Hoi, Ik ben 16 weken geleden bevallen, uiteindelijk dmv een keizersnede. Deze was niet gepland. Ik heb af en toe wel mijn oude broeken gedragen (ik was na 2 weken weer op gewicht). Maar dat deed best pijn soms, en vooral met zitten. Ik draag nu alleen nog maar harem broeken of leggings omdat een spijkerbroek pijn doet. De pijn zit m in mijn onderbuik, het litteken doet geen pijn meer. Ik vraag me af of dit normaal is? Of dat ik misschien beter even langs de ha kan gaan? Ik heb vorige week wel gebeld met de poli, maar volgens hen zal de pijn niet door de keizersnede komen Right.. Ik moest maar een afspraak maken met de ha. Iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet of het tgv de keizersnede komt, maar pijn in de onderbuik die erger wordt bij het dragen van een spijkerbroek of strakzittende broek kan ook door een blaasontsteking komen. Als die broek tegen een geïrriteerde, ontstoken blaas aandrukt. Ik heb zelf regelmatig een blaasontsteking tgv een verzakking en dan zit een spijkerbroek ook echt niet prettig. Moet je ook vaker plassen? Bij een keizersnede krijg je vaak wel een blaaskatheter en die veroorzaken vaak blaasontstekingen. Die kan al die tijd sluimerend aanwezig zijn gebleven misschien? Ik zou het wel even met je HA bespreken Succes!
Ik heb dat ook gehad na mijn KS. Duurde 3/4 maanden. Een vriendin van mij die ook een ks had gehad heeft een half jaar geen spijkerbroek gedragen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht ook al aan een blaasontsteking, een paar weken terug ook laten checken maar de bacteriën waren niet zodanig veel dat ze iets wilde doen. Misschien idd opnieuw checken! Hopelijk is dat het, dat het straks na een kuurtje over is. 6 maanden geen spijkerbroek Ik vind dit al te lang duren.. hoop dat die pijn snel weg is. Als ik mijn harembroek de hele dag aan heb dan begint t savonds ook pijn te doen, en hij zit echt niet strak.
Ik heb inmiddels al ruim 14 maanden geleden mijn keizersnede gehad en heb helaas tot op heden nog steeds last van een gevoelige onderbuik. De keizersnede zelf doet idd geen pijn meer, het is echt het gebied daar iets boven. Ik draag eigenlijk nooit spijkerbroeken, alleen maar rokjes en jurkjes met een legging, dus dan geen.last ervan. Maar als ik ergens tegen aan sta of mijn dochter komt tegen mijn buik aan dan is dat niet prettig. Dacht eigenlijk gewoon dat het erbij hoort, dat het een gevolg van de keizersnede is, al hoop ik wel dat het ooit minder gevoelig gaat worden
Inwendig maken ze ook een snede, bij mij was dat een verticale en die heb ik nog lang gevoeld. Hele eerste jaar nog jurkjes gedragen
Idem aan babbel1983, hier is de keizersnede al ruim 15 maanden geleden, ik draag ook alleen maar rokjes of jurkjes maar een strakke rok zit nog altijd niet fijn, mijn onderbuik is nog altijd gevoelig ook inderdaad als ik tegen het aanrecht aan sta e.d. Dit word erger na een dag met veel tillen en sjouwen. Mijn bekkenbodemtherapeut zei dat dit kwam dat de spieren nog steeds niet hersteld zijn.
Oh oh.. zo lang erna nog last? Ik kan wel janken ik wil mijn spijkerbroeken weer aan kunnen Hoe kunnen de spieren nou nog niet genezen zijn na 14/15 maanden Ik ben niet van de jurkjes en rokjes, daar is mijn figuur niet naar .. (peer met zumba billen).
Bij iedereen is het anders hoor. Erg rot voor de meiden die er zo lang nog last van hebben (gehad), maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Blijf positief!!