mijn zoontje weet dat er een baby in mamas buik zit en dat hij er voorzichtig mee moet doen. Toch zijn er momenten dat hij dit eventjes vergeet en dan krijg ik als hij opschoot zit toch ineens een elleboog in mn buik. Of als hij in het weekend sochtends nog even tussen ons in ligt in het grote bed, krijg ik per ongeluk toch ineens weer een voet in mn buik. Nu ben ik pas 14 weken zwanger dus is het allemaal nog niet zo'n ramp. Maar hoe voorzichtig moet je eigenlijk zijn met je buik? Moet ik mijn zoontje dan maar niet meer op schoot nemen of tussen ons in laten kroelen omdat hij misschien per ongeluk mijn buik raakt? Hoe doen jullie dat?
Ik ben ook best wel voorzichtig omdat ik van mijn zoontje te vroeg ben bevallen wegens een hogevliesscheur. Hoe ik daaraan gekomen ben weten we niet. Ik was in het begin met mijn vorige zwangerschap en ook deze zwangerschap heel voorzichtig (nu nog uiteraard) maar hoe verder de zwangerschap hoe meer vertrouwen ik heb. Ik heb ook al ellebogen en winkelkarretje tegen mijn buik gehad en alles nog steeds ok. Gynaecoloog verzekerde me dat de vliezen best sterk zijn en dat de baarmoeder kleine stootjes zeker aankan en het baby'tje goed beschermd zit. Maar ik blijf wel vrij voorzichtig.
Ik ben ruim 30 wk zwanger, en heb hetzelfde als jij. Meestal gaat het goed met mij dochter, jaar er botst regelmatig wat tegenaan, of er springt een kat van 7 kilo bovenop oid. Ze zitten goed beschermt hoor. Het is wat anders als je ergens hard tegenaan klapt/valt natuurlijk.
Ik dacht ook dat de beeb goed beschermd zit in mijn buik, maar de vk waarschuwde me dat als zoontje (bijna 2) hard in mijn buik stoot er dan wel degelijk gevaar kan zijn voor de baby (in de zin van een bloeding). Daar ben ik wel van geschrokken en ben nu dus extra voorzichtig!
Ik ben ongeveer even "hard/zacht-handig" als de VK Als de kleine dame lekker met de been tegen mn rib aan schraapt, duw ik haar vriendelijk doch dringend wel terug hoor! Hihi! En ik voel geregeld waar ze nu weer met haar ruggetje ligt. Maar dat zijn natuurlijk gecontroleerde bewegingen. De hond (van 8 kg ) mag echt niet zomaar op mijn buik springen! Maar kindjes van vriendinnen zitten gewoon lekker bij mij op schoot hoor! Er zit een aardige bumper aan vruchtwater rond je kindje! Maar goed ook, want nu mijn buik echt een toeter is geworden, bots ik nogal eens ergens tegenaan Voor je zoontje is het wel belangrijk dat ie weet hoe of wat, en (ik weet niet hoe oud ie is) weet dat wat ie wel en niet mag doen. Het is voor ons al een raar idee, een baby in de buik, laat staan voor zo'n kleine man
dochter is 3,5 die begrijpt veel dus we hebben haar al vrij vroeg uitgelegd dat ze niet meer op mama mag springen, hupsen, met de voeten bij mamas buik of wat dan ook. want dat kan broertje pijn doen. we zijn dan ook wel streng als ze uithaalt met haar voeten in het grote bed (of op de bank)en mij (bijna) in mijn buik raakt. ze weet dat dat niet mag. ze schrikt er dan ook wel van. je mag best bij mama op schoot maar wel zachtjes doen, de buik mag je alleen aaien. en dat gaat heel goed. zou het dus tegen hem zeggen maar op zijn niveau. mama is nu geen springplank meer maar wel een knuffelschoot.
Hier wordt mijn buik ook wel als steuntje gebruikt of er wordt wat harder tegenaan geduwd. Ik span dan mijn buikspieren en heb redelijk goede reflexen om de duwer weg te duwen. Ik heb niet het idee dat het echt kwaad kan. Ik knuffel regelmatig mijn kinderen en dan liggen de lekker tegen mijn buik aan. Baby schopt dan gewoon terug
Ik ben nu 36 weken zwanger en drie weken geleden is mijn zoontje van 3,5 met zijn volle gewicht en knieen op mijn buik gesprongen. Ik ben me rot geschrokken! Zag het ook echt niet aankomen. Dat was dus een ritje ziekenhuis. Ze wilden me zelfs 24 ter observatie houden, maar alles was gelukkig helemaal goed. CTG's gehad en diverse echo's.
ooh jee jada, dat is niet fijn! Gelukkig maar dat alles goed is dan nu! Maar daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik kan het allemaal wel uitleggen en hij begrijpt het wel (hij is 3) maar er zijn van die momenten dat hij te speels is om het te onthouden.
Ik ben vooral erg voorzichtig met mijn honden (heb nl geen kinders), ze springen gelukkig niet meer op en lijken echt te snappen dat vrouwtjes buik heeeeeeeeeel kostbaar is, maar toch blijf ik op mijn hoede.
Hier vind de hond het inderdaad ook ineens heel fijn om op m'n buik te liggen maarrreh, ze weegt 30 kg. Haar kop vind ik niet erg maar volle gewicht kan natuurlijk niet haha!