Heel erge schimmelvlekken uit kleding krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fashion88, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik ben zo stom geweest om een paar rompertjes en hydrofiele doeken nat in de wasmand te leggen, nu zitten er dus schimmelvlekjes op. Al met Dettol ingesprayd en gewassen op 60 graden, maar werkt niet(Shout ook al geprobeerd). Vannacht laten weken in de Biotex maar de vlekken zijn er nog steeds niet uit.
    Weet iemand hoe ik deze vlekken eruit kan krijgen?

2. Islah

Islah Niet meer actief

Een tijdje terug waren alle kleren uit mijn kast erg beschimmeld (het huis was extreem vochtig). De vlekken zijn er gewoon uit gegaan door het te wassen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vrees het ergste.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou gewoon lekker een paar nieuwe rompers en hydrofielen kopen. Zo duur is dat niet..:)

5. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ooh dus er is echt geen goed vlekkenmiddel tegen?

6. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dat is wel zo, alleen er zat ook 1 wit truitje bij die speciaal is. Echt zooo stom dat ik dat truitje ook vergeten ben meteen in de was te doen:(

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je kan nog proberen ze met bleekmiddel of hydrogene peroxide te behandelen.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook slabbetjes met schimmelvlekken, mooi niet dat die er nog uitgaan. Alweer tig keer gewassen zelfs op kookwas. Helaas pindakaas.

9. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ik had het ook in een wit jasje van mijn oudste.
    Bleek er op met een oude tandenborstel en toen in de wasmachine en toen heb ik het er uitgekregen.

Heb je Dasty al eens geprobeerd?

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Als het weer der in zit heb je beetje pech..

Gelukkig zijn hydro en rompers niet zo duur

11. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Bedankt allemaal:) Dasty heb ik nog niet geprobeerd, maar dat moet ik nog even halen dan. Hoelang moet je dat laten intrekken? Ik had zulke goede verhalen over Dettol gehoord, dat er zelfs vlekken uit kleding gingen die er al jaren inzaten. Met Dettol heb ik het er niet uitgekregen, en heb het 3 kwartier laten intrekken.

En met bleek dan dunne of dikbleek?

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja! Heel toevallig erachter gekomen dat als je spul wat verweerd is een paar nachten in de ariel vlekkenverwijderaar laat staan en dan wassen, het eruit gaat.
    Het gaat om de ariel vlekkenverwijderaar poeder voor de witte was (zitten van die kleine blauwe en groene spikkeltjes in). Emmer pakken, warm water erin. Ariel erbij en laat het maar rustig een nacht of ´2-3 staan. Dan in de wasmachine. Let op met gekleurde dingen, dat gaat verbleken. Dus eigenlijk alleen het beste voor witte dingen. Ben heel benieuwd of je het eruit gaat krijgen hiermee.

13. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dankjewel! Dan zal ik dat eens halen.

14. MMv2M

MMv2M Bekend lid

26 jul 2011
    944
    0
    0
    NULL
    Bij grote rivieren
    Hier is het ook weleens gelukt met citroensap gemengd met zout. Dus citroensap in een bakje, flink wat zout erbij en dat eroverheen smeren. Daarna wassen. Succes!

Deel Deze Pagina