, maar ging vanaf het begin al niet goed.
    Mijn lichaam is gewoon helemaal op en daarbij loop ik ook nog met bekkenklachten, ben ik al weer een paar weken veel aan het spugen enz.. De gynaecoloog heeft besloten dat ik ingeleid mag worden,, maar omdat er nog niets was gebeurd wilde ik het nog niet.

6. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik had met 38 weken zwangerschap nog een baarmoedermond van 2,5 cm, en hij al begon al ietsje te verweken zei de gyn me toen.

Bij 39+4 moest ik aan de ctg maar geen inwendig onderzoek, bij 40+1 kreeg ik inwendig onderzoek: baarmoedermond volledig verweekt en nog 1cm lang.

Bij 40+4 kreeg ik weer inwendig onderzoek (was die ochtend mijn slijmprop verloren): 1 cm ontsluiting, baarmoedermond nog steeds 1cm lang en ik werd gestript

Die middag vals alarm gehad door heftige en regelmatige oefenweeën door het strippen

Bij 40+5 weer inwendig onderzoek: nog steeds 1cm ontsluiting maar baarmoedermond volledig verkort, toen hebben ze me nog eens gestript
    Daarna een afspraak gemaakt om bij 41 weken te laten inleiden

Die avond zijn mijn echte weeën begonnen, bij 40+6 zijn we 's avonds binnen gegaan in het ziekenhuis met 6cm ontsluiting en bij 41 weken op de middag is onze zoon geboren.

7. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Kan heel snel gaan ik bij 38 weken nog een baarmoedermond van 1,5 cm en 1cm ontsluiting. Met 38.5 volledig verweekt en 3 cm ontsluiting ik ben gestript en 8 uur later was ik bevallen.

8. rums

rums Niet meer actief

Ik had 2 cm ontsluiting en geen verweekte baarmoedermond. Ben toen gestript maar dat heeft niets gedaan. Volgende dag op verzoek ingeleid we hadden ons voorbereid op een dag pillen. Maar de baarmoedermond was toen helemaal verweekt. Dus misschien toch door strippen. Kan dus snel gaan.

9. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben ook ingeleid met 38+2 weken. Omdat ik nog 'potdicht' zat wilde ze bij mij 's avonds een foley katheter (ballonnetje) inbrengen. Dit doen ze ook door middel van toucheren. Ze kregen het ballonnetje maar niet geplaatst, maar ik had door al dit 'gewroet' hierna wel 2 cm ontsluiting. De volgende ochtend, direct na het wakker worden, haf ik 3 cm ontsluiting, waarna ze mijn vliezen hebben gebroken. Om 17:00 uur is mijn dochter geboren. Kan dus snel gaan :)

Succes!

10. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Dat geeft moed! Ben erg benieuwd... moet vrijdag terug, hoop dat ze het primen kunnen overslaan :)

11. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hier ook nog steeds niks na het niet hebben kunnen strippen van afgelopen maandag, het toucheren heeft dus ook niks opgeleverd bij mij.

Ik heb in principe voor a.s. maandag/dinsdag een intake bij de gyn staan maar heb vandaag geregeld dat ik morgen nog even bij de verloskundige langs mag voor een extra controle, en wie weet... lukt het morgen wel om me te strippen!

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Jammer dat het niets heeft gedaan liesjuh! Hoop voor je dat ze je kunnen strippen..
    Ik moet strakjes ook weer op controle. We gaan ook het inleiden verder bespreken,, ben benieuwd of er iets is gebeurd, maar denk het zelf niet.

Deel Deze Pagina