1 of twee borsten per keer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mamavanvienna, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvienna

Mamavanvienna Nieuw lid

10 jul 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een dochter van nu 5 dagen oud. De borstvoeding gaat op zich goed. Wel heb ik op beide tepels wat last van kloofjes. Ze worden niet erger, dus het lijkt erop dat ze nu goed aangelegd wordt. De kraamverzorgster stelde voor om 1 borst per keer te gaan geven, zodat de tepels iets meer rust krijgen om te helen. Nu is het zo dat mijn dochter ook echt een slaper is. Ze drinkt ongeveer 5 minuten/ max 10 uit een borst en valt dan in een diepe slaap. Ze is vervolgens heel moeilijk wakker te krijgen voor de tweede borst. 'S nachts slaapt ze als het aan haar ligt de hele nacht door, dus ik zet mijn wekker op uiterlijk 6 uur tussen de voeding, aangezien er anders echt te lang tussen zit. Als ik haar 's nachts na 4 uur probeer te voeden is ze niet wakker te krijgen. Ze sabbelt dan meer aan de borst dan dat er echt gedronken wordt. 's ochtends en 's avonds clustert ze een beetje en drinkt om de twee uur. 'S middags zit er drie uur tussen.

Wat is in mijn geval wijsheid?
    - 1 borst geven?

Ik kijk uit naar een reactie!

Alvast bedankt,

Wendy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

omdat de melkproductie in de kraamweek echt goed op gang moet komen is het wel verstandig om 2 borsten per voeding te geven. Tussendoor even verschonen zodat ze weer wakkerder wordt. Voor de kloofjes kun je lanoline zalf gebruiken en gelcompressen.

Mirjam

Deel Deze Pagina