Duurt de 8 maandensprong zo lang?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Spring, Jan 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn dochter is altijd een makkelijke baby geweest.. Al snel sliep ze door en ze huilde weinig. Van sprongetjes merkte ik eigenlijk niks.
    Ongeveer 3 weken geleden werd het slapen overdag lastiger. Eerst alleen het slaapje aan het eind van de middag en later ook het ochtendslaapje. Ook wordt ze de laatste 2-3 weken 's nachts huilend wakker. Na een knuffel en een kusje kan ze wel weer slapen.
    Nu snottert ze ook behoorlijk en zijn haar 2 ondertanden net door. Tijdens de jaarwisseling heeft ze niet of nauwelijks kunnen slapen en ook daar lijkt ze ontregeld door.
    Hoe lang heeft de 8 maandensprong bij jullie geduurd? Slapen, eten, aankleden, spelen, het is hier echt een ramp.. En ik heb met haar te doen :(!

2. Kimmy

Kimmy Actief lid

Jun 25, 2010
    315
    0
    0
    Goede vraag:D ik kan der over mee praten..maar heb helaas geen antwoord haha.

Hier lijkt deze sprong eerder te zijn begonnen. We zitten der nu ruim 2 weken in, waar we het bij eerdere sprongen nauwelijks leken te merken met 1 Max 2 mopperdagen..

Hier begon het dus ruim 2 weken geleden met niet meer goed zelf spelen. Eerder kon ze zich zo 30-45 vermaken met af en een toe een wissel van speeltje en aai over der bol. Nu is het even spelen en dan mopperen/jengelen. De eerste dagen was ze ook heel erg in zichzelf gekeerd, de laatste dagen wordt er gelukkig wel weer hard gelachen en veel gebrabbeld, maar zelf spelen is der weinig bij. Als je haar pakt is het allemaal gezelligheid maar o wee als je der dan weer neerlegt in de box/kleed/grond.. Slapen ging nog goed, maar de laatste dagen begint ze overdag weer te rommelen met kleine slaapjes, eerst sliep ze smiddags 2 A 2,5 uur achter elkaar nu steeds weer korte slaapjes..

Ben benieuwd hoelang het nog duurt..ze lijkt zichzelf soms zo in de weg te zitten. Alsof ze niet weet wat ze met zichzelf moet :). Ze wil trouwens ook graag vooruit komen op de buik wat niet lukt, enkel beetje achteruit en om der as, dat speelt hier ook mee qua frustratie.

Hopelijk is de sprong bij jouw meisje snel over!!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Wat vervelend zeg! Op 2 keer hard huilen tijdens de warme maaltijd na hebben wij hier geen last van die sprong. *klopt af*
    Maar wij hebben ook nog niet te maken gehad met doorkomende tandjes,dus ik houd mijn hart vast hoor...
    Hier was het wel rond 5 maanden raak met een sprongetje.
    Ik hoop dat het snel overgaat, zag in het oei ik groei boek dat de volgende sprong best snel volgt op deze..:(

4. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Nou, ze zit zichzelf inderdaad in de weg! Doodmoe en gewoon niet willen slapen.. Arm poppetje!

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Zo'n drie weken hier inmiddels met momenteel echt het hoogtepunt. Ze slaapt niet, ze drinkt niet en heeft een erg kort lontje. Steeds maar gillen en boos doen. Het is soms net een peuter in het mini.

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Er komt nu echt en eigen wil en eigen karakter tevoorschijn. Ze is ineens niet meer echt ernstig baby maar gaat meer richting dreumes.

7. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Stiekem ben ik blij dat het herkenbaar is bij jullie!

8. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook wat kenmerken. Waar ze normaal 3x gemakkelijk gaatbslaoen overdag is het nu echt zoeken en soms maar 30 min slapen.
    Alleen spelen is na 5 tellen jengelen...mopperen. nu, vanmorgen lijkt ze vrolijk....kijken wat de dag brengt.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Ik wil je niet ontmoedigen en ik denk ook dat het bij elk kind anders is maar om letterlijk je vraag te beantwoorden bij ons duurde het tot 10,5 maand. Oh en het begon vroeger, het begon bij ons bij 7 maanden. Tot die tijd was er niks aan de hand. Het is voor ons de zwaarste periode geweest. Daarna hebben we geen last meer gehad van heftigere sprongen of slecht slapen. Nu nog een enkele incidentele keer door ziekte/verkoudheid maar niet meer zo heftig als toen.
    Het positieve: het gaat echt over!:D

10. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Daaaaank! :p

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik geloofde nooit zo in dat hele sprongetjes gebeuren maar sinds ik mijn zoontje heb dus echt wel.. Ik kan er bij hem de klok op gelijk zetten.
    Ieder sprongetje begon precies het aangegeven moment en eindigde ook altijd precies op het volgens het boek aangegeven moment. Duurde een sprong volgens het boek 5 weken, dan was het hier 5 weken onafgebroken feest. Huilen, mopperen, chagrijnig, niet slapen, kort slapen, niet eten, etc, etc. En dat terwijl hij normaal zo makkelijk is.

Maar (ik klop het af) merk van deze sprong juist bar weinig.. Een paar dagen voor hij 34 weken was was hij 5 dagen niet te harden. En daarna was het klaar. Het enige wat ik merk is dat hij s avonds later naar bed gaat. Normaal om 18.30 al maar nu pas rond 21u en het kost nu iets meer moeite dan anders voor hij slaapt maar als hij eenmaal slaapt is er niks aan de hand en slaapt hij de hele nacht. Normaal sta ik tijdens een sprong elk uur naast z'n bed :(

Ik ga voor je duimen dat het snel over is bij jou!

Share This Page