Ovulatie/zwangerschapstest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Roos36, Feb 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    #1 Roos36, Feb 1, 2010
    Last edited: Feb 1, 2010
    Hallo dames,

Ik heb even een vraag. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met mijn pil (eenfasepil, Cerazette). Daarna ovulatietesten van kruidvat gedaan. 5 keer positief. Ik heb in die dagen iedere dag sex gehad.

Ik heb die pil maar 2 weken geslikt en daarna gestopt. Tijdens pil ook sex gehad. Tussen pilgebruik door kreeg ik een heftige ongesteldheid met alle vervelende symptomen omdat ik hem iets te laat nam maar binnen de gestelde 12 uur die op de bijsluiter staat. Nog met apotheker overlegt. Hij was gewoon veilig zei hij.

Ik heb hele gevoelige borsten en ben wat soms misselijk. Zou ik nu zwanger kunnen zijn??

(Ik heb al een dochter van bijna 4. Van haar was ik heel misselijk maar had omdat het mijn eerste kindje was de eerste weken niks door. Deed toen een test en die was mega duidelijk. was toen 7 weekjes zwanger).

En nog raarder vind ik het dat ik na die pil dus volgens die testen een ovulatie had/heb..

Daarom vandaag 2 zwangerschapstesten gedaan en helaas beiden negatief. Beiden kruidvat, eentje met zo'n pipetje en zo'n gewone..

Zou ik ondanks dat al zwanger kunnen zijn geraakt tijdends de pil? Omdat ik dus een gewone menstruatie had. Theoretisch zou ik dan nu een eisprong kunnen hebben als ik het na reken. Die menstruatie was een kleine 2 weken terug en hield 6 dagen aan.

Als ik al zwanger zou zijn geraakt tijdens die pil dan zouden die testen toch positief moeten zijn nu?

Wie kan mij helpen of heeft zoiets ook mee gemaakt met die testen???

Als die testen betrouwbaar zijn dan heb ik dus netjes tijdens mijn ovulatie gevreeen. Mocht het eitje bevrucht worden dan duurt het toch nog weken voor ik er iets van zou kunnen merken??

Daar komt bij dat je normaal na het stoppen met de pil toch altijd een bloeding krijgt? Die heb ik dus nog steeds niet gehad.

2. Seth

Seth Niet meer actief

kruidvat ovutesten, schijnen vaak vals positief te geven...en zijn dus echt onbetrouwbaar....

ik kreeg trouwens niets als doorbraakbloedingen met cerazette.
    kan normaal zijn met die pil.....

je zou zwanger kunnen zijn en te vroeg testen, maar je kan ook symptomen hebben van ontpillen, zit niets anders op dan nog af te wachten....

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Hoi Seth,

Dank voor je reactie.

Ik heb voor de zekerheid nog 1 ovu. test van kruidvat gedaan. Om te kijken of er verschil in zou zitten. Deze was erg vaag. Volgens mij wel correct uitgevoerd maar het teststreepje was bijna onzichtbaar.

Gister daarin tegen knaproze. Dus ik denk dat ik mijn ovulatie wel had. Ik hoop dat natuurlijk ook.

Ik heb wel weer een doos gehaald van Kruidvat.

Hoe zijn jullie ervaringen met de zwangerschapstesten van Kruidvat?

Ze zijn goedkoop en daarom koop ik ze. Bij mijn vorige zwangerschap gaf het ding erg positief aan. Dus vertrouwde ik er wel op.

Ik heb wel een wat opgeblazen gevoel en moet vaak plassen.
    Dus of ik word ik deze dagen ongi. of zwanger... Ik hoop het zo.

Ik had trouwens van de Cerazette ook alleen maar doorbraakbloedingen en dus een complete menstruatie ook nog..

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik heb een vriendin die door de cazarette heen zwanger is geraakt zij is nu 4 weken zwanger. Ik zelf heb de cazerette geslikt tijdens mijn bv periode. I.c.m. bv zou die 99% veilig zijn. Alleen de cazarette slikken zonder verdere voorbehoedsmiddel was het volgens mijn vk geen goede voorbehoedsmiddel.

5. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    O wat gek. Ik heb de Cerazette destijds echt als voorbehoedsmiddel gekregen. Moet er wel bij zeggen dat ik geen oestrogene hormonen mag vandaar dat ze me deze pil voorschreef.

Maar mijn gevoel klopt dus wel een beetje als ik dit hierboven lees. Namelijk dat ik gewoon een eisprong had tijdens die pil. Omdat ik ook gewoon ongesteld werd..

6. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Hebben er hier dames ervaring mee dat je negatief test met Kruidvat en positief met een ander??

7. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Nou nog een ovutest van Kruidvat gedaan om te kijken of die duidelijk minder roze is dan de dagen ervoor. En ja het lijkt wat lichter. Maar dat is die teststreep ook. Ik vind deze test niet fijn en ook niet duidelijk. Waardeloos.

Andere merken die aan tebevelen zijn??

8. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Ik stel mijn vraag ook nog even hier:

Kan de Cerazette pil (progesteron, en maar 2 weken geslikt) invloed hebben op een ovu test???

