Hallo, Vandaag ben ik op de verjaardag van mijn nichtje geweest. En toen heb ik (nu 32 wkn zwanger) iedereen een hand en 3 kussen op de wang gegeven. Vervolgens kwam ik er na een uur achter dat degene die direct naast mij zat en waar ik mee praatte met haar been op het krukje zat vanwege wondroos. De voet was nog erg opgezwollen, iets een velletje liet ze zien en ze zei dat ze er een zware antibioticumkuur voor had gehad. Ze zat toen met haar hand aan die wondroosvoet en wie weet zat ze er al eerder aan en heb ik dus contact gehad met haar hand die aan die wondroosvoet heeft gezeten. Loopt mijn kindje nu gevaar?
Hoi, Dit is meestal een vorm van een niet besmettelijke infectie. Ik zou me dus geen zorgen maken. Mocht je hoogst onwaarschijnlijk wel klachten krijgen moet die behandeld worden met antibiotica. Als je hier aan twijfelt, ga even naar je huisarts. Groeten Evelien
Evelien, Hartstikke bedankt voor je reactie, dat stelt weer gerust. Vraag me dan alleen nog af bij welke klachten ik actie zou moeten ondernemen, zodat ik weet waar ik op zou moeten letten ipv denken dat het erbij hoort of niets is.