Nieuwe laptop, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door lavender, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Hoewel we thuis een prachtige laptop hebben, ben ik op zoek naar een extra laptop waarop ik kan studeren. Ik zal hem eigenlijk alleen maar gebruiken om verslagen te maken en op internet te surfen. Omdat ik hem alleen zal gebruiken voor de studie, wil ik niet heel veel besteden. Ik heb echt totaal geen verstand van windows laptops. Wie heeft er een goede tip voor mij?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die hoeft weinig te kunnen, dus dan ben je rond de 200 euro al klaar. Op Tweakers pricewatch kun je een leuke selectie maken.
    In de url staan ze vanaf 15" omdat ik persoonlijk een kleiner scherm minder prettig vind werken, maar misschien dat je daar zelf geen problemen mee hebt. Dan ben je zelfs nog goedkoper uit.

Tekstverwerken en op internet kan een laptop van 20 jaar oud nog (maar dan zit je met een sterk verouderd systeem).

Ga wel voor een nieuwe Windows versie, want op XP zit geen support meer vanuit Microsoft. Dan krijg je ook geen beveiligingsupdates. Windows 10 is dus geen overbodige luxe

https://tinyurl.com/y7d2mb39

3. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Bedankt voor je reactie!
    Ik hoopte al rond de 200€ klaar te zijn. Ik heb nu ook een wat groter scherm. Helaas is deze alleen aan het overlijden, maar dat werkt inderdaad wel prettiger. Bedenk me nu ook dat het fijn zou zijn als de batterij toch minstens een uur of 4 mee zou gaan en hij niet te zwaar is. Ik neem hem regelmatig mee om op locatie te werken en moet nu zeulen met een dik en zwaar ding. Niet heel fijn.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dan zeker voor een 15" gaan en eventueel voor een Chromebook. Ook daarop kun je tekstverwerken met o.a. openoffice (ook kun je spreadsheets op die manier gebruik) en internetten is ook geen probleem.
    Voordeel daarvan is dat je geen licentiekosten aan Microsoft kwijt bent. Chromebooks maken gebruik van Open source software en daardoor is de software veel goedkoper.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben heel tevreden met mijn Asus Vivobook. Te verkrijgen in verschillende maten, zou wel adviseren er een sd-kaart bij te doen als je voor een kleinere gaat.

6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd een HP. Super laptops en mijn huidige gaat al zonder problemen 4 jaar mee en wordt intensief gebruikt.

Een keer een acer gehad omdat die goedkoper was en wat had ik daar een spijt van zeg! Nooit weer.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb een Acer gaminglaptop die al een paar jaar perfect meedraait en nog helemaal aan mijn eisen voldoet (nou ja, ik had het leuk gevonden als ik de ledkleur van de toetsen in had kunnen stellen en dat kan niet ;) )

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb dan weer heel slechte ervaringen met HP.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb slechte ervaringen met Dell. Vooral het geheugen, maar dat is al een aantal jaar geleden, dus kan best verbeterd zijn

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Misschien kun je vooral kijken naar de scherpte van het beeld. Ik had zelf namelijk vroeger een 17 inch laptop. Heerlijk zo een groot scherm, maar wel een groot zwaar ding. Toen ik een MacBook wilde kopen wilde ik eigenlijk weer een groot scherm. Maar die zijn best duur. En ik las op internet veel mensen die zeiden dat ze het grote scherm niet misten, omdat het scherm zo scherp is. Ik heb het in de winkel uitgeprobeerd etc en daarna een 13 inch gekocht en heb dezelfde ervaring. Met een goed helder, scherp scherm, heb je aan 13 inch echt genoeg. En dan heb je ook meteen een compacter model, wat minder weegt.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Voor 200 euro kun je natuurlijk niet al teveel verwachten. Maar het loont misschien om eens op Ali Express rond te kijken. Daar heb je het meeste 'bang voor buck', qua Windows laptops.

12. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik heb al ruim 10 jaar er hele goede ervaringen mee :)

13. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Ik heb voor thuis een Apple en dat vind ik heerlijk werken. Hij is mij te prijzig om mee te nemen en daarbij werkt het systeem eigenlijk alleen maar goed op Windows.

14. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Dat begrijp ik. Ik hoef alleen nog maar een jaar te studeren en ga hem daarna (denk ik) niet meer gebruiken.

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik adviseerde (hier) geen MacBook, ik zei; als het scherm mooi scherp is, hoeft die niet perse groot te zijn. En een kleiner scherm, is een kleinere en dus lichtere laptop. Dus kies een klein, maar wel helder scherm. Dat was mijn punt.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat snap ik, vandaar mijn Ali tip. Er is daar meer te vinden dan goedkope telefoon hoesjes. ;)

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf een dell laptop waar ik heel tevreden over ben. Ding is ondertussen bijna 8 jaar oud maar doet het nog super goed. 1x wat mee gehad maar netjes door dell opgelost.

Onze andere laptop is een lenovo. Ding was 250 euro en we zijn er heel tevreden mee.
    Mn zusje heeft ook een lenovo en is ee ook tevreden mee.
    Ze hebben een aantal types van 200-250 euro.

Deel Deze Pagina