Regeldagen en clusteren prematuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by JJ1980, Sep 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Vorige week woensdag is onze zoon Sven prematuur geboren, op 33.6 weken.
    Hij deed het gelijk erg goed en hoefde niet aan de beademing. Dit maakte het voor ons mogelijk om te kangaroeen en onze zoon probeerde ook direct de borst te pakken.
    We zijn nu een week verder en wonderwel drinkt onze zoon de hele dag volledige voedingen bij mij.
    Iets om trots op te zijn denk ik :)

Maar nu merk ik dat hij er in de avond wat minder uur tussen wil laten. Vandaar dat ik me afvroeg of regeldagen en clusteren ook bij prematuren voorkomt op dezelfde tijdstippen al op tijd geboren baby's, dus rond de 10 dagen ook beginnen te regelen.
    Hij drinkt nu trouwens ongeveer 55cc per keer, 7/8 keer per dag en is nu 2140gram.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, hij heeft jou/jullie erg nodig, voor voeding en voor veilige nabijheid, wat belangrijk is voor groei. Aan toegeven dus en al het andere op een laag pitje. Het leven komt wel weer, dit moment is nu voor jullie!

Geniet er van, fijn te horen dat het zo goed gaat al en jullie mannetje het al zo goed doet!

Share This Page