Ik waag er eens een topic aan.. Wij willen al zo'n 10 jaar heel graag verhuizen naar Walcheren. Mijn man heeft als kind lang in Middelburg gewoond en ik kom oorspronkelijk uit Brabant (tegen Zeeland aan). Nu wonen we vlak bij de Efteling, dus zo'n enorme stap lijkt het niet. Maar toch is het ingewikkeld in de praktijk. Met name het werkgedeelte. We staan inmiddels al superlang ingeschreven als woningzoekenden daar, dus dat zal geen probleem vormen. Ik ben thuis bij de kindjes en werk als oproepkracht in de gehandicaptenzorg mijn man is werkzaam in de metaal (constructiebankwerker/lasser), maar staat ook open voor andere banen. Het is eventueel ook nog een optie dat ik zou gaan werken (sph/social Work). Volgens mijn schoonouders vind je daar nooit werk. Mijn man wil éigenlijk eerst naar daar en dan solliciteren, maar dat lijkt mij niet haalbaar. Hij zegt dat ze hem nooit aannemen als hij vanuit hier solliciteert. We hebben wel enkele sollicitaties gedaan, maar tot op heden zonder succes. Wie heeft er tips? Qua verhuizen/werken? Of ervaringen? We willen de stap gewoon heel graag maken. Mijn vader heeft zijn hele leven gewerkt om als hij met pensioen ging naar Zeeland te verhuizen. Net voor zijn vervroegd pensioen werd hij ziek, anderhalf jaar later is hij overleden. Wij weten heel goed dat we dus niet willen blijven afwachten, maar hoe pakken we het aan?
Ik heb geen ervaring met deze streek, maar met drie kleintjes zou ik eerst zorgen dat het inkomen rond is en dan kijken voor een woning. Ik zou zelf de stap niet aan durfen om mijn inkomen te riskeren. Wellicht toch doorgaan met solliciteren? Beide? Veel succes!
Wees welkom het is hier prachtig Ik ben het eens met mijn voorganger : solliciteer! Dat heb je al gedaan maar ja soms duurt het even... Waarom zouden ze je niet aan willen nemen van af daar? Als je aangeeft tot die tijd gewoon te reizen en zsm te verhuizen zie ik het probleem niet zo. Reiskosten is meestal een maximum aan dus daar kunnen ze ook niet heel moeilijk over doen. De banen liggen niet voor het oprapen hier. Veel mensen werken over de grens,ikzelf werk dus in Noord Brabant. Wat de laatste tijd opvalt in de werkomgeving van mijn man is dat er heel veel 18 jarigen worden aangenomen voor weinig... De zorg is overal moeilijk om in te komen denk ik... Maar als je de horeca ziet zitten? Genoeg vraag hier met het toerisme! Ik zou nu heel intensief je gaan richten op solliciteren en miss niet te kritisch zijn als je echt heel erg graag naar Zeeland wilt. Als je eenmaal werk hebt en hier woont kun je natuurlijk verder kijken m
Dat willen we dus ook niet. Mijn man heeft onlangs een tijdje zonder werk gezeten en dat was niet leuk. Maar misschien heeft iemand die er al woont tips wat betreft vacatures of hoe de sollicitaties aan te pakken?
We zijn inmiddels ook gestart met solliciteren in de vakantieparken sector Het is inderdaad een kwestie van volhouden denk ik. En krullie dat zeg ik dus ook altijd tegen mijn man. Volgens mij wil een baas vooral dat je er op tijd bent en je werk goed doet. Al kom je uit groningen naar Zeeland
Precies. Reisafstand maken ze zich niet druk om hoor. Vergeet de hotels niet he! Veel succes hoor ik hoop dat het jullie gaat lukken!
Walcheren is top, zou hier ook nooit weg willen. Zelf heb ik het idee dat er best wel wat werkgelegenheid is hier. Door een faillissement kwamen er gelijk 4 mensen uit mijn familie in de ww, maar hebben alle 4 in zeer korte tijd een baan in de buurt kunnen vinden (alle 4 heel andere kennis/diploma's). In Vlissingen-Oost zitten best wel wat bedrijfjes waar regelmatig vacatures zijn. Zeker als je man ook voor ander werk open staat, dan zal met wat geduld en sollicitaties het in mijn ogen wel goed moeten komen. De zorg is iets minder de laatste tijd, zorgstroom heeft veel mensen ontslagen en in het ziekenhuis moeten er ook een boel uit geloof ik.. Maar van arduin (gehandicaptenzorg) heb ik niets gehoord over dat het slecht gaat. Ik bedoel niet te zeggen dat het makkelijk is om werk te vinden, maar uiteindelijk zal het toch moeten lukken. Blijven volhouden Ik weet niet of je deze site al in de gaten hield, maar hier komen veel zeeuwse vacatures te staan : Vacatures in Zeeland Of misschien hebben jullie de ambitie om iets voor jullie zelf te beginnen.. Het dorpshuis hier in het dorp (Ritthem) staat te koop voor 105.000 euro + woonfunctie er bij. Het zou fijn zijn om een lekker frietje in de buurt te kunnen halen.
Bijna alle werkgevers in zeeland plaatsen hun vacatures op Zeelandnet.nl. Het is namelijk gratis en gebruiksvriendelijk. In de wintermaanden is er niet veel werk, maar in het seizoen mrt-sept is er volop werk. Voornamelijk horeca, winkels, vakantieparken. Trouwens,ik zoek nog 2 medewerkers voor in een supermarkt (30 uur per week) In Renesse en/of Scharendijke. Geen ah of Jumbo of zo. Het is meer een grote winkel, waar ze toevallig supermarktspullen verkopen. (Smile) Er is een gezellige sfeer. In de zomermaanden is het juist hier (schouwen Duiveland) moeilijk aan goed personeel te komen. Genoeg werkelozen, maar het lijkt erop dat ze niet willen werken, ook al is het maar een paar maanden. En pas je in het team, dan vragen ze elk jaar terug.. En zo ben je in de wintermaanden vrij met WW..
