Wondje aan zijn neus. Wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee geen last van gehad alleen wat jeuk maar hij is "oud" genoeg om te begrijpen dat hij eraf moet blijven.

Uiteindelijk heeft hij 5 plekken gehad. 1 bij zijn oog, 1 op zijn voorhoofd, 1 op zijn oor en 2 op zijn buikje (gelukkig niet zo groot als bij zijn oog en voorhoofd)

Maar verstandig dat je naar de dokter gaat je krijgt waarscijnlijk fucidin zalf en misschien antibiotica.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier bleef hij er netjes van af, tot ik naar de huisarts belde ;) maar ik denk dat het met een gewone aanraking al open kon springen.

Als hij eerder al had gebloed had ik dit topic niet geopend en onmiddellijk gebeld

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Nee, is echt krentenbaard hoor. Daar hoeft niet eerst een wondje voor te zijn. Het breidt zich heel snel uit en kan ook op andere plekken komen. Het kan idd ook gaan bloeden.

Mijn dochtertje had er elke maand last van zo ongeveer, zo opeens.

4. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook krentenbaard gehad, ongeveer een maand of 3 geleden, en het zag er ook zo uit. Zij had het alleen bij d'r lip en op d'r kin. We kregen idd een antibiotica zalf en het was zo over :)

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hihi heel duidelijk krentenbaard.
    Mijn dochter heeft het op haar kin gehad, ook zo´n knoepert van een plek!
    Helaas heeft het hier heeeeel lang geduurd voordat het echt weg was, moet ik wel bijzeggen dat dochter een gevoelige huid heeft.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Geen koortslip plek??

Hoe was het bij de ha?

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En??

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Jaaaa krentenbaard :)
    We hebben een neuszalf gekregen met antibioticum erin en dat moeten we op de wonde smeren en een beetje ervan in zijn neusgaatje proberen te doen.

Raar dat hij dat heeft, hij heeft geen contact met andere kleintjes maar de HA zei dat hij het virus al lang in zich kan hebben en zich nu gekrast heeft waardoor het kon uitzetten. Kan ook zijn dat hij het nog maar net heeft.

Maar nu was ik aan het denken. Morgenvroeg komt de fysiotherapeute en zij werkt dus ook met andere kinderen.
    Is het goed genoeg als ze antibacteriële zeep op haar handen doet als ze hier weg gaat ? Ik wil niet dat ze andere kindjes besmet of kan de fysiotherapeute geen andere kinderen besmetten als ze met Dylan in aanraking is geweest?
    Ik was dit vergeten te vragen bij de dokter.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    In principe moet handen wassen genoeg zijn hoor. Anders bel je haar even voor de zekerheid.

Zover ik begreep zit de bacterie van krentenbaard in je neus. meestal zijn die goed maar soms kan dit dus wel een uitbraak veroorzaken.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Handen goed wassen moet genoeg zijn, de huisarts gaf hier aan dat het na 2 dagen smeren met de creme (fucidine zeker?) niet meer besmettelijk is, dus moet goedkomen met de fysio hoor!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

De fysiotherapeute is toch uit zijn buurt gebleven :) dat begrijp ik wel, beter geen risico nemen want ze werkt ook met andere baby's en ook met hele kleintjes

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En hoe is het nu met je kleine man :)

Deel Deze Pagina