Wonderspons-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutelbloem, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Vanmorgen haalde ik mijn peperdure lichtblauw/wit/creme suede, met wol gevoerde laarzen tevoorschijn, want het wordt weer wat kouder. Vorige winter hield ik ze al nauwelijks lichtblauw natuurlijk en hoewel ik ook toen van alles had geprobeerd ze toonbaar te houden waren ze grauw en viezig....:( Uiteraard mijn eigen schuld, want wie koopt er nu van die lichte, niet te poetsen winterlaarzen....ik dus. In een heldere vlaag bedacht ik me (vorig jaar heb ik al van alles geprobeerd, niets hielp en dat het suede is, helpt al helemaal niet mee) dat ik het eens met een wonderspons kon proberen.

En JAAAAA!!!!! Ik heb weer lichtblauwe laarzen :thumup: Niet helemaal perfect, maar toch zeker wel 75% beter en dus weer toonbaar.
    daarna opgeborsteld met de suedeborstel en ingespoten met waterafstotende spray.

Helemaal happy dus,al ligt de hele keuken vol met stukjes wonderspons en ben ik 5 sponzen lichter.

Nu ben ik benieuwd: Wat heb jij kunnen redden met de wonderspons? Of wat maak jij ermee schoon?

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Zwarte strepen op de muur (van tassen die erlangs gaan) haal ik moeiteloos weg met een wonderspons. Daarna wel de stofzuiger gebruiken want de stukjes spons liggen overal :roflmao:.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Wat is een wonderspons????

aYh4L8, HooyoShimbir, a2cmieux en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    De wonderspons, dat klink als een mooi sprookje van de gebroeders Grimm. :D Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik ga nu gelijk eens opzoeken wat het is. Het klinkt als iets onmisbaars in elk huis. Wie weet gaat er een (sprookjes)wereld voor me open...

HooyoShimbir, poema en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  5. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Dat zijn witte rechthoekige sponsjes, je hebt ze van Sorbo, maar ook de action verkoopt ze. Je kunt ze voor bijna alle vlekken gebruiken, met alleen een vochtige spons. Je hoeft dus geen schoonmaakmiddel te gebruiken. Ideaal voor vieze vlekken op deuren, koelkast, maar dus ook op suede laarzen, blijkbaar!

Koop ze in grote hoeveelheden, want ze brokkelen wel af waar je bij staat :roflmao:

poema vindt dit leuk.
  6. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Verwijderen van aanslag op koffie/theelepeltjes en theeglazen!

sleutelbloem vindt dit leuk.
  7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Gevonden! En nee, er ging geen belletje rinkelen: ik heb zo'n witte spons echt nog nooit gezien. Maar het klinkt veelbelovend, ik ga er ook eentje (of een hele set) aanschaffen. Dank voor de tip.

HooyoShimbir en sleutelbloem vinden dit leuk.
  8. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Dat is een goede! ik gebruik daar altijd bleek voor, maar dit klinkt beter!

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik red alles met die sponsen. Deuren, kozijnen, schoenen, kasten, badkamer... pannen!
    gebruik ze overal voor.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Aanslag in de toiletpot (erg kalkrijk water hier), penstrepen op tafel, verf op de vloer, mijn bakplaat etc.

11. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik voorheen ook, maar dit is de oplossing!

Oven, fornuis, vetvlekken, keukenkastjes, kunstof kozijnen en tuinstoelen.
    Disclaimer: er wordt wel gezegd dat het oppervlak een beetje wegschuurt.

12. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    dat klopt ook wel, je kunt het niet overal voor gebruiken geloof ik. Toch doe ik er mijn geverfde deuren mee en wordt dat niet lelijk

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, in ons vorige huis had ik daarna wel een doffe plek op een keukenkastje daardoor, dus sindsdien kijk ik wel uit.

14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ideaal maar kijk wel uit, ik heb de mat laag van mn nieuwe keuken ermee weg gepoetst :confused:

15. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    besteld bij ali 100stuk voor nog geen 5 euro

Spoetnik en sleutelbloem vinden dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik heb die grijze van de action en had een pak roze met witte.
    Gisteren nog stift mee van de muur gehaald (en gelijk wat verf:rolleyes:).
    En vorige week aan boord het dakluik wat man niet meer schoon kreeg en plafond. Schimmel van de koelkastdeurrubber...

Ze worden regelmatig gepakt hier

17. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Je kan het zwembad er ook goed mee schoen maken.
    En witte gympen (ik doe mijn Adidas er altijd mee)

poema vindt dit leuk.
  18. Louloute

Louloute Niet meer actief

Gympen inderdaad, de leren tassen maak ik er ook mee schoon (vooral de lichtgekleurde) :thumup:, de muren

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Onze houten vloer! Waren nog druk bezig met verhuizen, toen we zagen dat ons zoontje met inkt bezig was op de vloer.. mijn vader dacht vervolgens zo slim te wezen door er met chemicaliën overheen te gaan.. resultaat het werd alleen maar erger. Ergste was dat het echt midden in de kamer was, vol in het zicht.

In paniek onze oude buurvrouw gebeld, hun hebben een eigen bedrijf in het oppoetsen/opknappen van houten vloeren. En ze zei: kom maar langs ik heb wel wat voor je.. een wonderspons Haha. En warempel.. na flink poetsen ermee en daarna dweilen en met beetje olie erover zien we er echt helemaal niks meer van. De vloer is gered.

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Er gaat een wereld voor me open:)

poema en sleutelbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina