Wij willen binnenkort gaan verhuizen en ben mij aan het orienteren. Ook Capelle valt onder de opties van leuk wonen naar mijn / ons idee. Mooie ruime eensgezinswoningen zie ik te koop staan via Funda. Echter ben ik verder niet bekend in Capelle , zijn er bepaalde wijken waar je dus niet moet zitten , of zijn er aanraders? Ik heb als must dat het prettig is een winkelcentrum op loopafstand is ( in ieder geval supermarkten ) en een goede kleuterschool ( school ) Waar ik mijn zoontje straks kan aanmelden. Ben benieuwd naar de reacties. Groetjes, Liek.
qua wijken heb ik echt geen idee weet wel dat er vaak gezeur in daar, ze staan best vaak negatief in het nieuws. succes
Ik woon zelf sinds eind juni in Capelle..heb het hier erg naar mijn zin,woon bij schenkel. Waar wonen jullie nu? en huur of koop?
Ik woon nu centrum rotterdam bovenwoning. Dit is een koop woning en gaat deze maand nog de verkoop in. Makelaar is erg enthousiast over deze woning en ziet hier wel een snelle verkoop in. Ik zag bv een mooie woning in de wijk Schollevaar, maar mijn schoonvader zei dat dat niet zo best aangeschreven stond.
Ik woon er nu 1,5 jaar prima hoor... middenin het centrum (Middelwatering). Schollevaar staat idd niet zo erg goed aangeschreven, maar dat hangt ook erg af van de kant van de wijk waar je woont! Ben je op zoek naar een koop- of een huurwoning? Oostgaarde is ook wel aardig als wijk, zolang je enigszins uit de buurt van de metrolijn blijft
ook wij wonen in capelle aan den ijssel ( ik al mijn hele leven ) wij hebben net 7 jaar in schollevaar gewoond en zijn vorig jaar verhuisd naar de oostgaarde....schollevaar staat idd niet al te best aangeschreven maar zoals al eerder gezegd ligt dat er heel erg aan waar je zit in de wijk...als je vooraan bij de shell zit...zit je goed en ook aan de rand van het schollebos/hoofdweg. er zijn in capelle ik geloof 5 verschillende winkelcentra's en hier een daar nog wat kleine buurtsupers en basisschool en middelbare scholen genoeg....ik heb altijd met heel veel plezier hier gewoond en nog steeds
Schollevaar is inderdaad een niet zo'n goede buurt, maar niet heel schollevaar is slecht. Wij hebben toen vlakbij de Ernst Barlachrade gewoond en dat vond ik er altijd netjes uitzien. Dat zijn ook ruime woningen. Rondom de Koperwiek zit je ook goed. Let inderdaad op de metrolijn. Meestal als je gaat rondrijden in de wijk kun je wel een inschatting maken. Vaak zie je het ook aan de huizenprijzen.
Capelle is gewoon hartstikke leuk, natuurlijk zo zijn dingen maar dat heeft iedere plaats wel. Denk ook aan Prinsenland, is meer luxe gedeelte net naast Capelle a/d Ijssel. Staat woning bij ons in de buurt te koop bij de Rietkerkweg, misschien iets? Alles op 5 min afstand, school/kinderopvang/winkels/metro. Liefs Eliz
Ik wil me bij bovenstaande aansluiten! iK ben geboren in Capelle en heb er gewoond tot mijn 25e! In de wijk Oostgaarde, de baaienbuurt. Zijn scholen in de buurt en volgens mij ook opvang. Wc de terp en koperwiek ook. Het is er zeer kindvriendelijk. Huur en koop. het is achterin, tegen de dijk aan. Eilandenbuurt ook leuk, maar duurdere huizen. Scholevaar zou ik idd ook niet aanraden, al ken ik wel mensen die er wonen, maar ik zou daar nooit mijn kinderen willen opvoeden. Schenkel, vind ik zelf ook wat minder, maar er zitten wel betere stukken tussen, zit dan weer dicht bij Alexandrium en A20. Middelwatering zit bij het centrum, met groot wc en theater en daar is dan wel de metro, maar als je richting de dijk gaat (Ijssel) dan zit je er niet bovenop. Dan is er ook nog 's Gravenland, daar heb je hele aparte huizen, maar ECHT HEEEEEL DUUR! En de nieuwe wijk Fascinatio, maar die zit vlakbij de A16 en metrolijn, dus dat lijkt me niet zo! Die wijk is wel omringt door bedrijven. Wat ik zou aanraden als je er wilt gaan wonen (ik weet niet waar jullie nu wonen!) maar ga eens in de buurt kijken. Als je ergens een leuk huis heb gezien, dan in die buurt gaan rondlopen. Ook als je door Capelle rijd, zie je de verschillen per wijk, zelfs straat. Succes met het vinden van een geschikt huis en een fijne plek. (sorry voor het lange verhaal, ben verhuisd naar Soesterberg, maar mis Capelle en R'dam nog steeds)
bedankt zal morgen eens wat gerichter Funda doorbladeren eens kijken of ik daar wat wijzer kan worden. Wij gaan voor een koopwoning zodra deze is verkocht. Eerder sluiten we geen nieuwe hypotheek af. Ik laat weten wat ik evt gevonden heb. Prinsenland lijkt ook wel, maar belangrijkste blijft de uitval ook naar de A20 ivm werk van mijn man die moet daar dagelijks heen. Heb nu al zin om morgen opnieuw te zoeken. Ben nu beetje moe om dit te doen. By the way Nesselande aan de overkant A20 lijkt ook maar vind de woningen daar wat duurder , zit je gelijk aan je max hypotheek.
