Hee Dames! Ben nu dan eindelijk zover dat ik toch nog iets wil doen aan dat buikje en man heeft gezorgd voor een dvd van Zumba. Dus ik vol enthousiasme salontafel aan de kant, dvd erin en dansen maar! Ik heb de basisdvd dus worden eerst alle pasjes uitgelegd. Dat was al een beetje een teleurstelling omdat ik natuurlijk wou schudden met mijn heupen. Maar goed, ik braaf de danspasjes 1 voor 1 nadoen. Van links naar rechts, schudden met mijn heupen en armen los. Pff na een paar passen krijg ik het toch aardig warm. De eerste pasjes gaan nog maar daarna ben ik finaal de kluts kwijt. DIT IS TOCH TE MOEILIJK! Struikelend over mijn eigen voeten, met een rood hoofd sta ik voor de tv. En manlief maar lachen.... Nog meer mensen die het moeilijk vinden of vonden maar het toch geleerd hebben? Graag wat succesverhalen voordat ik weer voor de tv lig in plaats van dans....
heey ik heb er wel van gehoord het lijkt mij onwijs mooi ... wou ook de dvd bestellen.. maar ben nu lid geworden van de sportschool en daar doen ze groeplessen van zumba, hoef de dvd dus niet meer vanavond is er dacht ik weer een les, ga dus voor het eerst mee doen ik laat het je weten
ik doe mee aan de groepsles op de sportschool.. IK vind het echt kei leuk ! Ik zou nooit zo'n dvd kopen hahaha ik ken mezelf namelijk als ik het TE heet krijg of moe word stop ik ermee Maar het ritme is heel snel en kan ook wel begrijpen dat sommige mensen het moeilijk vinden (ik heb jaren lang gedanst) Maar heet en rood word je er zeker van
@jacoba, Zumba is weer een nieuwe rage op het gebied van bewegen/sporten. Erg leuk, want het zijn dansstijlen. @mejojo Ben benieuwd hoe jij het ervan af brengt!
hihihi Maar het is wel moeilijk je moet met je armen dansen maar ook met je middel en dan ook nog je heupen en dan die 3 verschillend te laten swingen
voor degene die niet weten wat zumba is : De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton.
Tsja ik heb 7,5 jaar op een dansacademie gedanst dus dat is misschien niet helemaal eerlijk Gewoon doorzetten, je kunt het!
Jaaa haha. Ik heb die dvd's laatst gedownload Ik dacht 'leuk'! Een rood hoofd krijg ik er niet bij, maar dat me voeten in de knoop raken.. dat zeker! Hahaha. Ik heb zelfs een paar dagen met een pijnlijk hand gelopen, omdat ik zó gefocused bezig was met 'Godjeetje, hoe moet ik nu zo snel me voeten op de juiste manier plaatsen?!' dat ik niet oplette en keihard me hand tot twee keer toe tegen de deur sloeg.. hihi. Die intro-dvd heb ik overgeslagen.. die vond ik te saai. Bij het echte werk doen ze het eerst ook langzaam en dan lukt het me wel, maar wanneer ze zo overactief gaan dansen en dan van de een op de andere pas switchen.. grrr... ben al meerder keren met mezelf in de knoop geraakt haha. Ik heb ook meer het gevoel dat ik dan eruit zie als een spastisch mongooltje haha. Je bent dus niet de enige Succes nog he!
hahaha, gelukkig, ik ben dus niet de enige. Ik ben gister voor het eerst gaan zumbaën (?). Een groepsles. Nou ik dacht dat ik dood ging, maar behalve dat was ik echt de grootste kluns ever... sjongejonge, NIET normaal. Mijn bekkenfysio had al gezegd dat ik behoorlijk stijf in de heupen was. (nu druk ik het nog zachtjes uit). En dat merkte ik gister, dat schudden lukt nog wel... bij de warming up. Maar de rest, no way. Ik kan echt niet schudden met van alles, en dan nog pasjes en swingen en links/rechts/rondjes draaien en weer terug. nee. dat kan ik ECHT niet.. maar volgende week ga ik weer. Ik sta totaal voor schut, maar manoman, wat is dat lekker Ik zou zeggen; ga naar de sportschool, het ís echt moeilijk, maar dat helpt wel! Liefs, Taliaa
pff het is vanavond niet doorgegaan maandag ochtend om 9 uur is er weer een les, die gaat als het goed is gewoon door... als ik jullie zo hoor is zumba niet makkelijk... denk niet dat ik het er dan goed vanaf ga brengen ik laat het maandag weten
Hmm, dit biedt perspectieven... Deze dansen beheer ik allemaal, op samba na. Nog even bevallen en dan ga ik er maar eens tegenaan! TS, sterkte!
Haha.. ik hoop het !! anders hebben ze zometeen niemand meer in die les door mij ik heb het vaak op tv gegaan... en het lijkt mij fantastische om te doen, was gister nog op shownieuws... ook door zeiden ze dat het geen makkie was :S ik hoop dat het wel een uur vol te houden is is ook zo lullig als je halve wege de les opeens wegloopt.... zit iedereen je zo aan te staren :S en dan kom je ook nog eens meteen uit in de fitnesszaal waar iedereen je gaat aangapen dus op hoop van zegen ga ik er maandag maar gewoon voor
@ mejojo, ik speelde regelmatig vals hoor. door dan alleen mn armen of mn benen te doen, valt niet zo op als stil staan Meiden, ik heb nu al zin in de volgende keer joehoe oja, ik heb er zelfs over gedroomd vannacht... man, wat danste ik sexy
@Taliaa, Hihi dat kan natuurlijk ook; alleen je armen of benen bewegen. Dan valt het inderdaad minder snel op dat je een leek bent. Goede tip hihi. Maar je hebt er dus zelfs over gedroomd hahahaha. Gelukkig ging het daar wel goed! Er is hoop! @Mejojo, Haha zie je derest van de groep aan de kant staan, booskijkend naar jou, omdat jij iedereen verdreven hebt van hun plek door je spastische bewegingen haha. Ach nee hoor, zal vast wel lukken meid Laat ons maandag maar weten hoe het is gegaan.
ik wilde het gaan doen, maar toen bleek ik zwanger te zijn, dus dacht: heeft nu niet echt veel zin dan maar na de zwangerschap.... maar als ik jullie zo hoor... denk ik dat het meer twister word met mezelf dan zumba!!!
Leuk die reacties,haha! Had gister niet de moed om me weer door de basis dvd heen te werken maar vanavond ga ik weer aan de slag. En wat ik nog wel het ergste vindt, als die dames aan het dansen zijn ziet dat er zo strak en geweldig uit. En heb toch het idee dat als mijn man staat te lachen het er bij mij minder uitziet..... Geef het vandaag gewoon een nieuwe kans tot ik weer op het punt kom dat ik de instructrice wel door de tv heen kan trekken . Zo bouw ik elke dag een beetje op,haha!