Hallo, Vanmiddag moest ik voor een groei echo (ik ben nu 30 weken) en qua groei zat het gelukkig allemaal goed. Alleen bij het controleren zag de echografist waarschijnlijk een afwijking aan de darmen. Deze zagen op de echo er een beetje wittig uit. Nu zei ze direct dat ik me niet druk moest maken, maar dat ik volgende week wel terug moest komen in andere locatie, want daar hebben ze betere apparatuur. Ik maak me nu wel zorgen en ik ben bang dat ons kind een darmafwijking heeft.... Wat zou het eventueel kunnen zijn?? Ook zag ze dat de bovenlip een beetje a-symetrisch was, maar wel was de lip gewoon dicht... Maar ook hiervan zei ze dat ik me niet druk moest maken en dat het aan de apparatuur kon liggen. Ik ben nu erg ongerust en maak me wel een beetje druk om de gezondheid van dit kindje....
Hoihoi, En bij de 20 wkn echo was dit beide niet gezien? Dan valt het waarschijnlijk mee! Maar ik kan hier moeilijk uitspraken over doen omdat ik niet heb gezien wat zij heeft gezien dus het is even afwachten op de vervolg echo. Ik snap dat je je nu zorgen maakt, maar heb vertrouwen en geniet van je kindje! Imke
Hallo, Klopt. Bij de 20 weken echo was er niks afwijkends te zien. Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de klinisch verloskundige (m'n gyn is op vakantie en ze werken samen), dus ik zal de foto ook nog wel even aan haar laten zien. Ik heb namelijk een fotootje van de darmpjes... Bedankt voor je antwoordt!
De klinisch verloskundige heeft het fotootje aan de gynaecoloog (die ook de GUO's doet) laten zien en bij hem gingen er niet direct alarmbellen rinkelen, maar hij kon verder ook niet veel zeggen. Het was net iets te onduidelijk.. Al met al nog veel spanning en ik moet nu nog ruim een week in die spanning zitten. Hopelijk kan ik het een beetje van me af zetten, want wat ik nu merk is dat het me wel erg bezig houdt....
Hoi cindy, DIt zal een hele lange anderhalve week zijn! En je zal er vast elke dag aan denken. Is het niet bewust dan wel onbewust. Maar als de gyn er niet van schrikt dan valt het vast mee! Blijf vertrouwen houden. je kan er nu niets meer aan veranderen en of je kindje nu wel of niet iets heeft aan de darmpjes. 'Het' heeft heel vee liefde nodig en zal onvoorwaardelijk van jou houden! Imke
Een beetje laat om het nog hier te plaatsen, maar de echo (GUO) was goed. Ze kon niet iets verontrustends zien, dus ik hoef me niet meer druk te maken..... Poehee, gelukkig!!!