Wordt inleiden altijd vergoed?

Discussie in 'De bevalling' gestart door pooh82, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,
    Ik ben inmiddels 41+1 dagen zwanger en morgen wordt ik ingeleid in het ziekenhuis.
    Gisteren ben ik daar gecontroleerd en alles is goed, zowel met mij als met de kleine.
    De VK heeft na 40 weken met mij overlegd wat ik wilde en heb toen zelf aangegeven niet tot de 42 weken door te willen blijven lopen ( ik draag alles naar voren dus ben er gewoon wel een beetje klaar mee:))
    De VK gaf zelf ook aan het een verstandige beslissing is, aangezien dit kindje al vrij groot is ( waarschijnlijk ruim 8 pond)

Nu is mijn vraag: ik ben bij menzis verzekerd en nu dacht ik ineens: valt een inleiding ALTIJD onder medische indicatie of is het zo dat ik het nu zelf moet betalen, omdat er eigenlijk geen medische reden is?

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Volgens mij is dit dan wel een medische indicatie.
    Ze kunnen je beep moeilijk laten zitten toch?
    Anders Menzis even bellen.

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @ beepje: bedankt voor je reactie.
    Ik wilde inderdaad contacten met menzis maar nu is er telefonisch niemand bereikbaar en ik moet morgen om 7:30 al in het ziekenhuis zijn...dan is het kwaad al geschiet.
    Vandaar mijn vraag hier in de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Volgens mij is het bij inleiding zo dat je dan gelijk medisch bent...

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat dreamer zegt. Dan heb je een medische indicatie.

6. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Inleiden word gewoon vergoed, je hebt dan een medische indicatie. Overtijd lopen is een medische indicatie. Je bent dan dreigend serotien (om even in medische termen te spreken). Succes morgen!

7. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier 2x ingeleid. Wordt gewoon vergoed. Veel succes morgen

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Dat stelt me weer gerust, ik zag al ineens een fikse rekening op de deurmat vallen.
    T lijkt me inderdaad wel aannemelijk dat het vergoed wordt, maar ik had ineens mijn twijfels omdat er met mij en de baby niks "medisch" aan de hand is.

9. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Check misschien nog wel even hoeveel eigen risico je nog over hebt... dat kan ook best aantikken. Succes morgen!

10. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Jazeker, zodra ze gaan inleiden word de bevalling medisch en dus vergoed.

11. Jeb1983

Jeb1983 Lid

19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Zou je het afblazen als je het wel zelf zou moeten betalen?

Succes voor morgen!

12. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik heb even op de site gekeken ivm mijn eigen risico en daar kon ik het volgende vinden:

Wat niet onder eigen risico valt is ( en dus gewoon vergoed wordt):

-medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
    -gebruik van de verloskamer;
    -ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis;

Dus kan ik er denk ik wel vanuit gaan dat het niet ten koste gaat van mijn eigen risico?

En ik zou het niet afblazen als ik het zelf zou moeten betalen, maar ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten.

13. Jeb1983

Jeb1983 Lid

19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Denk idd dat dat allemaal niet ten koste gaat van je eigen risico, verloskundige hulp en bevalling "kost" je niets.

Was je bij je eerste ook overtijd?

14. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @jeb1983: ja toen was ik 4 dagen overtijd maar m'n dochter besloot om toch gewoon zelf te komen.
    Deze kleine heeft er gewoon nog geen zin in lijkt het;)

15. Jeb1983

Jeb1983 Lid

19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Spannend!! Ik heb ook ergens weleens gelezen dat ieder volgend kind langer blijft zitten (zonder inleiding of complicaties dan he).
    Ik was bij m'n eerste 11 dagen overtijd dus ik verwacht nu ook overtijd te gaan. Ik ben alleen zelf een beetje huiverig voor inleiden... Ben dus heel benieuwd naar jouw ervaring (maar ach, zodra je je kindje in je armen hebt, ben je de inleiding alweer vergeten).
    Veel succes voor morgen, geniet ervan!

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Medische idicatie wordt vergoed vanuit de basisverzekering en valt niet onder het eigen risico. Valt onder verloskundige hulp en dat is vrijgesteld van het eigen risico!

Succes!!

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wow heel veel succes dan alvast!

18. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Dat verwachte ik ook....mijn eerste was 9 dagen overtijd. Ging er bij de tweede ook vanuit overtijd te gaan met inleiding als gevolg. Maar niets was minder waar ...ze besloot met 38+2 dat ze eruit wilde.

19. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik moet zeggen dat ik ook wel huiverig ben voor de inleiding hoor!
    Het enige wat me gerust heeft gesteld is dat ik al 3 cm ontsluiting heb, dus het is bij mij een kwestie van vliezen breken en na een uur eventueel wee-opwekkers.
    Ik ben blij dat de kleine en ik het gewoon nog goed doen voor dit termijn, maar ik merk dat ik lichamelijk steeds meer aftakel.
    Nu heb ik nog enigszins het gevoel "fit" aan de bevslling te beginnen, ik denk dat als ik nog een paar dagen wacht, dat fitte er wel af is,
    Slapen wordt steeds rotter enz, dus t is gewoon tijd dat de kleine komt.
    Ik zal jullie op de hoogte houden!
    En nogmaals bedankt voor de antwoorden op mijn vraag! Ook al was mijn beslissing toch niet veranderd, t is wel fijn om te weten dat je nirt voor verrassingen komt te staan:)

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Pooh82, ik wens je alvast succes bij je inleiding. Zet 'm op!

Ik ben 3mnd geleden ingeleid ivm overtijd, alles vergoed. Ook de 2 nachten in het zhs, met partner. Nu is het wel dat ik mijn eigen risico in 12 termijnen betaal dus ik merk het niet als daar wat afgaat.

Deel Deze Pagina