Wondgenezing tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nephthys, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hallo, ik heb een vraag over hoe snel wondjes/sneetjes horen te genezen tijdens de zwangerschap.
    Is dit anders dan normaal want ik loop al weken rond met kleine sneetjes en stootwondjes die normaal gesproken snel helen maar sinds ik zwanger ben, lijkt dit erg traag te genezen. Kan dit, beeld ik het me in of is dit een teken dat er iets anders aan de hand is?

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Eigenlijk moet er geen verschil te zijn tussen voor en tijdens de zwangerschap. Wel verandert je stolling gedurende de zwangerschap onder invloed van de hormonen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat je niet teveel bloed gaat verliezen na de bevalling. Een trage wondgenezing kan wel voorkomen als er sprake is van zwangerschapssuiker. Merk je ook dat een wondje langer blijft bloeden dan voor de zwangerschap? Indien dit het geval is, zou ik je adviseren contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog. Er kan dan zonodig onderzoek gedaan worden naar je stolling. Daarnaast is het belangrijk aan te geven dat je vermoedt dat je een trage wondgenezing hebt sinds je zwanger bent. De verloskundige of gynaecoloog kan dan je bloedsuiker controleren, om uit te sluiten dat er sprake is van zwangerschapssuiker. Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het graag! Succes!

Groetjes Monique

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt!

Ik heb geen last van lang bloeden van wondjes en ik ben al 2 keer getest op zwangerschapssuiker en dat was steeds niet het geval.
    Mijn bloedrdruk is wel heel laag (87/48), misschien is dat nog van invloed?
    Ik zal het iig ter sprake brengen bij mijn volgende vk-afspraak. Het moet dan haast wel de stolling zijn.

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Een lage bloeddruk heeft geen invloed op je wondgenezing. Ik zou het inderdaad even ter sprake brengen tijdens je volgende afspraak bij de verloskundige.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina