Hoe lang duurt de eisprong zelf?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MBongers, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Hallo allemaal!

Misschien een gekke vraag en ik kan het eigenlijk nergens echt terug vinden maar hoe lang duurt de eisprong zelf eigenlijk?

Ik lees heel veel over je cyclus en de duur daarvan, wanneer je vruchtbaar bent etc. maar hoe lang de eisprong zelf duurt??

Als het goed is heb ik vandaag mijn eisprong. Ik heb vandaag ook geklust ;) maar zou het dan ook kunnen dat ik hiervan zwanger wordt of kan dat alleen als je voor je eisprong klust?

Groetjes!

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Je eisprong is het moment waarop de follikel (vochtblaas) knapt en het eitje vrij komt. Zo'n eitje blijft 12, maximaal 24 uur in leven en moet binnen die tijd dus bevrucht worden. Als je vandaag inderdaad je eisprong hebt gehad kun je van het klussen vandaag dus wel zwanger raken.
    Zaadcellen kunnen tot een dag of drie overleven in afwachting van de eisprong. Omdat je vaak niet precies weet wanneer je in je cyclus je eisprong hebt (tenzij je tempt, ovutest of het heel duidelijk voelt) is het slim om in het midden van je cyclus om de twee dagen te klussen.

Deel Deze Pagina