's nachts voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sneeuw, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik weet niet of ik het onder fles- of borstvoeding moet zetten, vandaar maar hier. Ik ben BV aan het afbouwen nu (baby half jaar). Vaak slaapt ze hele nachten door maar soms komt ze 's ochtends rond 4 uur en leg ik haar even aan en ze slaapt weer verder. Nu ga ik stoppen met BV (had een half jaar in mijn hoofd en dat hebben we samen super gered). Maar hoe doe je dat dan als je kindje 's nachts wakker wordt?? Geef je dan een klein flesje kunstvoeding of zo? Speentje werkt dan niet echt meer. Of zal ik haar gewoon alleen de nacht blijven aanleggen zo lang er nog melk uitkomt? Iemand hetzelfde 'probleempje' gehad.

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek verplaatst

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Zelf heb ik dit "probleempje" niet want ik voed nu bij de 2e nog steeds (11mnd) en bij de 1e juist heel vroeg al gestopt.

Ik zou het jezelf makkelijk maken en vooral 's nachts wel voedingen blijven geven. Scheelt je een hoop werk, door de hormonen slaap je zelf weer beter in. Ik vond het bij de 1e toch wel erg vervelend om m'n bed uit te moeten, naar beneden, flesje maken en dat terwijl je kindje al huilt omdat het immers wakker wordt omdat hij/zij al honger heeft. Om jouw vraag te beantwoorden, kv kan ook. Zou dan gewoon ruim voldoende aanbieden en net als met bv je kindje zelf laten bepalen hoeveel hij/zij wil drinken op dat moment.

Waarom wil je eigenlijk stoppen? Mijn ervaring is juist dat het steeds makkelijker wordt om bv te geven. Is goed voor jezelf en je kindje. Je bent er steeds minder tijd aan kwijt en het is steeds minder vaak.
    Je zou natuurlijk ook een deel af kunnen bouwen ipv alles.

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af hoe dat werkt inderdaad. Mijn zoontje krijgt nu 16 maanden borstvoeding, als hij in de nacht wakker wordt slaapt hij lekker aan mijn borst verder. Niks makkelijker dan dat. Maar mijn schoonzusje heeft een dochtertje die 2 maanden jonger is dan mij zoon en die krijgt (helaas) geen borstvoeding. Ze had gehoopt lekker te kunnen slapen, maar moet er wel vaak uit voor een speen of iets. Maar soms wil ze ook midden in de nacht wat drinken, dus dan moet schoonzus naar beneden wat te maken enzovoort.
    Dus hoe je het op moet lossen, ik heb geen idee ik zou zeggen; aanleggen, maar dat is tegenwoordig mijn standaard antwoord ;)

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet tot hoever je wilt afbouwen want als je niet helemaal wil afbouwen is s nachts voeden wel goed om een deels afgebouwde produktie nog wel in stand te houden.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt da natuurlijk een flesje maken. Het zal in het begin even zoeken zijn hoeveel ze drinkt, je hebt een max aan schepjes op een dag maar daar zul je waarschijnlijk niet aankomen.
    Je laat de voedingen toch een voor een vallen, ik zou de nachtvoeding gewoon als laatste doen, wie weet slaapt ze dan gewoon door. En zo niet: dan hoppa de keuken in :)

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Thermosflesje met warm water naast je bed?

Deel Deze Pagina