Nieuwe laptop, welke?

Discussie in 'De lounge' gestart door lavender, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Hoewel we thuis een prachtige laptop hebben, ben ik op zoek naar een extra laptop waarop ik kan studeren. Ik zal hem eigenlijk alleen maar gebruiken om verslagen te maken en op internet te surfen. Omdat ik hem alleen zal gebruiken voor de studie, wil ik niet heel veel besteden. Ik heb echt totaal geen verstand van windows laptops. Wie heeft er een goede tip voor mij?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Die hoeft weinig te kunnen, dus dan ben je rond de 200 euro al klaar. Op Tweakers pricewatch kun je een leuke selectie maken.
    In de url staan ze vanaf 15" omdat ik persoonlijk een kleiner scherm minder prettig vind werken, maar misschien dat je daar zelf geen problemen mee hebt. Dan ben je zelfs nog goedkoper uit.

Tekstverwerken en op internet kan een laptop van 20 jaar oud nog (maar dan zit je met een sterk verouderd systeem).

Ga wel voor een nieuwe Windows versie, want op XP zit geen support meer vanuit Microsoft. Dan krijg je ook geen beveiligingsupdates. Windows 10 is dus geen overbodige luxe

https://tinyurl.com/y7d2mb39

3. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    180
    152
    43
    Bedankt voor je reactie!
    Ik hoopte al rond de 200€ klaar te zijn. Ik heb nu ook een wat groter scherm. Helaas is deze alleen aan het overlijden, maar dat werkt inderdaad wel prettiger. Bedenk me nu ook dat het fijn zou zijn als de batterij toch minstens een uur of 4 mee zou gaan en hij niet te zwaar is. Ik neem hem regelmatig mee om op locatie te werken en moet nu zeulen met een dik en zwaar ding. Niet heel fijn.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten