Wonderolie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jolanda1984, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    laats vertelde een taxi-chauffeuse mij dat zij bij allebei haar zwangerschappen wonderolie had gebruikt en daar spontaan van ging bevallen... nou vraag ik me af of dat niet gevaarlijk is en vanaf wanneer mag je dat gebruiken? ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar het klinkt haast te mooi om waar te zijn, heeft iemand hier ervaring mee en zou ik het zelf nu al kunnen gaan gebruiken? groetjes jolanda

Edit Moderator: Titel niet in hoofdletters schrijven !

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Lijkt mij te mooi om waar te zijn. Het kindje komt als ie er klaar voor is.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even googlen hierop of via de zoekfunctie...
    Wonderolie werkt sterk laxerend en wordt over het algemeen afgeraden. Er zijn meiden die het gebruikt hebben en er zijn wel goede ervaringen maar ook meiden met erg slechte ervaringen vanwege de laxerende werking... Het kindje komt als het daar klaar voor is, hou dat in je gedachten, als het tegenvalt, valt het ook zwaar tegen lijkt me, zo op het einde van je zwangerschap! Dan heb je al genoeg kwaaltjes en dingetjes zonder een paar "ontploffende "darmen erbij, van de ontlasting die er dan ineens uit MOET!

Maar je verloskundige kent het vast ook! Vraag het anders daar maar eens aan. De meesten verloskundigen raden het echt af! (een enkele vreemde uitzondering daargelaten) .

4. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    NIET doen, wonderolie, gadverdegadverdegadver, wat is dát smerig! Je kan het gewoon kopen bij een drogist, ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan, maar als ik eraan terug denk word ik nóg kotsmisselijk!En bovendien werkte het bij mij niet!
    groetjes Chantal

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Dat werkt volgens mij alleen als je baarmoeder(mond) en de baby er in principe klaar voor zijn. Het werd 'vroeger' wel eens geadviseerd aan vrouwen die over tijd waren, zoals bij mijn moeder toen ze in verwachting was van mij...Ze was toen al 3 weken over tijd en toen moest ze dat innemen. Diezelfde nacht ben ik geboren, ik vond het zeker ook erg vies hahaha!

6. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Brr Wonderolie

dit heb ik bij me eerste zwangerschap gedaan
    nou en ik heb het geweten bah wat is dat vies
    ik heb 2 eetlepels gehad
    de volgende dag was ik ziek niet normaal
    aan de diaree en overgeven,ik zal dit niet nemen de baby komt inderdaad waneer het zelf wil komen

de gynaecoloog zei later dat het inderdaad een laxeer middel is voor mensen die de ontlasting
    vast hebben zitten of moeten geopereert
    worden aan de darmen zodat het schoon is binnen

Groetjes

7. Britteke

Britteke Fanatiek lid

Dec 16, 2006
    3,613
    0
    0
    Ik heb het ook gebruikt. Uiteindelijk is mijn bevalling wel begonnen. Het werkt inderdaad alleen als je lichaam er klaar voor is. Omdat het laxerend werkt gaan je darmen samentrekken. Je baarmoeder gaat deze samentrekkingen dan overnemen waardoor de weeen beginnen.
    Er gaan ook verhalen dat het slecht is voor je baby... die zou er van in het vruchtwater poepen. Dit is onzin want de wonderolie komt niet bij je beebje! Het is echt supersmerig spul maar als je het echt superbeu bent vindt ik het wel een oplossing.
    Het werkt niet bij iedereen!

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    waarom zou je de natuur tegen gaan werken?

als je kindje klaar is om te komen is het er klaar voor, en niet eerder...dat zijn dingen die je "kunt" proberen als je overtijd loopt of als er andere redenen zijn die om een "zetje' vragen...

maar dit soort dingen kunnen alleen soms het laatste zetje geven als je baarmoedermond er klaar voor is...

datzelfde geld met inleiden van een bevalling of strippen...dat heeft pas zijn werking als de baarmoedermond iets verweekt is e.d....

is dat nog niet het geval en moet de kleine komen, zal men eerst een soort gel inbrengen wat er voor zorgt dat de baarmoedermond wat verweekt...

tot die tijd gewoon lekker doorblijven lopen tot de kleine zich aandient... ;)

zelfde geld bijv. ook voor het hebben van sex....wanneer de baarmoedermond er klaar voor is, en je hebt sex dan kunnen de hormonen die in het sperma zitten net voor dat "laatste zetje" zorgen die je nodig hebt om de bevalling op te "wekken"...en zo zijn er tal van andere dingen die je net dat laatste zetje kunnen geven, maar niet eerder.....en tis ook zeer zeker niet aan te raden dat soort dingen als wonderolie te proberen 9 van de 10x wordt je er zelf beroerd van, nou lekker om stel dat het zou werken dat dat net het laatste zetje is. dan te moeten bevallen.... :( ;)

9. MollyM

MollyM Bekend lid

Toevallig sprak ik een apothekersassistente die zei dat een zwangere vrouw om wonderolie kwam vragen en die hebben het niet meegeven omdat het problemen zou geven dus ik zou het niet doen als ik jou was.

Wat je kan proberen is bitter lemon drinken, ananas hart eten, maar zoals andere al zeiden het komt als het er klaar voor is. Succes

10. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    ik heb het toen ook geprobeerd,
    was t zoooo zat en was over tijd en m vriendin had t in huis,
    heb 1 theelepel genomen maar o o o wat is dat smerig zeg! gatver
    ik raad t niemand aan! net of je dikke frituur olie eet ofzo! bleeee nooit meer voor mij ;)

11. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo,

de wonderolie komt dus wel bij de baby
    alles wat jij eet en drink komt bij de baby hij krijgt
    er voedingstoffen van
    mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept!
    en ik vroeg hun hoe dat kon en waarom
    het eerste wat ze vroegen op het ziekenhuis
    was of ik wonderolie had genomen,ik zei ja
    de gynaecoloog assisente zijn dat er idd wel een kleine hoeveelheid
    bij de baby kan komen en dus de darmen van de baby er ook van kan
    gaan werken

voor mij geen wonderolie meer ;)
    ik laat idd lekker de natuur zijn gang gaan
    de baby komt toch waneer die wil komen

12. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Wonderolie... nee ik zou het zelf nooit gebruiken. Het komt toch waneer die kleine er klaar voor is. En ja er zijn zoveel fabeltjes.... veel vrijen, ananas hart eten (smerig), bitterlemon.... Die laatste heb ik zelf liters gedronken vanaf 37 weken... Maar uiteindelijk ben ik ook pas bevallen met 40 weken en 1 dag.. dus ja. Het komt wanneer het zelf wil en er genoeg van heeft.

Share This Page