Vanmorgen haalde ik mijn peperdure lichtblauw/wit/creme suede, met wol gevoerde laarzen tevoorschijn, want het wordt weer wat kouder. Vorige winter hield ik ze al nauwelijks lichtblauw natuurlijk en hoewel ik ook toen van alles had geprobeerd ze toonbaar te houden waren ze grauw en viezig.... Uiteraard mijn eigen schuld, want wie koopt er nu van die lichte, niet te poetsen winterlaarzen....ik dus. In een heldere vlaag bedacht ik me (vorig jaar heb ik al van alles geprobeerd, niets hielp en dat het suede is, helpt al helemaal niet mee) dat ik het eens met een wonderspons kon proberen. En JAAAAA!!!!! Ik heb weer lichtblauwe laarzen Niet helemaal perfect, maar toch zeker wel 75% beter en dus weer toonbaar. daarna opgeborsteld met de suedeborstel en ingespoten met waterafstotende spray. Helemaal happy dus,al ligt de hele keuken vol met stukjes wonderspons en ben ik 5 sponzen lichter. Nu ben ik benieuwd: Wat heb jij kunnen redden met de wonderspons? Of wat maak jij ermee schoon?
Zwarte strepen op de muur (van tassen die erlangs gaan) haal ik moeiteloos weg met een wonderspons. Daarna wel de stofzuiger gebruiken want de stukjes spons liggen overal .
De wonderspons, dat klink als een mooi sprookje van de gebroeders Grimm. Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik ga nu gelijk eens opzoeken wat het is. Het klinkt als iets onmisbaars in elk huis. Wie weet gaat er een (sprookjes)wereld voor me open...
Dat zijn witte rechthoekige sponsjes, je hebt ze van Sorbo, maar ook de action verkoopt ze. Je kunt ze voor bijna alle vlekken gebruiken, met alleen een vochtige spons. Je hoeft dus geen schoonmaakmiddel te gebruiken. Ideaal voor vieze vlekken op deuren, koelkast, maar dus ook op suede laarzen, blijkbaar! Koop ze in grote hoeveelheden, want ze brokkelen wel af waar je bij staat
Gevonden! En nee, er ging geen belletje rinkelen: ik heb zo'n witte spons echt nog nooit gezien. Maar het klinkt veelbelovend, ik ga er ook eentje (of een hele set) aanschaffen. Dank voor de tip.
Ik red alles met die sponsen. Deuren, kozijnen, schoenen, kasten, badkamer... pannen! gebruik ze overal voor.
Aanslag in de toiletpot (erg kalkrijk water hier), penstrepen op tafel, verf op de vloer, mijn bakplaat etc.
Ik voorheen ook, maar dit is de oplossing! Oven, fornuis, vetvlekken, keukenkastjes, kunstof kozijnen en tuinstoelen. Disclaimer: er wordt wel gezegd dat het oppervlak een beetje wegschuurt.
dat klopt ook wel, je kunt het niet overal voor gebruiken geloof ik. Toch doe ik er mijn geverfde deuren mee en wordt dat niet lelijk
Ja, in ons vorige huis had ik daarna wel een doffe plek op een keukenkastje daardoor, dus sindsdien kijk ik wel uit.
Ik heb die grijze van de action en had een pak roze met witte. Gisteren nog stift mee van de muur gehaald (en gelijk wat verf). En vorige week aan boord het dakluik wat man niet meer schoon kreeg en plafond. Schimmel van de koelkastdeurrubber... Ze worden regelmatig gepakt hier
Onze houten vloer! Waren nog druk bezig met verhuizen, toen we zagen dat ons zoontje met inkt bezig was op de vloer.. mijn vader dacht vervolgens zo slim te wezen door er met chemicaliën overheen te gaan.. resultaat het werd alleen maar erger. Ergste was dat het echt midden in de kamer was, vol in het zicht. In paniek onze oude buurvrouw gebeld, hun hebben een eigen bedrijf in het oppoetsen/opknappen van houten vloeren. En ze zei: kom maar langs ik heb wel wat voor je.. een wonderspons Haha. En warempel.. na flink poetsen ermee en daarna dweilen en met beetje olie erover zien we er echt helemaal niks meer van. De vloer is gered.