Wij zijn op zoek naar een huis met tuin in de prijsklasse 250-300.000. We wonen nu in een appartement in de stad. We hebben onlangs gekeken bij huizen in Bussum Zuid en vonden die mooi. Buurt is Westereng. Dichtbij hei lijkt ons ookerg fijn. Heeft iemand van jullie ervaring met wonen in Bussum Zuid of specifiek Westereng? Hoe zijn de bewoners? KDV's en scholen? En kunnen tieners in Bussum leuk uitgaan (even heel lange termijn gedacht )? We hebben een dochter van 10 mnd en willen op termijn nog 1 of 2 kinderen. We werken allebei in Amsterdam. Regio Haarlem valt af, want erg duur...
Ik heb jaren in een dorpje verder gewoond, maar altijd veel in Bussum geweest. Bussum is een ontzettend leuk dorp. Veel winkeltjes, restaurantjes, speeltuintjes e eeg groen. Voor kinderen een super omgeving om op te groeien! Qua uitgaan heb je de koperen kraan, was in mijn tijd helemaal populair, maar hoe dat over een paar jaar zit.. En wij fietsten toch vaak naar Hilversum om daar te feesten. Scholen hoorde ik altijd goede verhalen over de Juliana School en de hoeksteen. Populair Kdv is Kindergarden. Bewoners zul je even aan moeten wennen denk ik als je niet in het gooi woont. Maar ontzettend vriendelijk!
Dank voor je reactie! Hoefde je dan niet 's nachts over de hei te fietsen om in Hilversum uit te gaan? We hebben een huis op het oog in Bussum Zuid vlakbij de hei. Hoop op meer ervaringen hier!
Mijn nichtje woont on bussum zuid idd vlakbij hei met twee kleine kindjes. Ik weet dat ze een kdv heeft en verder heel tevreden is. Volgens mij had zij destijds een vergelijkbaar budget en in dat gebied krijg je wel een klein huis daarvoor.
Dankjewel voor je reactie. Dat klinkt in ieder geval goed. We zijn nog een beetje nieuw met zoeken in het Gooi, dus ik hoor graag hoe anderen het er ervaren.
Hmm ik kom oorspronkelijk uit Hilversum en werk nu nog steeds in de buurt en zou niet graag in deze buurt willen wonen. veel appartemneten kleine huisjes en wat een geld, het is niet een populaire,mooie bouwstijl (jaren 30) daar in de buurt. Als je een huis met ruimte zoekt voor deze prijs zou ik in de hilversumse meent kijken of Kerkelanden(hilversum).
Je hebt "goeie" delen in de westereng en minder goede.. er zijn buurten waar veel multicultureel zit en daar moet je tegen kunnen... heb zelf altijd in Bussum Zuid gewoond en woon nu in Naarden...
De buurten in Bussum ken ik niet, dus daar weet ik niets over. De vrienden waar ik altijd kwam woonde in hele leuke wijken. Oa op de waltherlaan. Ik fietste over de N524 naar Hilversum. Maar altijd met een groep, dus dat vonden m'n ouders oke. Maar het wonen in het gooi is duur. Dus met jouw budget krijg je waarschijnlijk minder dan elders in het land.
Ik woon in Naarden en zou echt niet naar Bussum Zuid willen. Bussum zuid is het "mindere" deel van Bussum, er zijn veel minder goede buurten met veel overlast. Centrum is prima, er zijn een aantal leuke kroegen, leuk zwembad, er zit een monkey town, hertenkamp, prima kinderopvang (gastouders met goede recensies, skbnm of kindergarden, ik zou zeker niet naar koningskinderen gaan) en prima scholen. Maar voor jullie budget zou ik het echt in een andere buurt zoeken, of eigenlijk in een andere plaats. Huizen (kom ik vandaan) of Naarden is veel socialer en netter.
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! We zijn ons nu aan het oriënteren op een andere, hele mooie wijk in Bussum. Iets duurder, maar nog te doen voor ons. Hopelijk kunnen we daar op korte termijn iets vinden. We zijn al even bezig...! Nogmaals dank!!!