Dit omdat ik direct na het stoppen met de pil 4 positieve dagen testte..en netjes iedere dag geklusd..

Dat vind ik inmiddels wel een beetje vreemd. Wel een tijdje gevoelige borsten en heel licht roze afscheiding..

Wie kan mij helpen of heeft hier ervaring mee??

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je bent een paar dagen gestopt met de pil?
    Je hebt een twee weken geleden een menstruatie gehad?
    Je denkt nu of nu net een eisprong te hebben gehad?
    Je zwangerschapstesten zijn negatief?

Dan kun je nu nog niet eens zwanger zijn...volgens mij.

Als je net na je eisprong zit, moet het eitje nog innestelen.

Tel 14 dagen na je eisprong en je zit op je NOD.

Dus over ongeveer 14 dagen zou je pas een zwangerschapstestje kunnen doen. Het is dus niet vreemd dat een zwangerschapstest nu nog negatief aangeeft mijns inziens....

10. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Nee dat dacht ik dus ook al. Maar ik twijfelde een beetje over de veiligheid van die pil. Cerazette staat niet als heel veilig bekend. En heb al die tijd sex gehad en werd ongi tijdens die pil. Vond het allemaal een beetje raar.

11. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Nou dit is toch wel een beetje raar. Ik heb ineens last van erg veel afscheiding dus ik dacht: "heb toch nog ovutesten van Kruidvat liggen en test me weer is". (Wil van dit merk af want ik hoor hier vaak slechte dingen over). Net getest dus, en ik test posi..

Terwijl ik precies vorige week ook 4 dagen posi testte en daarna netjes negatief tot vandaag dus.

Nu snap ik er echt niks meer van. Wat bezield mijn cyclus. 2 keer eisprong kan toch niet?

Komt meer vrouwen dit bekend voor??

En moet ik voor de zekerheid maar weer gaan klussen?

12. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Een positieve ovutest kan duiden op een zwangerschap! Ik zou is testen met een zwangerschapstest. Hier op het forum kan je veel informatie terugvinden van meiden die met een positieve ovulatietest zwanger bleken te zijn.

Hoop dat het ook voor jou geld!

13. Seth

Seth Niet meer actief

je kan een zw.test doen.... en Die goedkope van kruidvat zijn wel goed... (gelezen...)
    nogmaals die ovutesten zijn echt bagger.... sowieso is het al krom dat je 4 dagen positief test.... een LH piek duurt namelijk meestal maar max. 2 dagen...!!

Heb trouwens zelfs verhalen gelezen van vrouwen die positief testen, die later via de gyn erachter kwamen dat ze uberhaupt geen eisprong hadden...!!!

mijn LH schommelde ook heel de cyclus... en had regelmatig 2 streepjes op Persona.....(en ook dan wel, dan niet) maar niet gelijk... als de kruitvat ovutest te gevoelig is, zal hij direct positief uitslaan....

ik zou dus iig geen waarde proberen te hechten aan een positieve ovu-test van kruidvat.. en volgend maand ander merk proberen.

14. Seth

Seth Niet meer actief

15. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Jeetje das balen. Ik had me er een klein beetje blij mee gemaakt dat ik een eisprong had gehad of kreeg. Want ik kon er geen touw meer aan vast knopen.

Ik heb voor de zekerheid (weet veel te vroeg maar toch) 2 zw testen gedaan. eentje van kv 2 voor 5 en CB. Het gekke was dat op die van CB een soort vage streep kwam.

Ik kan het nog het beste omschrijven als een schaduw met heel dun licht lijntje.

De Kv. test was zo negatief als ie maar kon zijn dus ga ik er vanuit dat ik of wel veel te vroeg getest heb, of die ovu testen van Kruidvat hebben me totaal verkeerde informatie gegeven.

Ik heb me voorgenomen om gewoon te wachten op mijn ongi en lekker door te klussen.

16. Seth

Seth Niet meer actief

zo'n cb met een kruis???!!
    heb al meer gelezen dat er ooit een "pennestreepje" verschijnt terwijl ze negatief zijn.....

tja je weet nu eigenlijk nog niets.....
    wellicht is temperaturen een optie voor je??? weet je iig achteraf precies wanneer je ei was....

17. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Het probleem is dat ik al een jaar standaard verhoging en zelfs soms koorts heb. Ik heb altijd 37,6/37,7. Ik heb geloof ik een heel raar lichaam haha. Ze wijten het aan mijn verstandskiezen.. De laatste van de 4 gaat er eind maart uit dus dan kan ik zien of mijn temp. daald.

Super lief dat je me zo probeerd te helpen. Ik zit er dan toch mee in m'n maag.

18. Seth

Seth Niet meer actief

ik heb van mezelf ook een redelijk hoge lichaamstemperatuur (overdag), MAAR net na het wakker worden als ik niet uit bed ben geweest valt het mee....
    is de jouwe dan ook gelijk zo hoog?

19. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    ik start altijd met 37,5 en dat loopt daarna dan nog wel vaak wat op. Maar ik ga het eens proberen. Heb het nog nooit eerder gedaan.

Is de temp. hoger als je eisprong nadert?

Share This Page