Ow Lieke, het gaat nu echt gebeuren dus! Spannend joh! Ik hoop dat jullie je woning snel kwijt zijn...sneller dan Natas en ik in elk geval Zet hem op! Elmo
idd schijnt nesselande erg leuk te zijn...en je zit gelijk aan het strand weet niet wat de koophuizen daar doen maar geloof dat dat aardig uit een loopt. veel plezier met zoeken en als je vragen hebt...stel ze gerust er zijn er altijd wel een aantal die we kunnen beantwoorden...zijn genoeg meiden uit capelle hier op het forum zo te zien
ik woon al mijn hele leven in capelle. altijd in oostgaarde gewoond. nu hebben we een koophuis (die toevallig te koop staat) maar we wonen hier met plezier. Schollevaar staat idd niet zo goed aangeschreven. En de eilandenbuurt de laatste tijd ook niet. maar verder is het goed te doen. hier zit je op loopafstand van 2 basisscholen, 4 creches, winkelcentrum, fitness en metro. Dus genoeg te doen.
Nou eh.... hier iemand die in Schollevaar woont en dat bevalt erg goed hoor, het ligt er maar net aan waar je zit. Wij hebben echt nog nooit problemen gehad. Heb 20 jaar in de tuinenbuurt gewoond en woon nu 5 jaar in de schildersbuurt. Heel erg rustig, veel mensen met jonge kinderen en jonge stellen die hier wonen (het is allemaal koop, maakt dat misschien het verschil?). Wij wonen gewoon in een eengezinswoning (wij gaan toevallig wel in Capelle verhuizen, dus onze woning komt te koop te staan??? ). Niks mis met Schollevaar hoor, beetje jammer de negatieve berichten hier , hoor vaak van buren dat ook zij het erg naar hun zin hebben..... Nesselande valt onder Rotterdam dacht ik en is wel weer een wat duurdere prijsklasse, maar ik weet niet wat je wilt gaan uitgeven...?
Tegen Schollevaar aan ligt Oosterflank, alleen de Capelse Weg ligt ertussen en die steek je niet zomaar over. Een wijk in Rotterdam. Daar heb je het beste van alles; dichtbij de A20, dichtbij openbaar vervoer, dichtbij scholen etc alleen niet de ellende van Schollevaar. Nesselande is ook super! Een hele nieuwe wijk alleen wel een flink stuk duurder denk ik. Nieuwerkerk aan den IJssel vind ik ook heel mooi, een stuk rustiger maar misschien ook duurdere woningen dan schollevaar. Geen idee wat je zoekt en in welke prijsklasse....
Ik woon in schollevaar en de kant waar ik woon is niet zo heel leuk hoor. Woon vlakbij station schollevaar. Maar de ervenbuurt en dansenbuurt in schollevaar is wel weer leuk. Maar nesselande veel leuker En wat dacht je van rotterdam-ommoord ofzo. Is een wat rustiger buitenwijk van rotterdam. Lekker dicht bij oosterhof(alexandrium) Of prinsenland. Helaas zit het er voor ons ff niet in om te kopen maar zodra het kan willen wij graag weg hier uit schollevaar
Zow hej Hoop reacties. Nesselande heeft , had onze voorkeur we waren al ingeloot voor een woning deze moest nog gebouwd worden , maar we vonden het best een groot financhieel risico en hebben uiteindelijk dit gestopt. De woningen zijn zo rond 270 ton en met alles er bij zitten we echt aan de max hypotheek, wil toch nog wel beetje leven. De prijsklasse die we zoeken is toch zo 250 a 260 ton dan zit je al hoog genoeg. Graveland deze wijk vind ik ook super maar de woningen zijn best prijzig. Facinatio vind ik ook een mooie wijk en zal helemaal perfect liggen voor ons, maar vind de prijzen ook wel hoog mbt wat je krijgt. Nieuwerkerk is voor mij geen optie , ik werk in centrum rotterdam wil dit wel blijven proberen te doen. Ik zal eens zoeken zo op Funda en wat linken plaatsen met wat ik tegenkom.....
Oooo maar voor dat bedrag kun je best wat vinden in Nesselande hoor! Huis te koop: Alberto Giacomettipad 3 3059 RE Rotterdam - Foto's [funda] En deze is helemaal super!! Huis te koop: Laurens van Kuikstraat 25 3059 TE Rotterdam - Foto's [funda] En nu kun je ook nog eens gebruik maken van de tijd. Er zijn meer huizen te koop en je hoeft je niet blind te staren op een droomhuis. Laat die prijs gewoon zakken!! En je poot stijf houden!
hahaha dat vind ik wel een goede. die Alberto nog wat pad die heb ik al langer op het oog, maar ik vind dat je in capelle meer krijgt voor wat minder geld. vind het op gezien van de behang een superhuis. de laurens van kuikstraat vind ik wat minder.