Uitslag bloedonderzoek gyn: hormoonwaarden niet goed

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mijnhumpie, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al de hele avond aan het googlen, maar kan niet echt vinden wat ik wil weten. Daarom plaats ik mijn vraag maar even hier, in de hoop dat e.e.a. mij wat duidelijker wordt.

Ik heb vanmiddag de uislag van mijn hormoonwaarden gehad n.a.v. een bloedonderzoek. Nu is gebleken dat de waarde van het hormoon dat het baarmoederslijmvlies dikker moet maken, afwijkend is. Ik weet niet precies welk hormoon (had ik eigenlijk moeten vragen!), misschien progesteron of oestrogeen? In elk geval, dat waarde is 200 en de gyn zei dat dat een grensgeval is.

Nu moet ik maandagochtend bellen om een afspraak te maken voor over 3 weken om weer een inwendige echo te laten maken en evt. weer een bloedtest. Tijdens de inwendige echo 3 weken geleden zag alles er in principe goed uit, alleen baarmoederslijmvlies was wat dunner dan zou moeten. En mijn lichaam "slaapt" nog (ik menstrueer nog steeds niet en dus geen eisprong).

Wat moet ik hier nu uit opmaken? Moet ik me nu zorgen maken of herstelt het baarmoederslijmvlies zichzelf weer na verloop van tijd? Kan ik uberhaupt nog wel zwanger worden?? Ik weet even niet meer wat ik ervan moet denken... :(

2. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik kan je helaas niet helpen maar wens je wel heel veel sterkte en succes! Hopelijk kun je wel zwanger worden, en eventuele vragen gewoon aan je gyn stellen! Veel succes!

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Jouw hormoonwaarde en dunne baarmoederslijmvlies past bij jouw huidige situatie. Je bent minder dan een jaar geleden gestopt met de pil en nog geen cyclus. Jouw cyclus komt pas opgang wanneer jouw lichaam zelf weer eigen hormonen produceert. Wanneer dat te lang duurt, kan er met medicatie het geheel op gang gebracht worden. Zonder een cyclus zeggen bloedwaarden en echo niets over jouw vruchtbaarheid, maar alleen over het ontpillen.

Succes!

Deel Deze Pagina