Hoi allemaal! Ik zit vandaag op dag 18 van mijn cyclus. Vorige week ben ik begonnen met ovulatie testen. Maandag 18 Augustus zat hij al erg in de buurt, maar nog niet positief. (Ik metk bij mij altijd wel oploop) Dat ik dinsdag ochtend vroeg testte, zo rond 8:30 gaf de CB een smiley aan. (Niet met eerste urine maar wel vroeg). De test van dinsdag, begin van de middag was positief zoals te zien. Wij hebben het begin van de avond gezellig gemaakt. Toen ik s’avonds weer een testje deed was hij alweer een stuk lichter zoals je kunt zien. (Niet meer positief). Gaat dat zo snel? Of zou de piek in de nacht van maandag op dinsdag al begonnen zijn? Zo’n gevoel heb ik wel... hebben wij het op het juiste moment gezellig gemaakt? Zit ik dan nu op 5DPO of 4DPO? Ik denk zelf meer aan 5, alleen omdat de test dinsdag avond dan afliep.. en s’ochtends vroeg positief was. Ik hoor graag van jullie!
Als ik het goed begrepen heb altijd springt je ei 24 tot 48 uur na je Piek, je hebt het dinsdagavond gezellig gemaakt dus dat heb je op de juiste tijd gedaan. Ik denk dus dat woensdag of donderdag je ei gesprongen is..
Dinsdagmiddag inderdaad je piek, dus seks op dinsdagavond is prima. Je ei spring 24-48 uur later,. Als je uit gaat van 48 uur, is je eispong op donderdag geweest en is vrijdag 1 dpo. Vandaag ben je dan 4 dpo.
Dankjewel! Ik heb vorig jaar ook met jou bericht toen ik net zwanger was van onze dochter voor vragen haha.. zou ik zondag kunnen testen denk je?