Gewoon solliciteren, wij hebben dit gedaan vanuit enschede (dus niet dagelijks aan te reizen) en gewoon aangegeven in sollicitaties dat we gingen verhuizen. Nergens een probleem geweest hoor! Wij hadden beide zo een baan (maar vriend is fysio en ik administratief) Zeelandnet en Zeeland Zorg - Welzijn vacatures en info - ZZ zijn wel de juiste sites, wat open sollicitaties en hoppa! Volgens mij is er juist in de sector van je vriend wel werk? Voor jou idd niet, maar als je openstaat voor in eerste instantie seizoenswerk is er best veel!
Wij zijn net vanaf Walcheren ( ivm werk ) verhuisd naar Den Helder. Maar daarbij was woonplaats wel een probleem bij solliciteren. Pas toen mn man solliciteerde op een functie in Italie en aangaf dat verhuizen geen probleem was, vroegen ze of Den Helder dan een optie was? Ik zou in de sollicitatie of vermelden dat je graag wilt verhuizen en daarbij dit als gelegenheid aangrijpt, of liegen om je woonplaats Ik heb zelf een periode van Middelburg naar Roosendaal gereisd voor werk, en van Goes naar Rotterdam. Dat was te doen maar voor fulltime zou ik het niet doen. Mn nichtje rijdt dagelijks Vlissingen Rotterdam. Waar op Walcheren zou je willen gaan wonen? Ik ben zelf "glad weg van Zeeland" helemaal gek erop! Heimwee!
Ik zou gewoon naar werk gaan zoeken in een ruime regio. Dus bijvoorbeeld ook tot Bergen op Zoom, Terneuzen of zelfs Roosendaal als je een wagen hebt. Eens je er effectief woont, kan je nog altijd kijken of je iets dichterbij vindt. Als je er echt al 10 jaar van droomt: Gewoon proberen! Maar wel zorgen dat minstens 1 van jullie werk heeft voor je verhuist.
Ik heb er 22 jaar gewoond met veel plezier! Werk was geen probleem maar was andere tijd en ik was nog jong
Waar werkt je man? Een reistijd van 1 uur is nl heel normaal. Immers je rijdt in Zeeland altijd afstanden.. En misschien niet kiezen voor Middelburg, maar net wat dichter bij Brabant.
Ik woon zelf in West Zeeuws Vlaanderen (Zeeland). Er is hier heel veel werk in de toerisme. Met name in de horeca. Nadeel? Na het seizoen vliegen er heel veel weer buiten...
Maar dit is toch geen instelling? Een paar maanden voor een minimumloon werken en de rest van het jaar ww? Het is ook maar de vraag of je bij seizoenswerk ww krijgt, want de werkgever neemt je aan voor een paar maanden en zo is er geen ontslag en zo wel, dan kom je in de UWV-molen, sollicitatieplicht. Je wilt toch ook lekker leven, je huis kunnen betalen en een goed pensioen opbouwen?
Toch werkt het in de toeristische plaatsen vaak zo, zomer werken, winter ww. Van oktober tot april ongeveer.
Een vriendin van mij woont op Walcheren en wil juist graag weg. Wil niet vervelend zijn maar er zijn toch ook wel nadelen aan hoor. Werk is er inderdaad niet veel. Zorg en zo gaat nog wel en techniek is er ook wel. Maar er is veel bezuinigd in de afgelopen jaren. Mijn vriendin klaag vooral over de sfeer maar dat is persoonlijk natuurlijk. Dat veel Zeeuwen nogal stug en onvriendelijk zijn, dat er niks te doen is etc. Qua winkelen is het geloof ik ook niet zo. Vlissingen moet je sowieso niet zinn, want die gemeente is failliet dus iedereen is de klos daar.
Dat ligt idd aan waar je woont, hoe je in de groep ligt (in een zwaar christelijk of juist heel boeren dorp is het wat lastiger binnen komen als in de grotere dorpen) hoewel iedereen altijd hoorde dat ik "import" was nooit moeite mee gehad. En qua winkelen, er zijn heel gezellige dorpjes (Veere, Domburg, Zierikzee) en Antwerpen Rotterdam en bergen op zoom zijn dichtbij. Breda ook.
Helaas.. Het is niet anders. Vanaf april-okt kan je full time werken. Werkgevers houden er ook rekening mee, dat je genoeg weken werkt, zodat je in aanmerking komt voor WW. In de wintermaanden sluiten namelijk heel veel bedrijven en als ze open blijven, gaat 80% vh personeel eruit. Er simpel gezegd geen werk! Dan spreek ik natuurlijk alles wat in de toeristische en horeca sector werkt. Overigens nu is het met die regels wel wat lastiger. Voorheen kon je makkelijk 7 a 8'maanden werken. Maar ja, dan mag je niet meer elk jaar terugkomen. Sommige, die hebben een lager uren contract, en daarmee een jaarbaan. Betekent wel dat je al je uren in de zomer moet werken. Ideaal? Nee, niet echt.. Maar ml heeft het naar zijn zin en is ontzettend blij dat hij een baan heeft. Want ja, hier gingen 20 soll per week de deur uit en dat ruim 6 maanden lang! Maar vanwege de reisafstand, wordt je simpelweg niet aangenomen! Dan ben je al te duur!