wondjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Karagoz, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Hi,

ik geef mijn dochter bijna 9 weken borstvoeding. Sinds een week heb ik aan mijn linker tepel aan de zijkant klein scheurtjes. Wondjes. Het doet zeer als er aan zit maar ook niet. Als ze gaat drinken dan verkramp ik van de pijn. het is nog erger dan tepelkloven. Wat kan ik hier aan doen?
    Naar de huisarts voor een crème of iets anders. Ik voed haar meestal liggend op bed of zittend de madonna houding.

Ze trekt af en toe aan mijn tepel en soms laat ze even los en begint weer met zuigen. Mijn andere tepel heeft niets gelukkig.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer voel je het het meest: wanneer je liggend voedt of in de madonna houding? Misschien kun je biologic nursing eens uitproberen? Let op de goede, diepe hap! Kan je kindje goed vacuüm vast houden bij het drinken? Of glijdt het van de tepel af? (en laat dan los) dit kan verschillende oorzaken hebben: veel melk in eens (krachtig toeschieten) of bijvoorbeeld korte lipriem. Het kan ook zijn dat die kant minder snel toeschiet naar haar zin, dat ze daarom trekt en loslaat.

Blijf letten op aanleggen: je kunt mothermates of andersoortige gelcompressen gebruiken voor genezing. (geen lillypads: die genezen niet) als het weg is letten op aanleggen. Komt het snel terug of geneest het niet: dan verder kijken: spruw of ander probleem? bel dan een lactatiekundige die even kan kijken!

Veel succes!

Deel Deze Pagina